Checklista czyli innymi słowy lista kontrolna najlepszych rozwiązań jakie można sobie zaserwować jeśli chodzi o prace nad SEO są dobrą formą podsumowania dla każdego kto chciałby z sukcesem prowadzić takie działania na szeroką skalę. Jak się okazuje jest tego sporo dlatego też w dzisiejszym opracowaniu postaramy się Wam wszystko elegancko poukładać w punktach. Opracowanie, które mamy zamiar Wam przedstawić jest na podstawie nagrania z kanału Brian Dean, którego propozycję nie raz już proponowaliśmy i pisaliśmy polskie wersje jego anglojęzycznych tutoriali. Zapraszamy na małe podsumowanie na bieżący rok 2019. Co prawda jeszcze nieco czasu przed nami, ale najważniejsze zmiany już chyba zaszły i można by to w opracowaniu skwitować, wszam i sam Brian Dean jest takiego samego zdania!
Jak wiadomo zagadnienie promowania stron internetowych interesuje wiele osób, szczególnie zaś tych którzy mają swoje biznesy. Sprawa jest oczywista, dobra strona, dobra pozycja w wyszukiwarce = często gęsto spore zyski. Napisane jest wprost, że często a nie zawsze, a to wszystko dlatego ponieważ konwersja ze strony nie zależy tylko od jej dobrej strony. Dlaczego? Dlatego ponieważ składa się na to mnóstwo czynników, o których pisaliśmy swego czasu w swoich artykule, jak śledzicie bloga na pewno zdajecie sobie z tego sprawę.
Jak sam autor opracowania via video blog – Brian Dean przyznaje – kluczem do sukcesu jeśli chodzi o jego samego bloga jest unikalna „receptura”, która niejako przeprowadza słuchacza, krok po kroku przez całe zagadnienie, które porusza. Tak też jest i w kolejnym filmie, w którym stara się on podsumować rodzaje PODSTAWOWYCH rozwiązań pod kątem SEO na 2019 r.:
Aplikacje – jak wiadomo i podkreśla to autor, najważniejsze na początku jest to aby zadbać o narzędzia, z którymi będzie się pracowało nad stronami, niezbędne tutaj jest Google Search Console jak mówi Brian, kolejna aplikacja to Google Analytics. Jeśli zaś chodzi o osoby, które korzystają z Wordpress jest Yoast SEO;
Znalezienie słów kluczowych – kolejna sprawa to konieczność dobrania odpowiednich słów kluczowych, tutaj jak wiadomo najważniejsze jest znalezienie najdłuższych fraz, które są proponowane przez wyszukiwarkę Google, owszem można też korzystać z Google Keyword Planner', a ponadto można szukać takich fraz po społecznościach;
Optymalizacja strony – tak, ten krok trzeba często ponawiać, ponieważ jak wiadomo nie jest rzeczą obojętną dla całej witryny i tego jak będzie notowana potem jeśli ta kwestia będzie zaniedbana. To o czym należy tutaj pamiętać nie będziemy powtarzać, bo zajęło by to za dużo miejsca, a nie raz już o tym pisano na blogu;
Odnalezienie błędów – jak wiadomo na stronie pojawia się sporo problemów, które są bagatelizowane i wpływają niekorzystnie na samą witrynę, a dodatkowo sprawiają że spadają jej notowania. Wszystko wynika z faktu tego, że użyteczność strony spada, tak oceniają witrynę roboty Google, UX i UI ma ogromne znaczenie. Nie chodzi tutaj tylko o błędy typu 404, ale również wszystko co też sprawia iż jest ona trudna w obsłudze, mało czytelna, warto na to zwrócić uwagę;
Tworzenie dobrej treści na stronę – no tak, a jaka jest ta dobra treść można by zadać sobie pytanie. Brian odpowiada po raz kolejny w swoim wywodzie, że dobra treść to taka, która przyciąga czytelnika i jest tworzona metodą „skycraper'a”. Tworzenie takiej treści odbywa się na zasadzie: a) stworzenie treści, która w danej branży jest bardzo interesująca; b) utwórz coś lepszego; c) wypromuj tę treść – tutaj jest mnóstwo opcji jak wiadomo. Sprawa była już u nas dokładniej opisana na blogu jak wiadomo na podstawie nagrań Brian'a Dean;
Budowanie zaplecza linków – jest tutaj mnóstwo opcji, o których już pisano u nas na blogu wiele razy, ale jak wiadomo tak w skrócie: Brian mówi o pisaniu postów gościnnych, link roundaps itp.
Aktualizowanie wpisów – jak wiadomo to co jest najświeższe ma ogromne znaczenie dla Google, jakby się okazało, że Twoje wpisy są stare i nie aktualizujesz ich to niestety pozycje będą spadały, dlatego też pamiętajcie o tym aby stare wpisy raz na jakiś czas przejrzeć – tam gdzie da radę dodać coś nowego na pewno powinno być dopisane lub zmienione co się da;
Porządki – w ramach porządków warto jest zastanowić się nad tym można by jeszcze poprawić na stronie, warto jest usuwać tak zwane „zombie pages” - podstrony, który nie dają żadnego ruchu na stronie i dodatkowo zaniżają całą jakość i wartość strony, poprawiać wygląd i strukturę strony, robić porządki ze stronami 404, sprawdzanie tego jak wiele osób klika w wyniki w wyszukiwarce i nie przechodzi na inne strony itp.
Niewątpliwie próby dokonywania syntezy zagadnień związanych z promocją stron powinno przynieść odpowiednie przygotowanie tych, którzy za SEO i SEM odpowiadają w swoich firmach. Każda firma szanująca siebie i klientów powinna dokonywać też co roku ogólnego zestawienia związanego z pracami poczynionymi nad poszczególnymi projektami klientów. Jeśli Twoja firma tak robi powinieneś być spokojny bo zarówno Ty jak i Twoi klienci wiedzą „na czym stoją”.
Mamy nadzieję, że to zestawienie, które przedstawił Brian Dean wielu z Was pozwoli spokojnie oszacować swój zasób wiedzy i doczytać wszystko co będzie potrzebne, np. na naszym blogu.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)