SEO

Budowanie dobrej strony www

Tworzenie witryn internetowych jest zajęciem bardzo interesującym i zapewne wiele osób, które zajmują się tym zawodowo robi to z pasją i prawdziwą radością. Wiele jednak osób, które starają się stworzyć swoje strony samodzielnie albo nawet spośród tych, którzy robią to rzadko zdaje sobie sprawę, iż nie wystarcza dziś zwykła podstawowa wiedza z zakresu tworzenia stron w prostym xHTML, ale również wymaga głębszej analizy zagadnienia, które jest wskazane aby spełniać wszystkie wymogi związane z optymalizacją i pozycjonowaniem tejże w przyszłości. Jak zbudować dobrą stronę internetową? O czym pamiętać? Na czym się skupić? O tym postaramy się napisać w dzisiejszym opracowaniu!

 

Przede wszystkim struktura

 

Strony internetowe mogą być zbudowane w różnej technologii. Najważniejsze jednak jest – zaraz po doborze nazwy domeny – jest oczywiście dopracowanie tejże od strony jej budowy, która ma nie tylko być przyjazna użytkownikom, ale też spełniać wszystkie wymogi związane z wytycznymi Google dla webmasterów. Co za tym idzie struktura witryny powinna być odpowiednio zaprojektowana na etapie początkowym, co zapewni odpowiednie rozmieszczenie treści na stronie i dobrą indeksację.

Przy tej okazji warto jest napisać, iż mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że roboty Google też mają odpowiedni limit czasu na to aby przejrzeć witrynę, jeśli nie dadzą rady w tym czasie wszystkiego przejrzeć, to po prostu wychodzą z witryny i... jak wiadomo efekt może być taki, że nie da się wszystkie zindeksować w wyszukiwarce i dane będą niepełne.

Jeśli chodzi o podstawowe kwestie z tym związane, to najważniejsze niech będą takie wskazówki jak:

 

  • Menu okruszkowe – pozwala na łatwą nawigację w szczególności jeśli chodzi o większe serwisy;

  • Fragmenty rozszerzone – jeśli chodzi o możliwość prezentacji danych w wyszukiwarce;

  • Mapa treści i obrazków – bo jak wiadomo warto jest mieć osobne pliki na to, a nawet po kilka plików .xml jeśli chodzi o serwisy rozbudowane, posiadające po kilkadziesiąt tysięcy podstron;

  • Podstrony i frazy kluczowe – dużo łatwiej jest jak wiadomo osobne strony zostawiać tak przygotowane aby można było do nich dopasować konkretne frazy kluczowe.

 

User experience, treści strony i liczba podstron

 

Nie da się ukryć, iż doświadczenie użytkownika z tego jak się będzie na stronie „czuł” ma ogromne znaczenie, dlatego warto jest projektować tak, aby nie miał problemów z poruszaniem się po niej, sprawa jest banalnie prosta, ale wiele osób o tym zapomina, podobnież jak i zapomina o tym, że w Polsce są też ludzie, którzy słabo widzą i nawet takie banalne rozwiązanie jak „lupa” powiększająca standardowy wygląd witryny może być bardzo pomocna.

Bardzo przydatne są też dane związane z analizowaniem danych z poruszania się użytkowników po witrynie, w tym celu warto jest mieć dostęp nie tylko do danych z Google Analytics albo dodatkowego oprogramowania do analizy zawartości witryny, ale również z map ciepła, które mówią bardziej dokładniej o tym jak się poruszają użytkownicy po witrynie.

Co do zaś treści na stronie to warto jest pamiętać o tym aby struktura witryny i opisy uwzględniały takie kwestie jak zapobieżenie duplicate content oraz nieodpowiednio dobranym słowom kluczowym. To, że treści na stronie powinny przedstawiać wysoką jakość nie trzeba już chyba nikomu wspominać, warto jednak jest pamiętać o odpowiedniej optymalizacji i formatowaniu treści zanim pojawią się one na stronie.

 

 

Optymalizacja i mobilność oraz linki

 

Dobra optymalizacja początkowa witryny jest podstawą, o której nie można zapominać, podobnie ż jak i o tym, że potem należy również co jakiś czas dokonywać przeglądu treści, dlatego też stała współpraca z firmą, która będzie na bieżąco analizować zmiany na rynku SEO/SEM jest podstawą, podobnież jak i fakt dostosowania tejże witryny do rozwiązań mobilnych, o których już szczerzej pisaliśmy na łamach naszego bloga.

Jeśli zaś chodzi o kwestie pozyskiwania linków do witryny, to też temat przez nas wielokrotnie już poruszano – warto tylko wspomnieć, iż nie ilość lecz jakość ma znaczenie oraz współpraca w zakresie serwisów społecznościowych oraz z influencerami może być tutaj ogromnie pomocna.

Co do linków warto jest jeszcze wspomnieć jedną kluczową sprawę – linki wskazujące na stronę są dla Google sygnałem na to, ze witryna tętni życiem i jest polecana przez innych, to się od lat nie zmienia, niemniej jednak sprofilowanie linków ma ogromne znaczenie, ponieważ teraz (prawdopodobnie) ogromne znaczenie posiadają linki z serwisów społecznościowych takich jak Facebook, ponieważ dają sporą możliwość reklamy i promocji, prowadzenia Facebook Life, ożywania społeczności w sieci i dodatkowo właśnie promocji witryny docelowej.

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo tworzenie stron internetowych jest zajęciem bardzo pasjonującym i przynoszącym mnóstwo radości, ale z praktycznej strony jak wiadomo ważne jest to jak te witryny potem funkcjonują i jaka jest późniejsza konwersja. Nie można oczywiście poprzestać na podstawowych działaniach i to co Wam przedstawiliśmy jest oczywiście ścisłym minimum, które jednak powinno być wystarczającą wskazówką dla tych, którzy pragną samodzielnie zająć się tworzeniem witryn spełniających wymogi i wytyczne Google dla webmasterów oraz w sposób podstawowy przygotowujący tychże dla rozwiązań SEO.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor