BLOG

Wpisy gościnne – Google znów ostrzega...

Tak, znów się pewnie zacznie, kolejne zmiany w algorytmie Google?

 

wpisy_sponsorowane

Można tylko dociekać, przypuszczać, a jak będzie w najbliższym czasie sam Bóg raczy wiedzieć, my możemy tylko domniemywać, że skoro na blogu Google znów pojawia się jakiś wpis to... to może to zapowiadać kolejne większe zmiany.

 

Wpis gościnny a wpis sponsorowany

            Jak wiadomo od jakiegoś czasu pojawiła się tendencja do tego aby na stronach trzecich publikować tak zwane wpisy sponsorowane albo wpisy gościnne. Jedno w zasadzie od drugiego teoretycznie się nie różni chociaż w praktyce trzeba by sobie jasno powiedzieć wpisy gościnne z reguły są darmowe, a sponsorowane – jak sama nazwa podpowiada – odpłatne. Trzeba też jasno powiedzieć, że nie każdy wpis gościnny będzie sponsorowanym i mającym na celu zareklamowanie czyjejś działalności gospodarczej albo sprzedaż produktu, chociaż z reguły kogoś promuje, czyjś serwis – wiedzę którą chce przekazać albo inną działalność not – for – profit.

 

Jakie niesie konsekwencje publikowanie artykułów gościnnych i sponsorowanych?

Jak wiadomo są dwie strony medalu, strony linkujące i linkowane, przeanalizujmy zatem możliwe opcje działania na tychże stronach w związku z publikacjami na nich linków.

 

1. Strony linkowane

            Jak nie trudno się domyśleć cała kwestia tyczy się znowu linków użytych w artykułach, bo jak wiadomo o to wszystko się rozchodzi, żeby jeszcze coś w ramach artykułu zareklamować, spozycjonować i tak dalej. Zatem powiedzmy sobie szczerze, spać mogą spokojnie osoby, które pisząc takie wpisy linkują do źródeł zewnętrznych nie powiązanych z SEO.

Co zatem może zaszkodzić – czyli co może spowodować ukaranie witryny?

a) wstawianie w linkach prowadzących do serwisów zewnętrznych anchorów tematycznych, typu: drukarnia Kraków, sklep z oponami Warszawa - to mówi Google jedno – ktoś celowo linkuje aby podciągnąć wyniki strony linkowanej;

b) artykuł jest publikowany w takiej samej postaci lub nie wiele różniącej się na wielu stronach – tak, to mówi Google z reguły jedno – ktoś tworzy sobie subtelnie zaplecze pod pozycjonowanie strony docelowej/linkowanej;

        

    Co jeszcze jest godne zauważenia i zainteresowania się tematem?

Trzeba pamiętać oczywiście o tym, aby linki prowadzące z takich artykułów/wpisów do stron zewnętrznych/linkowanych, miały bezwględnie atrybut NOFOLLOW.

          I novum swego rodzaju – Google będzie zwracać uwagę na to, kto pisze artykuły, czy jest to faktycznie znawca tematu, czy też copywriter. Ciekawe? Pewnie, że tak, ale ważne i mądre, bo zbyt wiele się pisze głupot w temacie, naprawdę jak się czyta gdzieniegdzie artykuły na stronach o mniejszej jakości, to merytorycznie pozostawiają one sporo do życzenia.

 

2. Strony linkujące

            Na co powinni zwrócić uwagę z kolei ci, którzy publikują gościnne wpisy na swoich stronach? W zasadzie zasada jest prosta – nie powinni przesadzić z publikowaniem u siebie na stronach artykułów gościnnych i sponsorowanych, wtedy mogą przysłowiowo spać spokojnie, gdyż z ich stron nie zrobią śmieciowych witryn, które zostaną właśnie tak sklasyfikowane z czasem i mocno stracą w rankingu i pozycji w wyszukiwarce, o innych karach nie wspominając.

Podsumowanie

            Jak pokazują zmiany w Google, od jakiegoś czasu polityka giganta z Kalifornii zaczyna przypominać co nieco promocję własnych usług w ramach wyszukiwarki, a to pojawiają się dodatkowe reklamy sponsorowane na górze i dole wyników naturalnych, a to pole z szybkimi odpowiedziami, a tutaj dodatkowe pole w postaci suggested clips, o których pisaliśmy ostatnio, a tu Mapy Google, coraz trudniej jest się przebić z naturalnymi wynikami w top5, a o samej górze nie wspominając. A nawet jeśli już dojdzie do tego, że pod bardziej wyszukane frazy znajdziesz się w samej czołówce wyników naturalnych, to gdzież się one znajdują?

            No właśnie, poniżej Google Map, suggested clips itd., celowy zabieg potentata w branży wyszukiwarek? Pewnie po części tak, nie ma jednak co się łamać i uczciwie promować swoje strony, po pierwsze dbając o jakość treści, które w nich publikujemy! A co przyniesie przyszłość, czas pokaże.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor