Porady dla webmasterów

5 elementów ważnych podczas tworzenia stron

Tworzenie stron internetowych jest zajęciem bardzo czasochłonnym i wymagającym w dzisiejszych czasach nie tylko posiadania wiedzy technicznej, ale również i podstaw wiedzy marketingowej, która przydaje się w szczególności na etapie budowania struktury strony i projektu graficznego całości witryny.

 

Jak wiadomo każda strona powinna posiadać jakieś niezbędne elementy, które aby spełniała podstawowe wymogi mające na celu zaspokojenie potrzeb użytkowników i narzucających konieczność spełnienia technicznych wytycznych jakie stawia przed projektantami i użytkownikami samo środowisko wyszukiwarki.

W niniejszym opracowaniu przedstawimy Wam najważniejsze elementy związane z tworzeniem stron internetowych. Jeśli nie macie rozeznania w tym temacie zapraszamy do lektury naszego skromnego opracowania.

 

 

Podstawy

 

Jak wiadomo sukces w sieci osiągają Ci, którzy potrafią nie tylko posiadać dobrze zaprojektowane i promowane strony, ale również – co najważniejsze – potrafiący na bieżąco dbać o odpowiednie treści na stronach, dzięki którym ich witryny będą tętniły życiem. Możnaby zaryzykować stwierdzenie podając rachunek:

 

Treść strony + UX + UI = SUKCES

 

Na treść jaką posiadacie na stronie nie mamy wpływu i nie będziemy Wam tego narzucać, bo pewnie sami wiecie o czym pisać, tak aby zainteresować czytelników, natomiast to na jakie elementy powinniście zwracać w szczególności uwagę możemy Wam zasugerować.

 

 

Mobilność przede wszystkim?

 

Jak się okazuje jest to element, który zaczyna naprawdę drastycznie wypierać inne elementy niżej – owszem, owszem – content is King (no ale to oczywiste, wszak kto by czytał bloga, w którym ktoś pisze bzdury?) - i tego nie trzeba raczej nikomu tłumaczyć, niemniej jednak to jak się podawane informacje oraz czas ich ładowania się na urządzeniach przenośnych ma ogromne znaczenie.

Według najnowszych badań wśród respondentów, które prowadzono, już ponad 50% użytkowników internetu korzysta z urządzeń przenośnych w celu czytania ich ulubionych serwisów informacyjnych, a jeszcze więcej (z ich grona) – ucieka ze stron, które wczytują się dłużej niż 5-7 sekund. Nie trzeba zatem chyba nikomu tłumaczyć, że jest to bardzo ważny czynnik.

 

Minimalizm

 

W czasach, w których wszystko goni i pędzi w zawrotnym tempie to co jest minimalistycznie dopracowane i potrafi zadziałać zdecydowanie wiedzie prym. Podobnież jest i z samą treścią na stronie i graficznym przekazie. Co prawda najnowsze wskazówki Google dla webmasterów i zmiany algorytmu nieustannie pokazują nam, że jednak bardziej obfite teksty wpisów na blogach są lepiej indeksowane i wyżej pną się w wynikach, ale nie należy zapominać o tym, że jest to efektem JAKOŚCI, a nie samej ilości.

Dlatego też zanim zaczniesz pisać długie teksty, które będą nudne i nie wnoszące nic wartościowego do obecnego stanu wiedzy Kowalskiego, to lepiej albo nic nie pisz , albo się doszkol i napisz więcej niż Twoja konkurencja – wtedy na pewno możesz liczyć na to, że wpis będzie chętnie czytany i dalej promowany przez samych czytelników.

Podobnież ma się kwestia grafiki, którą trzeba umiejętnie stosować, tworzyć też mądrze infografiki i jak dobrze wiesz umiejętnie zachęcać do interakcji czytelników przez np. przyciski „call to action”.

 

 

Prostota w przekazie

 

Niby pokrewne minimalizmowi, ale jednak nie do końca o to samo chodzi. Jak wiesz tekst może być super, mega super i naprawdę ktoś może być nim zachwycony oraz polecać dalej, ale jak zapewne też wiesz, może się go czytać dobrze lub też nie. Właśnie o to nam chodzi, zachęcamy bardzo do tego abyś umiał odpowiednio przekazać treści, które chcesz wyrazić, jak tego dokonać? Staraj się trzymać takich wskazówek:

  • wielkość czcionek – kiedyś było tak, że ludzie ustawiali sobie czcionki jakie chcieli, teraz można by przyjąć za standard 16 pikseli, zauważ proszę ten fakt, ekrany monitorów są dużo większe niż kiedyś, rozdzielczości również, zatem staraj się użytkownikowi nie utrudniać życia;

  • kontrastowanie – odpowiednio dobrane palety barw między tekstem a tłem będą odpowiednio przyswajalne dla oka i będzie się czytało komuś bez zmęczenia oczu;

  • prosty font – jak wiesz lub nie są czcionki szeryfowe i bezszeryfowe, te pierwsze są dobre na różnego rodzaju opracowania poza-webowe, te drugie na strony internetowe, ponieważ są z reguły nienarzucające i dość proste, a przecież tekst powinno się łatwo czytać;

  • umiar w liczbie czcionek – kolejna prosta zasada, a jak dużo osób o niej zapomina. Owszem nie można stawiać sztywnych reguł, ale jednak mimo wszystko jak pokazuje praktyka lepiej jest stosować nie więcej niż 3 rodzaje czcionek w obrębie witryny.

 

Design

 

Jak wiadomo osoba, która wchodzi na stronę i nie jest jakoś specjalnie z nią wcześniej zaznajomioną na pierwszy rzut oka może oceniać wygląd, potem dopiero zwraca uwagę na kwestie merytoryczne. Tak jest skonstruowany ludzki umysł, który odbiera najpierw wrażenia smakowe przez zmysły jakimi dysponuje człowiek.

Nie trudno zatem stwierdzić, iż właśnie przez pierwsze wrażenie ocenia się wygląd strony, i właśnie tutaj często gęsto potencjalny odwiedzający podejmuje kolejną decyzję odnośnie tego, czy pozostaje na stronie, czy też nie. Jak wykorzystać wiedzę o tym, że właśnie to jest bardzo istotne? Po pierwsze starać się na samej górze serwisu umieścić jak najistotniejsze elementy graficzne, które przyciągną uwagę na tyle, aby ktoś był zainteresowany pozostaniem na tejże stronie dłużej i dalszego przeczesywania zasobów, w tym również pomoże podział strony na sekcje. Może brzmi banalnie, ale to jest bardzo istotne, pierwsze wrażenie ma tak ogromne znaczenie jak w przypadku 'pierwszej randki'.

Odpowiednia nawigacja

 

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że nawigacja ma ogromne znaczenie, szczególnie na stronach, które posiadają ogromne zasoby podstron, ot chociażby taki serwis orange.pl, który posiada bardzo rozbudowany serwis, z którego korzystają zarejestrowani użytkownicy. Wśród prostych wskazówek tyczących się tego elementu:

  • logo – odpowiedniej wielkości, niewielkie i podlinkowane do strony głównej;

  • one-page – jak wiadomo są też takie strony, które... są jednostronicowe, dłuuugie jak nie wiadomo co i zawierają mnóstwo treści na niej, na takiej stronie trzeba by zastosować menu przewijane – jadące wraz z treścią strony;

  • menu – samo menu powinno znajdować się najlepiej na samej górze oraz zawierać poszczególne pozycje wg ich znaczenia;

  • stopka – dobrze aby zawierała najważniejsze elementy podstron, kontakt, regulamin, FAQ itp..

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie pamiętać należy o tym, że projekt każdej strony internetowej jest sprawą indywidualną i nie można nikomu narzucić tego jak ma układać treść oraz co na stronie umieszczać, jednakże zastosowanie się do powyższych (sprawdzonych) wytycznych powinno przynieść Ci czytelniku mnóstwo korzyści, które wpłyną znacząco na poprawę postrzegania strony przez użytkowników i możliwość pozyskania nowych, którzy docenią wiele zalet dobrze dopracowanej od strony SEO witryny. Życzymy wszystkim webmasterom udanych realizacji i wysokich pozycji w Google!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor