Jak wiadomo markę buduje się z czasem, są różne metody i niewątpliwie trzeba czasu aby osiągnąć pełen sukces. Nie da się ukryć, że do tego aby oszacować prace nad pracami trzeba używać odpowiednich narzędzi dostępnych albo online albo też bardziej wysublimowanych, które są dostępne jako aplikacje desktopowe na nasze komputery. W dzisiejszym opracowaniu przedstawimy Wam 10 najlepszych narzędzi do sprawdzania reputacji marki.
Spośród wielu aplikacji do sprawdzania opinii/reputacji marki, to zdecydowanie moim skromnym zdaniem zasługuje na zainteresowanie, a to wszystko dlatego, że zbiera opinie z wielu platform, które niejako w ramach tego pakietu są ze sobą powiązane i pozwalają na to aby na spokojnie móc analizować wszystko i w odpowiednim czasie udzielić odpowiedzi niezadowolonemu klientowi, który akurat w danym czasie wystawił jakąś opinię dla danej usługi albo produktu. Jak to działa, chyba każdy korzystający z Allegro rozumie, tam są pozytywy i negatywy albo opinie neutralne, jeśli jednak chodzi o duże serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitted, YouTube i Reddit – tutaj jeśli jest mnóstwo danych – może być problem z bieżącą analizą tego. I właśnie Awario jest w stanie to wszystko przeanalizować od strony semantycznej (znaczeniowej), tak że korzystający z aplikacji Kowalski będzie miał możliwość natychmiastowej reakcji w razie konieczności odpisania komuś na jakiś negatywny komentarz w sieci. Istnieje też możliwość analizowania danych historycznych, które mogą pozwolić na bardziej wnikliwe analizy zagadnienia.
Aplikacja niestety jest odpłatna i kosztuje od 29 dolarów w zwyż, owszem jest też wersja darmowa tymczasowa i wydaje mi się, iż każdy powinien sobie z tego skorzystać aby zobaczyć jakie są możliwości.
Tutaj aplikacja podobnież jak powyższa pozwala na to aby analizować wszystkie kwestie związane z tym co też w serwisach społecznościowych mówi się na temat Twojej marki, jest też możliwość analizowania danych historyczny, dzięki czemu można mieć ogólny ogląd na sytuacje promocji marki.
Tutaj też aplikacja odpłatna: od 59 dolarów.
Ta aplikacja jest nieco większa od strony logistycznej niż poprzednie, pozwala też prócz analizowania serwisów społecznościowych przeglądać fora dyskusyjne i blogi, i robi to tak wnikliwie, że pozwala dotrzeć do wątków, które w sposób szczególny potrafią wygenerować większy ruch nakierowujący na daną markę. Aplikacja pozwala gromadzić też dane historyczne do 7 lat wstecz, jedynym minusem ogromnym jest fakt tego, że za plan odpłatny trzeba zapłacić min. 700 dolarów, co też przy tej aplikacji w sumie zdaje się być całkiem słuszną ceną.
Oprócz funkcji jakie posiadają wyżej aplikacje, to co odróżnia tę aplikację od konkurencji, to fakt tego, że jest wbudowany w aplikacji alert pozwalający na szczególne wyróżnianie wpisów, które powinny być przeanalizowane i właściciele powinni w sposób szczególny poświęcić im uwagę, kolejna sprawa to możliwość ustawienia powiadomień z tym związanych poprzez e-mail.
Ta aplikacja jest darmowa i jest to ogromnym plusem, niemniej jednak nie tylko to przemawia za tym aby z niej korzystać. Jak się bowiem okazuje zdecydowanie jest to jedna z aplikacji, która jest naprawdę prosta w obsłudze i może pozwalać na bardzo dobre rezultaty dla przeciętnego Kowalskiego, który chce samodzielnie dokonać analizy tego co i jak się mówi odnośnie jego marki. Jeśli chodzi o możliwe czynniki jakimi można tutaj operować tyczą się one: siły – tego jak mocno się mówi o danej marce, sentiments – to w jaki sposób się mówi o marce, czyli relacja opinii pozytywnych do negatywnych, ratio – to z jaką częstotliwością się mówi o marce; reach – topowi komentatorzy Twojej marki; topowe słowa kluczowe – ta opcja jak się pewnie domyślacie tyczy się kwestii tego jakie słowa najczęściej są powiązane z mówieniem o danej marce.
Ta aplikacja z kolei w odróżnieniu od wymienionych wyżej pozwala analizować takie serwisy jak Yelp, YellowPages i FourSquare i dokonywać odpowiednich interakcji z tym co się na nich pojawi.
Aplikacja odpłatna: od 29 dolarów.
Jeśli chodzi o tę aplikację to posiada ona możliwość analizowania oczywiście serwisów społecznościowych ale dodatkowo też jest możliwość swego rodzaju analizowania innych serwisów pod kątem tematycznym. Mając taką możliwość program umożliwia potem również na podstawie zebranych opinii generować potencjalne ankiety, które można potem na specjalnej stronie podawać swoim klientom, w celu polepszenia jakości świadczonych usług.
To narzędzie z kolei oprócz możliwości analizowania zagadnienia jak powyższe aplikacje w różnych serwisach społecznościowych, umożliwia też porównania swoich wyników jeśli chodzi o liczbę i jakość opinii w stosunku do tego jak prezentuje się wasza konkurencja. Trzeba przyznać, iż opcja bardzo dobra i jako jedyna aplikacja umożliwia takie analizy.
To narzędzie jest jednym z bardziej rozbudowanym od strony ilości możliwych do analizy stron, bo jest tego sporo – ponad 30 serwisów, włączając te najważniejsze ma się rozumieć, jest też opcja analizowania Google Questions and Answers, jakby nie patrzeć bardzo dobra opcja dla każdego kto szuka naprawdę solidnego przeanalizowania najważniejszych serwisów w sieci.
Jakby nie patrzeć najważniejsze narzędzie, które jednak jest podstawową opcją i nie dało się tego na początku listy, ponieważ jest ono rozwiązaniem – jak już wspomniano najmniej wyrafinowanym – ale na pewno na tyle wartym podkreślenia, że warto z niego korzystać dla podstawowych analiz związanych z reputacją marki albo tworzenia treści.
Niewątpliwie w dzisiejszym świecie osoby, które odpowiadają za marketing muszą poświęcić dużo czasu i posiłkować się różnego rodzaju aplikacjami jeśli chcą dobrze kierować wizerunkiem marki i na bieżąco podpowiadać właścicielom firm na co mają zwrócić uwagę aby ich firmy rozkwitały. Przedstawione wyżej narzędzia badające opinie o marce powinny nie jednej osobie w tym pomóc, mamy nadzieję że artykuł okazał się być pomocny i będzie dla Was inspiracją do dalszych zmian w zakresie SEM.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)