Jak wiadomo rynek pracy ciągle się zmienia, a pracownicy co jakiś czas szukają nowych ofert pracy, tendencja zdaje się być coraz bardziej wzrostowa, bo i z rynkiem pracy zaczyna być w sposób globalny coraz gorzej.
Nie ukrywajmy, robotyka zaczyna w niektórych branżach wypierać pracę rąk ludzkich i przez to niestety zaczynają się tworzyć luki na rynku pracy w postaci bezrobocia strukturalnego, które jak pokazuje historia nie jednego kraju potrafi doprowadzić do poważnych kryzysów. Tą tendencję zauważyło też Google i wystąpiło w tym roku z inicjatywą pod nazwą Google for Jobs, które ma być globalną formą promocji zatrudnienia i możliwością poszukania nowej pracy dla każdego.
Jest to nowa inicjatywa Google, która ma przyczynić się do lepszego widoku w wyszukiwarce dla osób poszukujących pracy, jednakże na dzień pisania tego artykułu na razie rozwiązanie jest widoczne dla USA, chociaż planowane jest oczywiście wdrożenie w innych krajach całego świata. Już teraz każdy kto posiada własną stronę internetową może zaimplementować na swojej stronie to rozwiązanie poprzez dodanie odpowiedniej implementacji, z którymi można zapoznać się przez zaczerpnięcie informacji z poniższych adresów:
A następnie warto jest przetestować to rozwiązanie na stronie https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/
W zasadzie jeśli dobrze wszystko przebiegło powinieneś móc teraz przesłać swoją sitemapę albo RSS i następnie będzie możliwość wyświetlenia Twoich ofert pracy na stronie. Jeśli jednak coś przebiegło nie tak, to na pewno pojawi się jakiś błąd w Google Search Console. Warto wspomnieć, iż będzie też udostępnione osobne API dla tego rozwiązania → https://cloud.google.com/jobs-api/.
Dla nich Google przewiduje w aplikacji takie rozwiązanie, które oczywiście po geolokalizacji dopasuje preferencje do potrzeb osoby, która wyraziła chęć szukania konkretnej oferty pracy i oczywiście będą to oferty z najbliższych lokalizacji, aby ktoś miał blisko do pracy.
Niewątpliwie Google rozszerza swoje portfolio o kolejne przydatne narzędzie dla globalnej społeczności, gigant z Kalifornii znalazł kolejną lukę, którą może zapełnić doskonałym narzędziem uzupełniających dotychczasowe przydatne – i darmowe – rozwiązania dla każdego. Warto już dziś zainteresować się tym rozwiązaniem i przetestować jego możliwości na swoich stronach, a szukając pracy skorzystać i z tego rozwiązania. Co prawda na razie – wakacje 2017 - rozwiązanie jest dostępne tylko na terenie USA, ale ulegnie to pewnie niebawem zmianie. Szukasz więcej informacji na ten temat, bądź na bieżąco i czytaj tutaj → https://webmasters.googleblog.com/2017/06/connect-to-job-seekers-with-google.html
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)