Tak się składa, że podczas optymalizacji stron internetowych wiele osób pomija najistotniejsze fragmenty wdrażania rozwiązań SEO, stąd też użytkownik, który powinien bardziej zaangażować się w działanie na stronie po prostu z niej odchodzi.
W poniższym artykule spróbujemy przybliżyć to, jakie elementy są pomijane i o czym powinniśmy pamiętać, aby na przyszłość nie popełniać błędów.
Google przykłada dużą uwagę do tak zwanych wyników rozszerzonych, które są niewątpliwie jednymi z najistotniejszych elementów, które mogą nam pomóc (chociaż czasami też i zaszkodzić, poprzez nałożenie kary) w odpowiednim wyeksponowaniu i zareklamowaniu naszych usług i produktów w wyszukiwarce. Odpowiednia implementacja fragmentów rozszerzonych ma tutaj jak widać bardzo duże znaczenie. Jakie to rozszerzenia? O nich krótko poniżej:
– strona która nas informuje o tym, że np. dany produkt jest już niedostępny albo że po prostu nie istnieje, niejednokrotnie bywa „źle zagospodarowana”. Powinniśmy odpowiednio wykorzystać ten fakt i nie powielać błędów polegających na tym, że ktoś pozostawia tak stronę bez dodatkowych opcji, a jak się okazuje jest kilka mądrzejszych rozwiązań, bowiem ze stroną 404 można zrobić tak:
Można by powiedzieć wprost – dobrze zaprojektowana strona 404 potrafi również sprzedawać produkty.
– dzięki dodawaniu znaków specjalnych w znacznikach title też można w łatwy sposób przykuć uwagę użytkownika, załóżmy że taki serwis z bajkami dla dzieci albo zabawkami sprzedawanymi w e-sklepie, posiadając dodatkowe piktogramy (np. bobasa) w linkach prowadzących do konkretnych linków na pewno wzbudzi w internaucie większe zainteresowanie i zechce chętniej w takowe linki klikać albo załóżmy piktogram telefonu obok numeru firmowego w opisie do strony też zwiększy skuteczność szybkiego kontaktu.
– brzmi tajemniczo, już spieszymy z rozszyfrowaniem tego skrótu – otóż najprościej rzecz ujmując jest to działanie mające na celu promocję jakiejś usługi/produktu pod lokalne wyniki mniejszego miasta, które (no właśnie!) nie jest na tyle duże, żeby posiadało własną Mapkę w Google i nie ma tam nawet wirtualnego biura.
Co wtedy można zrobić? Po kolei:
Działa? Jak się okazuje działa, warto pod tym kątem przejrzeć swoją stronę firmową i strony klientów, których zajmujemy się promocją. Często również tworzenie lokalnych wpisów w katalogach PF i PKT ma znaczenie, obstawienie pozycji pod konkretne małe miejscowości czasami ma znaczenie i warto o tym pamiętać.
– zdawać by się mogło, że mają małe znaczenie, a jednak okazuje się właśnie, że doskonale się indeksują i pozycjonują, zatem suma summarum mogą stanowić doskonałe źródło przychodu dla Ciebie!
W powyższym artykule udało nam się pokrótce przedstawić te elementy z zakresu działań SEM, które najczęściej pomijane są przez ekspertów, jeśli jesteś specjalistą SEO lub też masz swoją stronę prowadzoną przez kogoś pod tym kątem, a dotarłeś do nas na stronę i czytasz ten artykuł koniecznie sprawdź czy wskazane wyżej elementy są uwzględnione i w działaniach na rzecz Twojej strony internetowej.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)