SEO

Nieco o anchor tekście i jego roli w pozycjonowaniu

Jak wiadomo pisanie tekstów na stronie wiążę się z koniecznością odpowiedniego przygotowania tychże pod kątem wytycznych Google dla webmasterów, które jak zapewne wielu zauważyło ostatnimi czasy są coraz bardziej wyśrubowane. Dlatego też warto jest pamiętać aby pisząc teksty nie tylko odpowiednio mocno przykładać się do nich merytorycznie i maksymalnie wyczerpywać teksty w trakcie pisania artykułów, ale także odpowiednio dbać o formatowanie tekstu, które elementem jest między innymi możliwość odpowiedniego formowania anchorów w tekście. W dzisiejszym opracowaniu napiszemy pokrótce czym jest anchor w tekście i jaka jest jego rola w pozycjonowaniu, zapraszamy do lektury!

 

Czym jest anchor i jego znaczenie w SEO

 

 Jeśli chodzi o anchor to jest to opis tekst, grafika tudzież film, który „okala” znajdujący się pod nim link. Tak najkrócej rzecz ujmując. W praktyce jego znaczenie sprowadza się do tego, że od niego często zależy to jak dana strona będzie pozycjonowana pod niektóre słowa/frazy tematyczne. Linki prowadzące do domeny, a pochodzące z dobrych i tematycznie sprofilowanych stron mają ogromną wartość, pod warunkiem iż posiadają dobrze sprofilowane anchor teksty.

I tutaj kryje się sedno sprawy, algorytm Google sprawdza to skąd są linki i czy ich anchory są zbieżne z nazwą domeny, wtedy bowiem uznaje, że są dodawane przez użytkowników zatem są przydatne dla serwisu i sam serwis jest wartościowy.

Jak zatem ustawiać anchor teksty? Pierwotnie warto jest pamiętać o tym aby nie przesadzać z anchorami tekstowymi pod słowa i frazy kluczowe, ponieważ może Google zorientować się, iż ktoś celowo to robi i nałoży kary. Najlepiej oczywiście naturalnie pozyskiwać sporo linków z serwisów społecznościowych, które są wartościowe, niemniej jednak wiadomo iż tak czy siak trzeba pozyskiwać linki silniejsze z serwisów pokrewnych tematycznie i dlatego warto jest umieć je odpowiednio zróżnicować.

  

 

Podsumowanie


 

Niewątpliwie odpowiednio zróżnicowane anchor teksty, szczególnie te tekstowe ustrzegą stronę przez przykrymi konsekwencjami w postaci nałożonych filtrów na domenę za słowa kluczowe lub frazy, które ktoś świadomie umieszcza celem podniesienia domeny w wynikach.

Warto jest pamiętać aby dla serwisów, które szczególnie jako nowe serwisy nie posiadają jeszcze ugruntowanej pozycji oraz dobrych linków pozyskanych w czasie, aby nie przesadzać z dodawaniem anchor tekstów pod nazwami, które stanowią główne słowa i frazy tematyczne, dla takich domen warto podczas linkowania stosować brand tudzież pokrewne frazy, w ten sposób ustrzeże się domenę przez karami.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor