SEO

Pierwszeństwo treści

Jak wiadomo prowadzenie strony internetowej,niezależnie od tego czy jest ona sklepem internetowym, rozbudowanym serwisem internetowym, stroną firmową albo blogiem, wymaga od właściciela na pewno ogromnego zaangażowania czasowego, jeśli pragnie aby faktycznie treści na niej zgromadzone konwertowały odpowiednie zyski w przyszłości lub gromadziły szerokie rzesze zainteresowanych nauką – bo jak wiadomo,nie wszystkie strony są for profit, są też dzieła not for profit, które generują ogromny ruch w sieci. Jak jednak w tym wszystko ma się kwestia treści publikowanych na stronie? Kto ma niejako prawo do pierwszeństwa publikowanej treści? W niniejszym artykule postaramy się o tym napisać!

 

Prosty przykład

 

Nic tak nie obrazuje zagadnienia jak przedstawienie czegoś w praktyce, praktyce która pozwala w eksperymencie udowodnić jakieś twierdzenie. Jeśli chodzi o fakt konieczności udowodnienia tego, że te same treści na stronie jednej i drugiej znajdą się wyżej lub niżej trzeba zrobić mały eksperyment. Załóżmy, ze ktoś posiada u siebie na stronie blogowej wpis sprzed pary tygodni i jest już zaindeksowany w wyszukiwarce, jednocześnie wiadomo iż ów Ktosiu posiada domenę, która nie ma więcej niż parę miesięcy „stażu” w indeksie wyszukiwarki.

Drugi Ktosiu mając bloga o kilkuletnim stażu w wyszukiwarce umieści ten sam wpis u siebie na stronie, niejako powielając treść (dokonuje duplicate content) i... w efekcie jego zaindeksowany wpis w wyszukiwarce znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Dlatego ponieważ sama wyszukiwarka (na dzień dzisiejszy bynajmniej jak jest pisany ten artykuł) nie posiada innego klasyfikatora treści jak autorytet domeny, a ten domena starsza zyskała w czasie, nowa zaś na to pracuje i tutaj jest sedno sprawy.

W tym przykładzie pomijamy aspekt późniejszej ewentualnej wtórnej kwestii dochodzenia roszczeń o duplicate content i podbieranie treści, bo to jak wiadomo bywa sprawdzane i eliminowane oraz karane, ale sam fakt umiejscowienia tegoż wpisu wyżej mówi o fakcie niejako pierwszeństwa treści na starszej domenie – z racji klasyfikatora wieku domeny.

 

Podsumowanie

 

Jak widać sama kwestia organizacji przydzielania pierwszeństwa treści w wyszukiwarce budzi nieco kontrowersji, niemniej jednak system zapobiegania nadużyciom tegoż klasyfikatora (którego głównym założeniem jest najprawdopodobniej tylko i wyłącznie rankowanie wyżej wpisów o podobnej treści, jednakże z domen o większej reputacji) daje nadzieję na to, że faktycznie Ci którzy będą kradli treści zostaną w odpowiedni sposób lekko „skarceni” przez różnego rodzaju ręczne działania Google Raterów..

Warto jest mimo wszystko starać się o to aby działania były mocno przejrzyste i stosować też na swoich stronach możliwość stosowania zabezpieczeń treści np. ze serwisu copyscape.com, który umożliwia takie rzeczy i co jakiś czas sprawdzać to, czy ktoś nie dubluje treści aby móc w odpowiedni sposób zareagować.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor