Porady dla webmasterów

Fonty Google na stronie

Zapewne wielu z Was prowadząc serwisy internetowe co dnia zadaje sobie pytanie, jakby tu jeszcze wpłynąć na pozytywny wizerunek strony klienta w wyszukiwarce i jak uzyskać odpowiedni zwrot z poniesionych wydatków na promocję w poszczególnych kanałach dystrybucji treści. Wielu, którzy prowadzą sklepy internetowe już dostrzegło spore możliwości, które pojawiły się wraz z wdrożeniem technologii fragmentów rozszerzonych (ang. rich snippets).

 

Dziś mamy zamiar właśnie nieco napisać Wam na ten temat, tak abyście wiedzieli, które z nich warto jest zaimplementować w sklepie klienta, aby uzyskać odpowiednie korzyści. Zapraszamy do lektury!

 

 

Operatory i komendy kluczem efektywnego wyszukiwania

 

Jak wiadomo nie zawsze zapytanie skierowane przez człowieka dla wyszukiwarki jest na tyle zrozumiałe aby osiągnąć zadowalające efekty, w związku z tym warto jest stosować mnóstwo ciekawych metod na to jak zawężać wyszukiwania, aby były bardziej trafne. Ów metodami są następujące pozycje:

 

 

  1. Fraza w cudzysłowie – jak wiadomo wpisanie w wyszukiwarkę frazy tematycznej BEZ cudzysłowu zwróci nam w wynikach strony, na których dana fraz wystąpi w wersji odmienionej lub też rozdzielonej, aby tego uniknąć i znaleźć strony, który będą tylko i wyłącznie frazą konkretną, trzeba wpisać ów frazę w cudzysłowie, w efekcie wyszukiwarka pokaże wyniki wyszukiwania w postaci niezmienionej;

  2. Site:nazwadomeny.pl + fraza kluczowa – taka metoda wpisania zapytania w wyszukiwarce wskaże nam na danej konkretnej stronie podstrony, które zawierają dane frazy kluczowe, metoda ta niewątpliwie może być bardzo przydatna dla tych, którzy pragną szybko przeszukać dany serwis pod kątem czytanego wcześniej artykułu;

  3. Filetype:RODZAJ.PLIKU fraza kluczowa – ta metoda z kolei pozwala nam na szybkie przejrzenie zasobów sieci pod kątem konkretnych plików np. PDF i pod kątem konkretnej frazy tematycznej, tutaj może nam posłużyć jako wzór załóżmy zapytanie: filetype:PDF Słowo Życia. Wpisując takie zapytanie będziemy mogli znaleźć w sieci te PDF'y, które będą traktowały o tematyce biblijnej na temat Słowa Życia;

  4. Allintext: słowo kluczowe – jeśli zależy Ci na tym, aby robot Google przeglądał tylko i wyłącznie zasoby pod kątem konkretnej frazy, ale z wykluczeniem title, metatagów i desription, to ta metoda jest dla Ciebie, dzięki niej wyszukiwarka zwróci zapytania ze stronami, wykluczając te które nie posiadają treści z daną frazą na stronie;

  5. Allintitle: słowo kluczowe – z kolei ta metoda pozwala znaleźć tylko te strony w wyszukiwarce, które posiadają konkretną frazę w TYTULE strony;

  6. Allinurl: słowo kluczowe – ta metoda z kolei pozwoli znaleźć Ci tylko te strony, które posiadają dane słowo kluczowe w adresie URL strony;

  7. Cache: nazwadomeny – ta metoda z kolei pozwala na sprawdzenie, które strony są już zaindeksowane w wyszukiwarce. Ta metoda jest szczególnie przydatna dla tych, którzy chcą porównać stan faktyczny z tym co nam się może wydawać jeśli chodzi o indeksowanie strony w wyszukiwarce;

  8. OR – łączenie wyszukiwań to bardzo przydatna metoda, która pozwala na sformułowanie zapytania do Google w sposób taki jak się to odbywa podczas pisania linii kodu jakiegoś programu, taka metoda pozwoli Ci na zaoszczędzenie czasu i napisanie kilku zapytań jednocześnie, które wyświetlą się potem w wynikach;

  9. * - frazy niekompletne mają tą tendencję, że są mocno irytujące, ponieważ często osoba, która czegoś szuka nie jest w stanie wpisać kompletnego zapytania. Takie sytuacje mają miejsce jak ktoś szuka znanych tekstów z filmów, których całościowo nie zapamiętał, wtedy w sukurs przychodzi nam *, która zastępuje jakikolwiek ciąg słów/znaków w tekście, przykładem może być np. fraza: znane * w Polsce, tutaj wyszukiwarka poda nam propozycje znanych miejsc, lokalizacji itp.;

  10. Przedział liczbowy .. – istnieje też możliwość przeszukania fraz pod kątem zdarzeń historycznych w danym czasie, jeśli interesuje Ciebie zapytanie pod kątem sprawdzenia np. ważnych wydarzeń w Polsce w okresie powojennym możesz wpisać w Google: wydarzenia w Polsce 1945 .. 2018;

  11. Related - chcesz sprawdzić w sieci serwisy o podobnej tematyce do Twojej? Wpisz: related:twojanazwadomeny, w efekcie ukażą Ci się strony o podobnej tematyce i będziesz mógł spokojnie przeanalizować swoją najbliższą konkurencję;

  12. Translate - jak dobrze wiesz istnieje profesjonalny translator Google, który pozwala na wykonywanie tłumaczeń większych ilości tekstów, nam jednak chodziło by w konkretnym momencie o przetłumaczenie prostego słowa, w tym przypadku z kolei Google proponuje nam wpisanie w okienko zapytanie następującej sekwencji słów: translate /dane słowo/ to /język docelowy/, w tym przypadku moglibyśmy sobie przetłumaczyć z angielskiego na polski jakieś losowe słowo;

  13. @ i # - jak wiesz lub nie, istnieje też możliwość do przeszukiwania zasobów sieci pod kątem treści z serwisów społecznościowych. W tym celu możesz zanim wpiszesz frazę tematyczną poprzedzić ją znakiem @ lub #, które pozwolą na to, aby w pierwszej kolejności pojawiły się wśród wyników z odpowiedziami strony społecznościowe Facebook, Twitter i Istagram.

 

 

Podsumowanie

 

Jak widać jest mnóstwo możliwości na to, aby zawęzić spektrum naszego przeszukiwania zasobów Internetu w wyszukiwarce Google. Gigant z Kalifornii dba o to, aby maksymalnie usprawnić proces przeszukiwania i pozwolić nawet nieobznajomionemu użytkownikowi sieci na doprecyzowanie tego co też pragnie w efekcie przeszukiwania osiągnąć w finalnym rezultacie ukazujących się wyników zapytań.

Zachęcamy gorąco do tego aby uważnie prześledzić powyższą listę i korzystać z niej w miarę możliwości, tak aby usprawnić pracę w sieci.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor