BLOG

Co to jest Google Tag Manager?

Jak wiadomo narzędzie GTM nie jest najnowsze i ma już dobre naście lat, a konkretnie to jest dostępne na rynku już od 2005 roku. Co nim można zrobić?

 

tag manager

Proste i intuicyjne narzędzie, które dostarczyło Google niewątpliwie nie jednej osobie może pomóc w realizacji prostych, acz bardzo ważnych i konkretnych ruchów w tak zwanym marketingu internetowym. Jesteś ciekaw jak tego dokonać? Zapraszamy do lektury!

 

Narzędzie do obsługi tagów na stronach?

 

            Ci, którzy są programistami na pewno wiedzą czym są tagi i czemu służą, Ci u których widza sprowadza się do czysto teoretycznej z punktu widzenia technik marketingowego budowania wizerunku firmy w Internecie mogą z tym mieć nieco problemu. Dlatego z myślą o tych osobach powstała tak zwana platforma do obsługi tagów na stronach, która ma właśnie pomóc tym osobom, które nie znają się na językach programowania i wiedza ta jest im na tyle obca, że nie pojmują HTML, CSS, JS, PHP i innych języków programowania. Niemniej jednak mogą spokojnie doszkolić się w kwestii obsługi zarządzania słowami kluczowymi i opisowymi tagami na stronach, które pozwalają zebrać niezbędne informacje na temat ruchu na stronie, monitorowania kampanii online i sprawdzania zachowania użytkowników na stronie.

 

Co nam daje korzystanie z GTM?

 

            Google mówi wprost, że korzystanie z GTM daje możliwość racjonalnego i mądrego zarządzania tagami, które doprowadzi do tego, że będzie można zarządzać danymi w sposób na tyle zorganizowany, że wyeliminuje się zbędne opisy, zaoszczędzi na kosztach. Zasadniczo GTM pomaga dokonać dwóch kluczowych zmian:

 

  • wartości konfiguracyjnych – odnoszących się do wartości konfiguracyjnych;
  • tagowania strony – tyczących się kwestii opisów marketingowych na stronach jak i danych z Google Analytics, śledzenia konwersji AdWords.

 

Jak pracować z Google Tag Manager?

 

            Co prawda na pierwszy rzut oka komuś mało biegłemu w kwestiach informatycznych może się to wydać mało wygodne i dość skomplikowane w użyciu z czasem może się okazać bardzo proste w użyciu. Należy wykonać kilka kroków po kolei:

 

  1. Zarejestrowanie się i założenie kontenera – rejestracja – http://www.google.pl/tagmanager/, a następnie wstępna konfiguracja polega na dodaniu strony głównej i dodatkowo można pomocniczo pododawać też podstrony;
  2. Dodanie fragmentu kodu do każdej podstrony, na której chcesz używać Google Tag Managera;
  3. Dodawanie tagów Google Analytics – w tym punkcie musisz podać dane do swojego konta Google Analytics, mówisz wpisać wersję konta Classic czy Universal oraz Twoje ID;
  4. Dodawanie reguł – na tej stronie można zdefiniować konkretne reguł dla poszczególnych stron, które właśnie można w tym miejscu wpisać. Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem, dobrze było by jakbyś wybrał na początku reguły dla wszystkich stron;
  5. Opublikowanie – na końcu aplikacja umożliwi Ci sprawdzenie ustawień i opublikowanie tego co wpisałeś, następnie będziesz mógł, wrócić do Google Tag Managera, dodawać nowe tagi i aktualizować reguły.

 

Podsumowanie

 

            Narzędzie GTM, które może wydawać się zbędne dla niektórych osób, a szczególnie dla tych, które posiadają już dość zaawansowane narzędzie Google Analytics może przynieść naprawdę wymierne korzyści, ponieważ jak wiadomo w GTM mamy dostęp do opcji dla każdego tagu z osobna. Niewątpliwie warto jest korzystać z Google Tag Managera i promować to rozwiązanie nawet osobom, którym zagadnienia webmasteringu są obce, a ich domeną działania jest marketing, ponieważ osoby zaangażowane w budowanie wizerunku firm przez Internet powinny również szkolić się w tym kierunku.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor