Content marketing zyaskuje ciąlge na popularności, nie da się ukryć, że dla niektóych jest on wyznacznikiem sukcesu osiąganego przez różne osoby właśnie na falach Internetu. Coraz więcej osób korzysta zatem z usług firm, które specjalizują się właśnie w tego typu działalności. Niewątpliwie tego typu działania nie należą do najtańszych, ponieważ angażują mnóstwo osób do szeregu działań, które nie dość że bardzo rozległem to jeszcze zajmują sporo czasu.
W niniejszym opracowaniu postaramy się Wam wskazać te działania, które mogą okazać się być bardzo przydatne i w efekcie pozwolą nie jednej osobie osiągnąć spory sukces online. Zapraszamy do lektury!
Co prawda nie mamy dla Was złotej zasady jak sobie dobrze wypromować stronę i jakimi super metodami NA PEWNO osiągniesz sukces, ale możemy wskazać Ci czym jest content marketing dobrze postrzegany – bo tym, że jest dostarczaniem dobrze dobranej treści marketingowej pod konkretne cele i działania sprzedażowe to już wiesz na pewno – i jakimi metodami BYĆ MOŻE na pewno gorliwie pracując osiągniesz sukces, sukces który jest coraz ciężej osiągnąć ponieważ oczekiwania klientów ciągle rosną. Dlatego pamiętaj przede wszystkim o jednej prostej zasadzie – dostarczaj treści na swojego bloga, które są interesujące i będą czytelnicy chętnie na niego wracali.
Listę naszego zestawienia ustalamy według tego co naszym zdaniem jest najistotniejsze i postaramy się każdą formę działań pokrótce opisać:
Mobile przyjazność – przede wszystkim pamiętaj o tym aby dostosować swoją stronę do rozwiązań mobilnych, piszemy o tym krótko, ale jest to tylko przypomnienie danych, które już wcześniej opisaliśmy w nie jednej publikacji na łamach bloga;
Zaangażowanie użytkowników – świetnym rozwiązaniem na to, aby zmobilizować swoją społeczność do zaangażowania na rzecz naszego bloga/serwisu jest organizowanie różnych konkursów odnośnie napisania jakiejś pracy/tekstu, który będzie po pierwsze nagrodzony jakimś prezentem, a po wtóre będzie opublikowany na stronie. W tym momencie uzyska się podwójną korzyść – darmowe unikalne treści na stronę oraz użytkownicy będą częściej utożsamiać się ze stroną;
Grafiki „kupowalne” - jak się okazuje wiele sklepów online zapomina o tej możliwości, w której zamiast zwykłego linka w sklepie dodaje się miniaturki zdjęć klikalnych. Tego typu proste manewry jak się okazuje zwiększają decyzje sprzedażowe;
Poradniki – bardzo fajnym sposobem na zgromadzenie na stronie wielu użytkowników, którzy będą chętnie wracać po nowe treści i dodatkowo jeszcze reklamować strony są poradniki zawierające dogłębną analizę zagadnienia, którego dotyczą. Pamiętaj o tym, aby będąc specjalistą w swojej dziedzinie zaprezentować swoim odbiorcom i treści w postaci poradników, publikowanych również w formie pdf'ów;
Zainteresowania użytkowników – przeprowadzasz badanie pod kątem tego, czego oczekują użytkownicy i o czym by chcieli poczytać? Jeśli nie, to źle, powinieneś nadrobić ten brak i postarać się w ramach ankietowania online zebrać niezbędne informacje na ten temat;
Wrażenia wizualne – warto jest pamiętać o tym aby odpowiednio każdą treść na stronie „ubrać” w grafikę, jak się okazuje coraz większe odgrywa to znaczenie, ot chociażby prosta forma obrazowania treści w formie wykresów graficznych albo tworzenie infografik może na to pozwolić;
Filmy – nie da się ukryć, że YouTube aż tętni życiem, jest to druga co do popularności wyszukiwarka na świecie (nawiasem pisząc, też jest własnością lidera – Google), warto wykorzystać ten fakt i swoje treści również publikować przez YouTube, Vimeo i inne tego typu platformy publikacji filmów. Dlatego nie zapomnij o tym aby zdecydowanie postarać się też i produkty oraz usługi reklamować w ten sposób – przykładem są np. filmy instruktażowe przedstawiające jak malować ściany pokoju;
Oryginalność – to jest sprawa oczywista, ale warto o niej przypomnieć – dużo firm umieszcza na swoich stronach opisy produktów, które wyglądają praktycznie jakby szyte z jednego „kroju”, natomiast Ty powinieneś się czymś wyróżnić – może wprowadzić w opisach element zabawnych tekstów? Przemyśl to i zaryzykuj;
Odpowiedzialność społeczna – nawet nie zdajesz sobie sprawę, że firmy, które angażują się w działania społeczne – jak pokazują zresztą badania – coraz chętniej są wybierane przez klientów, którzy mają świadomość, że właśnie w ten sposób są w stanie pomóc innym osobom pośrednio, wykorzystaj ten fakt;
Promocja przez celebrytów – nie da się ukryć, że tego typu działania mogą się kojarzyć z influence marketingiem w formie mega, niemniej jednak nie o to tutaj chodzi, trzeba pamiętać o tym, że promocja przez celebrytów znanych produktów zdecydowanie wpłynie na decyzje sprzedażowe, warto o tym pamiętać umieszczając interesujące zdjęcia tychże na swojej stronie – i dbając oczywiście o ich zdjęcia.
Nie da się ukryć, iż działania content marketingowe są bardzo obszerne i wymagać mogą niejednokrotnie wielu zabiegów merytoryczno-technicznych, których efektem będzie wzrost konwersji ze strony.
W dzisiejszym artykule przedstawiliśmy Wam propozycje, które naszym zdaniem powinniście koniecznie u siebie spróbować aby jeszcze bardziej efektywnie wykonywać swoje czynności z zakresu content marketingu. Życzymy wszystkim sukcesów!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)