Za każdym razem kiedy następuje aktualizacja algorytmu Google pytanie to nurtuje wielu ekspertów SEO, którzy zapewne martwią się o strony swoich klientów.
Owszem, jak ktoś wykonując pozycjonowanie / seo pracuje uczciwie i rzetelnie wykonuje swoje obowiązki i nie idzie na ilość, tylko jakość nie powinien mieć z tym problemu, ale z drugiej strony nie ma reguły, a filtr może dostać każda strona, czasami nawet na skutek cudzego działania. Na szczęście są narzędzia, które służą weryfikacji różnego rodzaju nieścisłości i pozwalają wyjść na prostą wszystkim tym, którzy pracowali uczciwie, a dostało im się „rykoszetem” od innych. Chcesz wiedzieć, jak sprawdzić czy któraś z Twoich stron złapała filtr ręczny lub algorytmiczny? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł.
Aby sprawdzić, to czy strona ma jakieś nałożone ręcznie filtry należy zalogować się do Narzędzi dla webmasterów, następnie do zakładki Ruch związany z witryną", a potem na „Działania ręczne” - jeśli tutaj na czerwono pojawi nam się jakiś komunikat, oznacza to, że nasza strona otrzymała filtr ręczny, który może być różnoraki w zależności od pochodzenia linków i ich „jakości”.
Rodzaje filtrów ręcznych nakładanych przez Google :
W pierwszej kolejności ustal jaki to rodzaj filtra, z powyżej wymienionych. Po drugie usuń przyczyny filtra - lub zleć to fachowcom - np. z SitePromotor. Jak tylko uda Ci się usunąć podstawę filtra wyślij wniosek do Google w celu ponownej weryfikacji strony opisując dokładnie jakie kroki przedsięwziołeś w celu usunięcia podstaw filtra. Następnie pozostaje cierpliwie czekać... czasem kilka dni, czasem kilka tygodni :((
Tutaj co prawda sprawa wygląda nieco bardziej skomplikowanie i nie każdy potrafi wyłapać lub stwierdzić definitywnie czy na stronę został nałożony filtr algorytmiczny. Istnieje jednak co najmniej kilka przyczyn / skutków na podstawie których możemy określić ze sporą dozą pewności, że strona jest zafiltrowana. A są to :
Podsumowując można stwierdzić, że filtr na stronę jest dość łatwo złapać. Czasami może on mieć charakter niezawiniony, co tym bardziej "boli". Pocieszające jest jednak to, że z czasem da się wyjść praktycznie z każdgo filtra, czy jest to filtr ręczny, czy też algorytmiczny. Należy jednak oczywiście przedsięwziąć odpowiednie kroki. Jeśli masz problem z filtrem, Twoja strona jest zafiltrowana, a Ty nie masz czasu, lub po prostu nie chce Ci się z tym bawić - to zgłoś się do nas!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)