BLOG

ABC pozycjonowania. Co to są linki dofollow i nofollow?

Osoby interesujące się pozycjonowaniem doskonale wiedzą, że polega ono nie tylko na tworzeniu treści z frazami kluczowymi, ale również na link building. Dla przypomnienia - jest to tzw. pozyskiwanie linków, czyli umieszczanie linków naszej witryny na stronach zewnętrznych w celu budowania jej popularności. Wśród linków wyróżnia się linki typu dofollow i nofollow. Warto wiedzieć czym się różnią, ponieważ każdy z nich ma odmienne znaczenie dla pozycjonowania.

 

Linki dofollowABC pozycjonowania

Jeśli link do naszej strony ma atrybut dofollow, to robot wyszukiwarki podąża za nim i trafia na naszą witrynę. Przy okazji jednak robot przekazuje naszej stronie część wartości Page Rank i Trust Rank witryny, na której umieszczony był link. Oznacza to, że jeśli link z atrybutem dofollow został umieszczony na stronie z niskim Trust Rank, to wskaźnik naszej strony ulegnie obniżeniu. Zasada obowiązuje także w drugą stronę, dlatego umieszczone na wartościowych stronach linki dofollow mogą znacznie podnieść wartość naszej witryny. Im więcej mamy takich linków pozyskanych z zaufanych stron, tym wyższą pozycję w wyszukiwarce będzie miała nasza witryna.

Linki nofollow

Nietrudno się domyślić, że linki z atrybutem nofollow nie prowadzą robotów do danej witryny, a więc nie wiążą się z przekazaniem stronie wartości witryny, na której umieszczony był link. Właśnie dlatego stosowany jest on zwykle w komentarzach na forach lub blogach oraz wszędzie tam, gdzie istnieje duże ryzyko spamowania. Działający w ten sposób link pozornie ma niską wartość dla pozycjonowania, dlatego wiele osób w ogóle nie stosuje atrybutu nofollow. Tymczasem linki nofollow uznawane są przez wyszukiwarkę za naturalne i dlatego równoważą linki dofollow, tworzone często wyłącznie w celu wypozycjonowania strony. Warto pamiętać, że roboty Google bardzo źle widzą sztuczne promowanie witryny, dlatego pewna liczba linków nofollow może takie wrażenie zneutralizować i zapobiec nałożenia na witrynę kary w postaci filtrów.

Warto podkreślić, że użytkownik nie widzi z jakim linkiem ma do czynienia, ponieważ jego atrybut ukryty jest w kodzie. Dlatego z punktu widzenia użytkowników, rodzaj linku nie ma żadnego znaczenia. 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor