BLOG

ABC pozycjonowania. Co to są linki dofollow i nofollow, ugc i sponsored?

Osoby interesujące się pozycjonowaniem doskonale wiedzą, że polega ono nie tylko na tworzeniu treści z frazami kluczowymi, ale również na link building. Dla przypomnienia - jest to tzw. pozyskiwanie linków (ang. link building), czyli umieszczanie linków naszej witryny na stronach zewnętrznych w celu budowania jej popularności. Wśród linków wyróżnia się linki typu dofollow i nofollow. Warto wiedzieć czym się różnią, ponieważ każdy z nich ma odmienne znaczenie dla pozycjonowania.

 

Linki dofollowSitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow ABC pozycjonowania

Jeśli link do naszej strony ma atrybut dofollow, to robot wyszukiwarki podąża za nim i trafia na naszą witrynę. Przy okazji jednak robot przekazuje naszej stronie część wartości Page Rank i Trust Rank witryny, na której umieszczony był link. Oznacza to, że jeśli link z atrybutem dofollow został umieszczony na stronie z niskim Trust Rank, to wskaźnik naszej strony ulegnie obniżeniu. Zasada obowiązuje także w drugą stronę, dlatego umieszczone na wartościowych stronach linki dofollow mogą znacznie podnieść wartość naszej witryny. Im więcej mamy takich linków pozyskanych z zaufanych stron, tym wyższą pozycję w wyszukiwarce będzie miała nasza witryna.

Linki nofollow

Nietrudno się domyślić, że linki z atrybutem nofollow nie prowadzą robotów do danej witryny, a więc nie wiążą się z przekazaniem stronie wartości witryny, na której umieszczony był link. Właśnie dlatego stosowany jest on zwykle w komentarzach na forach lub blogach oraz wszędzie tam, gdzie istnieje duże ryzyko spamowania. Działający w ten sposób link pozornie ma niską wartość dla pozycjonowania, dlatego wiele osób w ogóle nie stosuje atrybutu nofollow. Tymczasem linki nofollow uznawane są przez wyszukiwarkę za naturalne i dlatego równoważą linki dofollow, tworzone często wyłącznie w celu wypozycjonowania strony. Warto pamiętać, że roboty Google bardzo źle widzą sztuczne promowanie witryny, dlatego pewna liczba linków nofollow może takie wrażenie zneutralizować i zapobiec nałożenia na witrynę kary w postaci filtrów.

Od 2019 roku, wraz z ewolucją internetu Google wprowadziło jeszcze dwie nowe kategorie linków :

Linki rel="sponsored"

Linki rel="sponsored" stosowane są, czy też raczej powinny być, przy wszystkich publikacjach sponsorwanych - np linki płatne w portalach, blogach, artykułach sponsorowanych, etc. Co daje nam oznaczenie linku atrybutem rel="sponsored"? Generalnie poczucie bezpieczeństwa, że Google nie uzna podlinkowań do naszej strony jako "sztucznych" i mających na celu manipulowanie rankingiem. Czy to oznacza, że wszystkie linki które zrobiłem do tej pory bez tego atrybutu powinny pójść do kosza? Oczywiście nie, tam gdzie mamy taką możliwoiść warto zmienić, tam gdzie nie mamy - zostawmy, a stosowanie atrybutu rel="sponsored" zacznijmy od tej chwili. 

Linki rel="ugc"

Inną ciekawą i nową kategorią linków jest rel="ugc" - oznacza eng "user genereted content", czyli kontent tworzony przez użytkownika. Kategoria rel="ugc" została utworzona przede wszystkim na potrzeby komentarzy na wszelkiej maści stronach, blogach, portalach oraz fora dyskusyjne. Wszędzie tam, gdzie powstaje content tworzony przez użytkownika, wraz z podlinkowaniami, powinniśmy zastosować rel="ugc". Ponownie, czy jeśli do tej pory tego nie stosowałeś, tzn że wszystkie linki mają iść do Google Disavow? Oczywiście, że nie! Tam gdzie jesteś w stanie zmienić link - to zmień go, a stosuj atrybut rel="ugc" przy nowych podlinkowaniach spełniających podane tu kryteria.

Warto podkreślić, że użytkownik nie widzi z jakim linkiem ma do czynienia, ponieważ jego atrybut ukryty jest w kodzie. Dlatego z punktu widzenia użytkowników, rodzaj linku nie ma żadnego znaczenia. 


Głosów: 10.0/10 (35 Głosujących)


Sitepromotor ugc Sitepromotor nofollow Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Sitepromotor nofollow Sitepromotor ugc Sitepromotor nofollow

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy. Sitepromotor ugc

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

Sitepromotor ugc SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Sitepromotor nofollow Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Sitepromotor nofollow Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

Sitepromotor ugc Pozycjonowanie stron internetowych - najlepsze agencje w Poznaniu

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Uniwersytet Wrocławski Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Politechnika Wrocławska Sitepromotor nofollow WP money Sitepromotor nofollow Dospel Sitepromotor ugc Magellan Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Dolnośląska Szkoła Wyższa Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow Castrol Sitepromotor ugc eGospodarka Sitepromotor Dowiedz się czym są linki dofollow OEX

Referencje

Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać!Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać!Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać!Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać!Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać!

Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor sponsored - oraz jak i kiedy ich używać! Sitepromotor