SEO

Wycena pozycjonowania domeny

Zapewne wielu z Was prowadzących własne biznesy związane z promocją witryn internetowych co jakiś czas dokonuje wycen usługi pozycjonowania. Niegdyś sprawa była zasadniczo prosta, ponieważ skrypt dokonywał za nas wyceny automatycznie i mogliśmy być pewni, że „PLUS/MINUS” wycena jest adekwatna do poniesionych nakładów czasu i pracy.

 

pozycjonowanie

Dziś sprawa jest dużo bardziej skomplikowana, podobnież jak i czynniki związane z tym wszystkim co wpływa na jakość pozycjonowania ma znaczenie. W niniejszym opracowaniu postaramy się napisać Wam jak wyceniać usługę zwaną pozycjonowaniem. Zapraszamy do lektury!

 

 

Frazy zasadnicze

 

Nasze rozważania na temat wyceny powinniśmy rozpocząć od podstawowej sprawy, mianowicie od kwestii fraz, które należy pozycjonować aby osiągnąć zamierzony cel. Jakie są to zatem frazy? Te, które pozwalają skierować na stronę taki ruch, dzięki któremu ilościowo i jakościowo uzyska się odpowiednią konwersję z poniesionych wydatków na ów promocję. Brzmi skomplikowanie? Prościej rzecz ujmując: są to frazy najbardziej konkurencyjne, dzięki którym wejdzie na waszą stronę tylu „Kowalskich”, że zakupioną na tyle dużo produktów/usług, iż będziecie z tego faktu zadowoleni.

No dobrze, zatem jak dobrać takie frazy, czym się kierować? Oto kilka wskazówek:

 

  • analiza konkurencji – po pierwsze należy dokonać analizy konkurencji, przeszukać jej 'zaplecze', które powie nam nie tylko ile mają linków prowadzących do ich domeny, ale też i jakie są to linki, profil linków ma naprawdę kardynalne znaczenie;

  • analiza asortymentu – jeśli analiza tyczy się kwestii sklepów, to wiadomą sprawą jest to, że trzeba wiedzieć co się kiedy sprzedaje, aby... zainteresować tym ludzi, to jest najważniejsze, zatem po wtóre – analizujcie konkurencję pod kątem tego co sprzedają i w jakiej cenie;

  • wyszukiwalność fraz – to jak wiesz lub nie ich miesięczna liczba, którą można sprawdzić via Google Analytics i dzięki tej analizie uzyskamy odpowiedź jakie frazy spośród tych, które sobie pierwotnie upatrzyliśmy są faktycznie konkurencyjne i warto na nie marnować środki pieniężne;

  • analiza top10 – i gwoli ścisłości, co by dopełnić tej listy, trzeba jak wiadomo przejrzeć całe top10, które może nam powiedzieć czy w ogóle jesteśmy w stanie wy-pozycjonować daną domenę do top5 (było by przecież super), jeśli okaże się po analizie czołowych stron, że są naprawdę bardzo silnymi liderami z nastoletnim zapleczem i ogromną ilością podstron, asortymentem przekraczającym nasze możliwości, to... warto zapomnieć o tym, że przez najbliższe lata uda nam się ich zdyskwalifikować.

 

 

A co z domeną?

 

No właśnie, jakby nie patrzeć to też bardzo istotna kwestia, chociaż nie tak jak kiedyś, ponieważ dziś w sumie większą rolę odgrywa to co się potem na tej domenie dzieje, jak strona tętni życiem, czyli:

  • jak jest promowana w systemach kontekstowych,

  • jakie posiada treści;

  • ile posiada linków prowadzących do niej;

  • jak jest promowana w serwisach społecznościowych (social media);

  • czy posiada dodatkowe wsparcie z serwisów, które ją wspierają na zasadzie promocji przez filmy via YouTube, Vimeo itp.;

  • jak i czy w ogóle jest promowana przez influencerów – czyli osoby pracujące w sieci nad wizerunkiem danej marki;

  • jakie posiada dodatkowe formy reklamy poza siecią;

  • jakie posiada dodatkowe formy komunikacji z odbiorcami.

 

 

No dobrze, zatem ile się płaci za pozycjonowanie?

 

Zapewne spodziewałeś się jasnej odpowiedzi, że za Twoją frazę powinieneś zapłacić za miesięczne pozycjonowanie tyle i tyle. Nic jednak bardziej mylnego, niestety tak precyzyjnej odpowiedzi Ci nie udzielimy, niemniej jednak napisaliśmy na tyle dużo abyś umiał dokonać analizy własnej i dokonać wyceny. Podpowiedzią może być dla Ciebie świadomość tego, że pozycjonowanie na konkretne słowo lub frazę powinno rodzić koszta zbliżone do kalkulacji będącej mnożnikiem tego:

 

(ile się płaci za jedno kliknięcie w Google Adwords) x (liczbę dni miesiąca) x (średnią ilość wejść na Twoją stronę z danej frazy) /i to da Ci odpowiedź na Twoje pytanie/ → średnia cena za „miesięczne pozycjonowanie” danego słowa/frazy.

 

Owszem, może nie jeden się zaśmiać, że tak się już nie „liczy”, ponieważ pobiera się stałą stawkę za prace nad stroną. Owszem można i tak, bo jak wiadomo mnóstwo osób zamawia usługę zintegrowaną SEM (search engine marketingu), na którą składa się SEO (optymalizacja) + pozycjonowanie właściwe, i tutaj naprawdę prócz pozycjonowania trzeba się napracować przy analizach stricte marketingowych i działać solidnie w ramach promocji społecznościówek. Wszak trzeba wziąć pod uwagę, że jeśli są tacy, którzy zamawiają samo pozycjonowanie, trzeba mieć też dla nich jakąś jasną odpowiedź odnośnie ceny za konkretne słowa/frazy.

 

 

Podsumowanie

 

Jak widzisz sprawa wyceny pozycjonowanie jest aktualnie mocno zaaawansowana, dlatego też niegdysiejsze metody automatycznego wyceniania fraz do pozycjonowania można potraktować jako już nieaktualne (chociaż niektórzy pewnie nadal twierdzą, że tak nie jest). Warto jest mocno zaangażować się do tego aby na etapie początkowym zarówno mądrze dobrać słowa i frazy do promocji, jak i również racjonalnie wycenić biorąc pod uwagę wskaźniki, o których Wam napisaliśmy. Życzymy udanych kalkulacji i owoców swojej pracy.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor