Nie jest tajemnicą, że wśród technik mogących znacząco podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwarki jest między innymi linkowanie, które w rzeczy samej stanowi jeden z najistotniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie.
Jak wiadomo są różne możliwości linkowania, zarówno naturalne w pełnym tego słowa znaczeniu, na które użytkownik strony nie ma pełnej kontroli – z racji tego, że tu i ówdzie użytkownicy umieszczają różne linki na stronach – a są i takie, które jak wiadomo każdy właściciel strony chociaż pośrednio kontroluje i jest to związane ze zlecanymi pracami na rzecz podniesienia wyników strony wyżej.
Jakie są techniki dozwolone i niedozwolone postaramy się co nieco napisać w tym artykule, do którego lektury serdecznie zapraszamy!
Jak wiesz czytelniku lub też nie, mnóstwo pisaliśmy już na ten temat wcześniej, możesz sobie np. poczytać w artykule o grzechach w linkowaniu, tudzież o link juice, podobnież warto jest abyś poczytał o rodzajach linków. Zapraszamy bardzo serdecznie, ponieważ zawarte w tych artykułach informacje pozwolą zapoznać Ci się z podstawowymi informacjami na ten temat. Wielu z Was na pewno dowie się z tych artykułów co też można czynić, a co też nie. Natomiast w poniższym punkcie przedstawiamy Wam najbardziej podłe taktyki linkowania, które niestety mogą zakończyć się dla wielu „pozycjonerów” banicją dla stron ich oraz ich klientów.
W poniższym zestawieniu wskazujemy Wam techniki linkowania, których należy unikać:
Komentarz w blogach – jak pewnie wielu z Was blogowiczów zauważyło, co jakiś czas trzeba skutecznie aktualizować różnego rodzaju wtyczki w systemach typu Wordpress, ponieważ masowa ilość niechcianych komentarzy rozsyłanych w sieci nawiedza nasze serwisy – tak, to jest zdecydowanie taktyka numer jeden, której należy unikać;
Wiki links – zapewne wielu z Was spotkało się z taką taktyką, w której pojawiały się na stronie generowane strony przypominające strony z hasłami z Wikipedii. Właśnie tego typu oprogramowanie – swego czasu bardzo popularne – generowało mało wartościowe strony, a w efekcie tego były one przez Google albo banowane albo ignorowane jeśli chodzi o ich potencjał 'mocy';
Zakładki – co prawda nie ma nic niepoprawnego w używaniu zakładek na stronie, ale jednak niektórzy (bardzo zresztą błędnie myśląc), sztucznie zawyżają liczbę podstron myśląc iż w ten sposób ich serwis zyska na jakości. Jak się w praktyce okazuje mało wartościowe zakładki na podstronach są tylko szkodzące jeśli chodzi o ranking strony w indeksie. Warto zatem mieć to na względzie;
Linki nabywane – tak się składa, że rynek nadal niestety „chłonie” tego typu głupoty, które jak się okazują są już od jakiegoś czasu nieaktualne (poniekąd). Ludzie mianowicie sprzedają linki na swoich stronach przez różnego rodzaju serwisy, dzięki którym niestety spada zarówno reputacja takich stron, jak i w zasadzie ciężko jest się logicznie połapać ile dany link jest warty, dlatego kupuje się niejako kota w worku. Nie trzeba też nikomu mówić, że tego typu praktyka może doprowadzić do tego, że dana strona dostanie filtra albo wręcz zostanie zbanowana w skrajnych przypadkach;
Linki w stopkach na forach – długi czas było tak, że taka metoda pozyskiwania linków była naprawdę efektowną metodą na podniesienie pozycji strony, teraz jest mniej skuteczna. Co nas jedynie interesuje to fakt tego, że niektórzy tą metodą zakładają masowo różne konta na forach z linkami i w ten sposób starają się pozyskiwać nowe linki. Nie trzeba chyba nikomu mówić, iż tego typu działania to też black hat seo;
Web 2.0 i profile – no i na koniec nie mogło zabraknąć jakże zacnego i z pozoru mającego dobrze wielu osobom służyć rozwiązania, które zakłada jak wiadomo tworzenie treści generowanych przez samych użytkowników. Tutaj jak wiadomo różnego rodzaju automaty też niestety wykorzystują tego typu strony do szerzenia różnych spam profili. To jak wiadomo też podpada pod black hat seo.
Niewątpliwie sprawa nieuczciwego linkowania zwanego potocznie black hat seo będzie zapewne wracała jeszcze jak bumerang, trzeba powiedzieć sobie wprost, iż niestety tego typu taktyka może prowadzić jedynie do tego, że potencjalna strona będzie ukarana przez nałożenie filtra a w skrajnych przypadkach przez zbanowanie tejże. Warto jest zatem mieć to na względzie i umiejętnie oraz mądrze kierować działaniami swojego SEO i pozycjonowania tudzież analizować działania firmy pozycjonerskiej, która zajmuje się waszą stroną.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)