Nie da się ukryć, że strategia działania w każdej dziedzinie praktycznego i taktycznego działania odgrywa ogromną rolę, nie jest zatem inaczej i z kwestią działań zwanych marketingiem internetowym, którego składową stanowi jako kluczowa optymalizacja zwana również w skrócie SEO.
Sporo czynników związanych z tego typu działaniem może odgrywać ogromną rolę w późniejszej egzystencji strony w środowisku internetowym i niewątpliwie w sukcesie pozycjonowania, które przecież jest w zasadzie najważniejszym czynnikiem decydującym niejednokrotnie o sukcesie marketingowym danej domeny w sieci.
Jakie zatem najważniejsze elementy działania trzeba przedsięwziąć aby odnieść sukces w działaniach SEM (search engine marketingu) i w najważniejszej kwestii pozycjonowania? O tym w poniższym artykule zapraszamy do lektury!
Jak wiadomo i też to w tytule tego artykułu zawarliśmy – podjęcie odpowiedniej strategii działania przyniesie wymierne korzyści. Jak zatem powinna wyglądać dobrze przeprowadzona kampania SEO? Wymieńmy ów kroki po kolei:
Pozycja wyjściowa strony – analiza tego zagadnienia odgrywa w zasadzie najważniejszą rolę na samym początku działań SEO, ponieważ pozwala na zaoszczędzenie środków wydatkowanych na niepotrzebne działania i dodatkowo stratę czasu. Co zaś zyskujemy nie trudno się domyśleć – najważniejsza jest możliwość pozyskania dogłębnych informacji o stronie, dotychczasowe działania nad nią i wiek domeny, które z kolei można porównać z wynikami najważniejszych konkurentów z topowych pozycji wyszukiwarki. W tym kroku należy też dokonać dwóch rodzajów audytów: a) off-site'owy – który pozwala na ocenienie dotychczasowej formy linkowania i sprawdzenie najważniejszych fraz tematycznych dla danej domeny, b) on-site – pozwala na określenie użyteczności strony oraz jej funkcjonalności zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Te dwa audyty pozwolą nanieść niezbędne poprawki w kodzie strony i jej budowie;
Cele pozycjonowania – kiedy już będziemy dobrze wiedzieli z czym mamy do czynienia i jakie poprawki będziemy musieli nanieść po audycie na stronie, następnie będziemy mogli określić plan pozycjonowania – czyli określić m.in. zestawienie kluczowych słów i fraz, które będą dla nas niezbędne jeśli chodzi o odniesienie sukcesu marketingowego oraz szereg innych działań dodatkowych. W tym to właśnie punkcie trzeba umieć zdecydować się jakie słowa i frazy możemy pozycjonować, jakimi działaniami dodatkowo będziemy się posiłkowali i potem następuje sukcesywna analiza prac poprzez używanie m.in. Google Analytics, która pozwala nam monitorować sukcesy związane z pracami nad tym zagadnieniem;
Zróżnicowanie metodologii działań – jak wiadomo nie ma dwóch takich samych serwisów, każdy różni się pod jakimś względem zarówno od strony budowy kodu jak i treści. W zależności zatem jakie uzyskamy informacje na poziomie kroku drugiego, a konkretnie po audycie on-site i off-site, takie też będziemy mieli wskazówki pozwalające nam na dopasowanie odpowiednich działań. Działania są zróżnicowane do tego stopnia, że każdy projekt posiada inne możliwości i koniecznie trzeba to uwzględnić podczas optymalizacji i link buildingu.
Artykuł, który pokrótce przedstawił najprostszą z możliwych metod planowania działań strategii SEO został Wam podany tylko poglądowo. Niewątpliwie trzeba jasno powiedzieć, że złotej zasady i najlepszej metody nie ma, ale trzeba na pewno dobrze zaplanować początkowe działania, tak aby późniejsze manewry nie stanowiły bezsensownej straty czasu i kasy.
Zdecydowanie lepiej jest na początku bardziej przyłożyć się do wskazówek z kroku 1 i 2, a działania późniejsze które bezpośrednio wpływać będą na pozycje pozycjonowanych witryn powinny być dużo wyższe. Pamiętajmy o tym, a na pewno przyjdzie nam dużo prościej i efektywniej przeprowadzać wszystkie kolejne działania SEO.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)