SEO

Top 20 wskaźniki SEO godne obserwowania

Jak wiadomo Google dokonuje analizy swoich zasobów webowych przez tak zwany algorytm, dzięki któremu można sprawdzić jakość stron i nadać im odpowiednią punktację do tego aby sprawnie i dobrze umiejscawiać wszystkie witryny w wyszukiwarce. Czynniki rankingowe, które Google posiada zapisane w algorytmie są różne, jest ich podobno ponad 200. W naszym artykule postaramy się napisać o nieco ponad 23 najważniejszych wskaźnikach, które naszym zdaniem są godne obserwowania, a ich obserwacja pozwoli Wam sprawniej pracować nad swoimi witrynami, zapraszamy do lektury!

 

Top 23 najważniejszych wskaźników

 

Nie da się ukryć, iż algorytm wyszukiwarki to wielka tajemnica i możliwości docieknięcia tego ile jest w zasadzie czynników oraz jakie one są nie jest wykonalne, także w zasadzie jedynie na konferencjach prasowych tyczących się kolejnych aktualizacji można dowiedzieć się coś nowego, a tak poza tym to trzeba obserwować i testować podczas prac nad stronami.

Właśnie dzięki tego typu analizom SEO i pozycjonowaniu widać w praktyce z czasem jakie czynniki są najważniejsze i w ogóle jakie są brane pod uwagę przez giganta z Kalifornii. Na podstawie tych analiz można dociec z czasem jakie wskaźniki są godne obserwowania z punktu widzenia SEO aby mieć możliwość lepszego działania w kwestii pozycjonowania witryn.

Według naszego skromnego uznania szczególnie ważne uznania są takie wskaźniki jak:

 

  1. Wyświetlenia i kliknięcia w SERP – jak wiadomo aktualnie w Google Analytics większość fraz jest ukryta pod „not provided”, zatem to źródło informacji w Search Console powinno być szczególnie przydatne;

  2. Liczba zaindeksowanych stron – warte obserwacji w przypadku dużych serwisów, które posiadają możliwość generowania tychże przez samych użytkowników, kwestia jes to tyle ważna, że teraz Google przyjmuje w swojej polityce działania sprawdzanie liczby podstron i punktowanie niżej tych witryn, które posiadają podstrony o małej wartości merytorycznej – stąd też strony śmieciowe, które często np.generują użytkownicy takich serwisów, jak darmowe blogi itp., powinni się temu czynnikowi w szczególności przyglądać;

  3. CTR – pozwala na kontrolowanie jakości opisów w SERP, pod warunkiem że pozycje są w miarę stabilne;

  4. Pozycje – klasycznie rzecz biorąc sprawdzenia pozycji w Google są ścisłym must do jeśli chodzi o sporządzanie raportów dla klientów firm, Ty – niezależnie czy masz klientów swoich, tudzież prowadzisz swoją stronę hobbystycznie, też powinieneś to sprawdzać;

  5. Sesje organiczne – sprawdzanie sesji organicznych jest o tyle ważne, że pozwala nam dociec faktycznego ruchu organicznego rok po roku;

  6. Współczynnik sesji organicznych w całym ruchu – jeśli chodzi o ten współczynnik to pozwala on nam sprawdzić jak ruch organiczny faktycznie jest procentowo efektem popularności serwisu albo sezonowością a na ile efektem naszego działania, jeśli chodzi o pomiar tego współczynnika to sprawdza się to wg wzoru: liczba sesji organicznych/liczba sesji ogółem x 100%;

  7. Bounce rate – czyli współczynnik odrzuceń, który może nam powiedzieć konkretnie, że wejścia na stronę i szybkie z ich wyjście może wynikach z niepoprawnej optymalizacji, a ściślej rzecz ujmując z nieodpowiedniego dobrania słów kluczowych;

  8. Widoczność – jak wiadomo jest mnóstwo narzędzi, dzięki którym można sporządzić takie wykresy, nam są one potrzebne konkretnie rzecz ujmując do tego aby sprawdzić kiedy mieliśmy do czynienia z większą aktualizacją algorytmu Google;

  9. % konwersyjności – ten współczynnik mówi o tym, z ilu wejść na stronę udało się osiągnąć spodziewany efekt, czyli doprowadzić np. do sprzedaży produktu w sklepie;

  10. Konwersje z ruchu organicznego i wartość – ten współczynnik mówi jaką konwersję posiada się z ruchu organicznego;

  11. Średnia wartość konwersji – zaś ten współczynnik jako, że jest efektem wyliczenia z poprzednich dwóch współczynników, pozwala nam na sprawdzenie jaką konwersję daje ruch organiczny w stosunku do całości ruchu na stronie;

  12. Średnia wartość sesji organicznej – kolejny współczynnik, który warty jest obserwacji a mówi o tym jak dobrze tudzież źle pracujemy i na ile wydajniejszy jest ruchu pochodzący z wyników naturalnych ( i daje większą konwersję) niźli z reklam kontekstowych;

  13. Liczba linków prowadzących do witryny – nie da się ukryć, iż to ile posiadasz linków prowadzącyh do witryny w dużej mierze może mieć wpływ na jej wysokość w indeksie, dlatego ważne jest aby co jakiś czas monitorować tę kwestię, jest sporo oprogramowania z tym związanego np. Ahrefs, Majestic SEO, WebMeUp,OpenSiteExplorer itp.;

  14. Domeny linkujące – natomiast ten współczynnik pozwala sprawdzić skąd pochodzą linki, wiadomo że im więcej domen, tym większe prawdopodobieństwo, że linki są unikalne i pochodzą z innych numerów IP, a o to chodzi;

  15. Nofollow i dofollow – warto jest sprawdzić i ten czynnik w wyżej wspomnianych oprogramowaniach;

  16. Procentowość linków text a zdjęcia – jak wiadomo warto jest też sprawdzić to jak się rozkłada procentowo ilość względem zdjęć, mówią niektórzy, że zdjęcia są ważniejsze, ale w praktyce i SEO najważniejsze są odpowiednio proporcjonalnie dobrane słowa i frazy pod anchorami;

  17. Trust Flow i Citation – jak wiadomo w Majestic SEO jest odpowiednio dopracowany system sprawdzania i oceniania tychże czynników, które odpowiednio znaczą „trust flow” - procentowe zaufanie do linków oraz „citation flow” - siła ich oddziaływania. Sprawdzenie tych czynników pozwoli nam dociec tego, czy profil naszych linków jest odpowiednio dobrany;

  18. Page Authority i Domain Authority – te dwa wskaźniki dopracowane przez MOZ pozwalają na sprawdzenie tego jakim zaufaniem mogą się cieszyć strony i domeny w zdobywaniu dobrych pozycji w rankingach;

  19. Szybkość strony – jak wiadomo ten czynnik jest coraz ważniejszy i zapewne będzie jeszcze ważniejszy przez fakt tego, że urządzenia mobilne zaczynają odgrywać większą rolę w naszym życiu i już ponad 50% osób korzystających z sieci internet deklaruje iż korzysta z internetu za pośrednictwem swoich urządzeń przenośnych, warto taki test dokonać na stronie Google PageSpeed;

  20. Mobilne sesje organiczne – jak wiadomo są też bardzo ważne i trzeba je analizować jeśli nie chce się pozostać w tyle za konkurencją, jak wiadomo Google co jakiś czas wprowadza kolejne aktualizacje algorytmu właśnie pod kątem urządzeń mobilnych, warto mieć to na względzie;

  21. Udział mobilnych sesji w całym ruchu organicznym – kwestia godna sprawdzenia, ponieważ jak wiadomo trzeba sprawdzać jak się ładuje w praktyce strona użytkownikom z komórek;

  22. Wyświetlenia, kliknięcia i CTR oraz pozycje w mobilnych SERP – dużo wskaźników, ale uwierzcie to wszystko mówi nam jak jest dostosowana witryna pod rozwiązania przenośne, należy koniecznie o tym pamiętać;

  23. Liczba zaindeksowanych stron w aplikacji - pozwala sprawdzić, czy nie mamy problemów wynikających z niepoprawnego wdrożenia, którejś z metod indeksowania aplikacji.

 

 

Podsumowanie
 

Niewątpliwie sprawdzanie powyższych wskaźników pozwoli Ci na dogłębną analizie zagadnienia SEO, którym się zajmujesz i pozwoli dokonywać zmian takich jakie będą wymagane aby konwersja była jeszcze większa oraz pozycje w wynikach organicznych poszybowały jeszcze wyżej. Życzymy wszystkim udanych analiz własnych oraz owocnej pracy w branży SEO i SEM!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor