SEO

Jak prawidłowo zoptymalizować obrazy pod SEO?

Jak wiadomo optymalizacja treści pod kątem SEO jest podstawową czynnością, która zapewnia iż zgromadzone na stronie zawartości (niezależnie czy sama treść, czy obrazy) są potem odpowiednio odczytywane przez roboty Google i punktowane w sposób należyty o indeksacji nie wspominając. Nie da się ukryć, iż czynników odpowiadających za należyte ocenianie zasobów witryn jest mnóstwo, podobnież i wskazówki Google dla webmasterów narzucają sporo wymogów. Jak się jednak mają te wszystkie wytyczne odnośnie optymalizacji obrazów i zdjęć? O tym postaramy się napisać w dzisiejszym opracowaniu!

 

Podstawy

 

Jak się okazuje nic tak bardzo nie przemawia do wyobraźni człowieka jak graficzne ujęcie zagadnienia. I nie ma co się dziwić, ponieważ ludzki umysł jest tak zbudowany, że lepiej przyswaja się przedstawione w różnych wariantach elementy tekstowo-obrazkowe, a nie sam tekst. Zatem warto jest próbować maksymalnie jak się tylko da przygotować zdjęcia, obrazki i wideo pod kątem SEO. Jak tego dokonać, oto kilka podstawowych wskazówek:

 

  • Opisowe nazwy plików – takie rozwiązanie pozwoli na lepszą indeksację i czytelność obrazku, gdyby się okazało, że z jakichś powodów nie będzie go na sewerze, to wtedy pozostanie opis;

  • Atrybuty ALT – nie da się ukryć, iż też są ważne – tutaj najważniejsze w tym rozwiązaniu jest to, żeby w tych opisach ALT stosować główne słowa kluczowe;

  • Przeskalowanie – jakość i wielkość ma znaczenie, dlatego trzeba pamiętać o tym aby stosować różne programy do kompresji grafik. Najlepszym darmowym rozwiązaniem jakie można zasugerować jest oczywiście Google'owe xGuetzli. Jeśli chodzi o wielkość plików, to ważne jest aby miały one poniżej 200 kb;

  • Mapa strony grafik – tak właśnie, trzeba pamiętać o tym, że jeśli masz dużo grafiki na stronie to warto jest stosować osobne pliki – mapę dla plików tekstowych i osobną mapę dla grafik.

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo prawidłowa optymalizacja stron internetowych jest jedną z najważniejszych czynności, którą powinien wykonywać każdy kto myśli o swoim sukcesie w promocji stron w internecie. Ścisła podstawa, o której w dzisiejszym opracowaniu Wam dziś napisaliśmy jest dla wielu kojarzona tylko i wyłącznie z tekstem, ale jak się okazuje w praktyce jest to także związane z obrazami, zdjęciami i nawet wideo, dlatego postanowiliśmy Wam dziś o tym napisać abyście mieli chociaż podstawową wiedzę na ten temat. Dla osób, które pragną więcej się na ten temat dowiedzieć, warto jest sięgać do źródła na stronie: https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/optimizing-content-efficiency/image-optimization?hl=pl Mamy nadzieję, że artykuł okazał się być przydatnym, życzymy wszystkim udanych optymalizacji własnych witryn!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor