SEO

Google Tag Manager

Google Tag Manager to narzędzie analityczne dzięki, któremu będziesz mógł w bardzo prosty sposób przeglądać i zarządzać tagami na stronie i to bez konieczności angażowania do tego działu IT, czyli teoretycznie rzecz biorąc osoba zajmująca się tylko kwestiami promocji będzie umiała poradzić sobie z tym narzędziem i ustawiać wedle własnego widzimisie.

 

 

W niniejszym opracowaniu przedstawionych zostanie Wam kilka tagów, które pozwolą lepiej zrozumieć zachowania użytkowników na waszej stronie, wyciągnąć z tego jakieś konkrety oraz być mądrzejszym na przyszłość w dokonywaniu kolejnych zmian na stronie pod kątem oczekiwań waszych użytkowników. Zapraszamy do lektury!

 

 

GTM i tagi

 

Aby ułatwić Wam zadanie postaramy się wszystko pokrótce opisać w podpunktach, tak abyście mieli porządek i wiedzieli co do czego służy: Zatem zaczynajmy:

 

 

  1. Google Analytics – nie mogło na samym początku zabraknąć oczywiście standardowego narzędzia służącego analityce, a jest nim oczywiście Google Analytics. Jak zaimplementować to rozwiązanie na swojej stronie www? Nie ma w tym nic trudnego, dodatkowo z racji swojej popularności posiada on własny szablon. Wystarczy wybrać typ tagu Universal Analytics, następnie należy wstawić swój kod, wedle reguły UA-XXX-Y, a następnie dodać trzeba regułę, która uruchomi nasz tag, jest dostępna z kolei pod nazwą All Pages. Na końcu jak wiadomo trzeba jeszcze kliknąć przycisk: PRZEŚLIJ, i gotowe;

  2. Kliknięcie w button – jak wiadomo można też analizować kliknięcia w poszczególne guziki na stronie, aby tego dokonać trzeba wybrać po kolei: Universal Analitycs, potem typ śledzenia jako ZDARZENIE, następnie należy ustawić parametry: Kategorię, etykietę i działanie. Na końcu trzeba zdefiniować regułę według, której tag ma się wywoływać;

  3. Pobieranie plików – jak wiecie możliwe jest też analizowanie pobieranych plików z serwisu. Aby tego dokonać należy standardowo utworzyć tag Universal Analytics, następnie ustawiamy jako zdarzenie i nadajemy nazwę, potem ustawiamy parametry, a na końcu oczywiście trzeba jeszcze ustawić typ reguły jako kliknięcia – wszystkie elementy i trzeba określi warunek jaki ma być spełniony aby wywołał się dany tag;

  4. Facebookowe piksele – ta 'zabaweczka' może być dodana jako tag przez wklejenie kodu ze strony Facebook i dodanie go jako niestandardowego kodu HTML i dodajemy odpowiednią reguły, na końcu standardowo musimy jeszcze jak wiadomo zapisać i opublikować;

  5. Adwords – aby stworzyć tag dla niego należy koniecznie dokonać najpierw konwersji na koncie Adwords. Do tego potrzebne nam będą dwie zmienne: a) kod ID konwersji, b) etykieta konwersji. Jeśli uzyskamy te dane to możemy dopiero stworzyć tag i nadać mu typ konwersji Adwords, następnie trzeba podać regułę. W tym celu wchodzimy w zakładkę „Reguły” i wybieramy typ jako wyświetlenie strony i podajemy warunek;

  6. Mapy ciepła – pewnie nie jeden z Was i analizuje ten czynnik, który pokazuje aktywność użytkowników w poszczególnych elementach strony. Są serwisy, które nam to umożliwiają, jednym z nich jest m.in. Yandex i właśnie, tegoż yandexowego taga można też sworzyć i dodać do GTM. Aby tego dokonać trzeba oczywiście pobrać kod ze stworzonego wcześniej kontenera na metrica.yandex.com , któy z kolei trzeba wdrożyć w kontenerze Tag Managera jako niestandardowy kod HTML. Potem wystarczy podać tag i regułę i zająć się analizowanie ruchu na stronie;

  7. Formularz kontaktowy – nie mogło braknąć i tej oczywistej oczywistości można by rzec. Aby utworzyć taga, który będzie zliczać trzeba postępować jak w przypadku taga pobierania plików -> tworzymy tag jako Universal Analytics, dzięki temu będą przekazywane poszczególne zdarzenia do narzędzia analitycznego. Potem można ustawić parametry, które będą przekazywały odpowiednie dane, a odpowiednia reguła pozwalająca na uruchomienie taga w momencie przesłania odpowiedniego formularza. Na końcu jak wiadomo trzeba jeszcze zapisać i opublikować.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie Google Tag Manager to narzędzie, które pozwala nawet laikowi ogarnąć zagadnienie, do którego w w warunkach „normalnych” musiałby zaangażować do pomocy jakiegoś webmastera, który umiałby zaimplementować poszczególne elementy kodu.

W przypadku GTM nie jest to konieczne i nie da się ukryć ogrom możliwości, które daje to narzędzie z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się w przyszłości do uproszczenia działań w tym zakresie. Zachęcamy wszystkich do poświęcenia temu zagadnieniu dużo więcej czasu z korzyścią dla siebie i swoich witryn.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor