SEO

Pozycjonowanie lokalne, co i jak

Internet to ogromne medium, w którym znajdują się miliony, jeśli nie miliardy stron internetowych. Nie trudno się zatem domyśleć, iż wiele osób chciałoby zapewne ów strony wypromować na tyle dobrze aby były widoczne w indeksie wyszukiwarek pod konkretne hasła tematyczne.

 

Jak wiadomo jeśli chodzi o tę formę reklamy są dwie zasadnicze możliwości:

  • reklama kontekstowa, np. AdWords – ma wpływ na wyniki sponsorowane;

  • pozycjonowanie – ma wpływ na wyniki naturalne Google.

 

W dzisiejszym artykule postaramy się Wam napisać jak wykonać pozycjonowanie dla lokalnych wyników w wyszukiwarce internetowej.

 

 

Lokalne wyniki w Google

 

Jak się okazuje wyniki lokalne odgrywają coraz większą rolę dla przedsiębiorców, którzy pragną zaistnieć w sieci. Nawet prosta strona wizytówka, którą można stworzyć w ramach serwisu google'owskiego dają możliwość stworzenia takowej wizytówki z podstawową reklamą i dzięki niej będzie można umieścić podstawowe informacje odnośnie prowadzenia działalności gospodarczej, jej specyfiki, godzin otwarcia i innych podstawowych informacji.

Jeśli chodzi o podstawowe informacje to pojawiają się one automatycznie w zależności od tego gdzie się znajdujesz i z jakiej lokalizacji zadajesz pytanie robotom wyszukującym Google, takie też wyniki będą się pojawiały w wyszukiwarce w wynikach sugerowanych przez wyniki lokalne od Google. Wystarczy, że wpiszesz nazwę zawodu np. „fryzjer”, to Google zasugeruje Ci te wyniki, które będą wskazywały na firmy, które będą znajdowały się najbliżej Twojego miejsca zamieszkania, nawet jeśli nie wpiszesz nazwy swojego miejsca zamieszkania.

 

 

No dobrze, a co z pozycjonowaniem lokalnym zatem?

 

No właśnie tutaj zaczyna się temat rzeka, który co prawda kiedyś miał większe znaczenie, dziś jednak nadal jest stosowany, ponieważ jakby nie patrzeć bywają frazy trudniejsze i lokalnie warto też je pozycjonować tak, aby przynosiły odpowiednią konwersję. Jak pokazują aktualne statystyki → https://storage.googleapis.com/think-emea/docs/research_study/Analiza_zachowan_klientow_wyszukujacych_lokalnie.pdf aż 4 na 5 wyszukujących szuka produktów i usług najbliżej ich lokalizacji, natomiast 56% w drodze szuka informacji lokalnych, a osób będących w sklepach 51%, jakby nie patrzeć jest to bardzo duży wskaźnik.

Jest zatem o co walczyć i nie podlega dyskusji fakt tego, że każdy kto pragnie zaistnieć w takich wynikach powinien pamiętać o następujących krokach lokalnego pozycjonowania:

 

  • założenie konta w Google Moja Firma – do tego aby to zrobić trzeba posiadać konto w Gmail, potem pozostaje nam tylko założenie ów konta i konfiguracja, w ramach której można podać takie informacje jak: nazwę firmy, kraj/region, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, główny telefon, kategorię i opcjonalnie można też podać własną witrynę www, ponadto można też podać jako opcję – „dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”. Warto też pamiętać o możliwości dodania potem zdjęć do profilu;

  • prowadzenie bloga firmowego – taki blog może mieć wpływ na dobry wizerunek firmy poprzez wskazanie na nim, że ktoś kto w zasadzie prowadzi firmę ma jakieś pojęcie o tym czym się zajmuje, i że robi to z pasją. Wiadomą sprawą jest to, że blog to miejsce wyrażania opinii i prowadzenia też polemiki w komentarzach pod artykułami;

  • social media – nie da się ukryć, iż prowadzenie bloga firmowego jest bardzo wazne, pozwala osobom zapoznać się z Twoim staniem wiedzy w dziedzinie, w której masz zamiar im doradzać, służyć, sprzedawać usługi i tak dalej, niemniej jednak ważne, a może i ważniejsze w XXI wieku jest też odpowiednia korespondencja i influene marketing na serwisach społecznościowych bez których ciężko jest zaistnieć w sieci, zadbaj zatem chociaż o konto na Facebook, które będzie tętnić życiem i pozwoli Ci skierować ruch na Twoją stronę docelową.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie pozycjonowanie jest dosyć skomplikowanym zajęciem, które angażuje ogromne środki finansowe, ale nie da się ukryć, że jeśli ktoś pragnie długofalowo prowadzić swoje działania w sieci i być widocznym w wynikach naturalnych powinien o tym pomyśleć aby nie zapomnieć właśnie o tym najważniejszym ze środków promocji jakim jest pozycjonowanie. Plusem pozycjonowania lokalnego jest w zasadzie jego stosunkowo prosta forma, ponieważ odbywa się na rynek lokalny, a jak wiadomo ma to taką różnicę, że lokalnie ma się mniejszą konkurencję, niż globalnie. Życzymy wszystkim udanego pozycjonowania lokalnego swoich firm.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor