SEO

Jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne?

Jak wiadomo coraz większą popularnością wśród użytkowników cieszą się urządzenia mobilne, dzięki którym to świat nabrał tempa i narzucił nam nowe standardy. Nie da się ukryć, iż wytyczne Google dla webmasterów co jakiś czas narzucają jakieś kanony działalności, dzięki którym to właśnie można dopracować swoje witryny, aby jeszcze doskonalej pozwalały udzielać trafnych odpowiedzi dla użytkowników, jak i również w krótszym czasie.

 

          W dzisiejszym artykule postaramy się Wam napisać, jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne, tak aby była dla Was powodem do radości z faktu jej dobrych not w rankingu zestawienia stron indeksu wyszukiwarki. Jeśli jesteś zainteresowany, zapraszamy do lektury!

Podstawy

 

          Jak wiadomo aktualnie dostęp do internetu na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych posiada ponad 2 miliardy osób na świecie, tyle podają dane statystyczne  (wg Morgan Stanley), które mówią iż (dokładniej rzecz ujmując), 1900 mln osób korzysta z sieci via urządzenia mobilne, natomiast ok 1700 mln korzysta na urządzeniach desktopowych. Co za tym idzie można stwierdzić jasno, iż większość osób już korzysta przez urządzenia mobilne, skala zatem się przesunęła, albo wręcz obróciła podwójnie na niekorzyść komputerów stacjonarnych.

          Co zatem można przez to rozumieć, samo daje się we znaki – mobilne strony stały się jeszcze bardziej pożądane, ponieważ dane przesyłane przez łącza radiowe praktycznie tylko i wyłącznie dostosowane są do możliwości komfortowego przeglądania tychże. Jak sprawdzić przystosowanie stron pod rozwiązania mobilne? Można to prosto zrobić na stronie → https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ i warto o tym pamiętać, aby dopracować swoje witryny tak aby naprawdę był z tym zgodne, ponieważ zbliża się kolejna aktualizacja, która po zmianie algorytmu Mobile First Index dodatkowo jeszcze położyć ma nacisk na kwestię prędkości wczytywania się stron.

 

Optymalizacja strony, krok po kroku

 

          Aby dobrze dostosować swoją witrynę pod kątem SEO do wymogów współczesnych, wcale nie trzeba się aż tak bardzo napracować jak się okazuje, ważne jest aby zachować pewien harmonogram działań, a następnie być konsekwentnym w pisaniu artykułów według pewnych kanonów SEO i monitorowanie bieżące stanu prac nad stroną.

          W poniższej liście wskażemy co należy uczynić aby dostosować swoje witryny do wymogów mobile:

  • Responsywność, czy mobilność – na samym początku warto jest odpowiedzieć sobie na pytanie, czy witryna powinna być responsywna (być tak zbudowana, że będzie się sama szerokością dostosowywać do wymogów i wielkości ekranu użytkownika), czy też mobilna – jako osobna witryna, która jest dedykowana wyłącznie pod rozwiązania mobilne. Jak się okazuje Google od 2015 roku ma ustalony jako czynnik rankingujący responsywność, zatem z racji tego że jest to ważne dla oceny strony, warto skupić się na takim rozwiązaniu, niemniej jednak mobilne strony mają ten plus, że mogą być lżejsze i szybciej się z kolei wczytywać;
  • Brak ciężkich elementów oraz szybkość ładowania – jak wiadomo im więcej masz na stronie grafii, która jest ciężka, tym strona dłużej się ładuje, a jak pokazują badania (https://wpengine.com/wp-content/uploads/2015/09/WP-Engine-The-Power-of-One-Second_D3_Oct6.png) , jeśli strona ładuje się o 1 sekundę dłużej, to niezadowolenie realnie wzrasta o naście procent i ludzie uciekają ze strony, zadbaj o ten czynnik aby i Ciebie to nie spotkało;
  • Brak agresywnych reklam – reklamy pop''up? Zapomnij, nie umieszczaj czegoś takiego, bo albo zablokują to specjalnie opracowane aplikacje albo zpowolnią one ładowanie i ktoś odejdzie ze strony, jeśli już to skromne reklamy kontekstowe w wersji tekstowej. Nic dodać, nic ująć, więcej na ten temat napisano tutaj → https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html;
  • Objętość i jakość tekstów oraz grafik – jak wiadomo teksty po pierwsze powinny być dobrej jakości, długie i z konkretami – takie aktualnie są standardy. Im ktoś mądrzej pisze i konkretnie w temacie oraz maksymalnie wyczerpuje tematykę danego artykułu, tym większa szansa na to, że będzie częściej czytywany i jego ranking będzie wyższy, ponieważ roboty sklasyfikują serwis jako jeszcze ciekawszy;
  • User Experience – to jak jest poukładana treść na stronie oraz nawigacja wpływa ogólnie na komfort przeglądania witryny, tym bardziej jeśli ma się do czynienia ze stronami pod urządzenia mobilne, tutaj tym bardziej trzeba jeszcze być wyczulonym na to jak się komu co będzie na jego smartfonie przeglądało.

 

Podsumowanie

 

          Według oficjalnego komunikatu Google z sierpnia 2016 roku aż 85% stron w sieci było dostosowanych pod urządzenia mobilne, aktualnie zapewne współczynnik ten jest jeszcze większy. Warto jest mieć na względzie ów rozwiązania, tak aby nie stracić pozycji przy następnej aktualizacji algorytmu Google, który po update o nazwie Mobile First Index będzie kolejnym krokiem w jeszcze dokładniejszym punktowaniu witryn, które najszybciej ładują się pod urządzeniami mobilnymi.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor