Jak wiadomo coraz większą popularnością wśród użytkowników cieszą się urządzenia mobilne, dzięki którym to świat nabrał tempa i narzucił nam nowe standardy. Nie da się ukryć, iż wytyczne Google dla webmasterów co jakiś czas narzucają pewne kanony działalności, dzięki którym to właśnie można dopracować swoje witryny, aby jeszcze bardziej pozwalały udzielać trafnych i szybkich odpowiedzi dla użytkowników.
W dzisiejszym artykule postaramy się Wam napisać jak zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne, tak aby była dla Was powodem do radości z faktu jej dobrych not w rankingu zestawienia stron indeksu wyszukiwarki. Jeśli jesteś zainteresowany, zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo aktualnie dostęp do internetu na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych posiada ponad 2 miliardy osób na świecie, tyle podają dane statystyczne (wg Morgan Stanley), które mówią iż (dokładniej rzecz ujmując), 1900 mln osób korzysta z sieci via urządzenia mobilne, natomiast ok 1700 mln korzysta na urządzeniach desktopowych. Co za tym idzie można stwierdzić jasno, iż większość osób już korzysta przez urządzenia mobilne, skala zatem się przesunęła, albo wręcz obróciła podwójnie na niekorzyść komputerów stacjonarnych.
Co zatem można przez to rozumieć, samo daje się we znaki – responsywne strony stały się jeszcze bardziej pożądane, ponieważ dane przesyłane przez łącza radiowe praktycznie tylko i wyłącznie dostosowane są do możliwości komfortowego przeglądania tychże. Jak sprawdzić przystosowanie stron pod rozwiązania mobilne? Można to prosto zrobić na stronie → https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ i warto o tym pamiętać, aby dopracować swoje witryny tak aby naprawdę były z tym zgodne, ponieważ zbliża się kolejna aktualizacja, która po zmianie algorytmu Mobile First Index dodatkowo jeszcze położyć ma nacisk na kwestię prędkości wczytywania się stron.
Aby dobrze dostosować swoją witrynę pod kątem SEO do wymogów współczesnych, wcale nie trzeba się aż tak bardzo napracować jak się okazuje, ważne jest aby zachować pewien harmonogram działań, a następnie być konsekwentnym w pisaniu artykułów według pewnych kanonów SEO i monitorowanie bieżące stanu prac nad stroną.
W poniższej liście wskażemy co należy uczynić aby dostosować swoje witryny do wymogów mobile:
Według oficjalnego komunikatu Google z sierpnia 2016 roku aż 85% stron w sieci było dostosowanych pod urządzenia mobilne, aktualnie zapewne współczynnik ten jest jeszcze większy. Warto jest mieć na względzie ów rozwiązania, tak aby nie stracić pozycji przy następnej aktualizacji algorytmu Google, który po update o nazwie Mobile First Index będzie kolejnym krokiem w jeszcze dokładniejszym punktowaniu witryn, które najszybciej ładują się pod urządzeniami mobilnymi.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)