SEO

Metody na eliminację duplicate content

Treści, które pojawiają się na stronach internetowych powinny być przede wszystkim unikalne i można by rzec „chwytające za serce”, wtedy nie tylko roboty Google będą zadowolone, ale i przede wszystkim czytelnicy, którzy otrzymają takie treści jakie ich zadowolą.

 

To jest prosta zasada, która nieodłącznie towarzyszy wszystkim, którzy tylko odrobinę znają się na SEO i potrafią odpowiednio zarządzać treściami na stronie. Tak się składa, że nikt prócz Boga samego nie jest doskonały w swojej istocie, dlatego też na pewno wielu z Was popełnia różne błędy, a w konsekwencji otrzymuje mierne efekty w optymalizacji własnej witryny.

W niniejszym artykule chcielibyśmy wskazać Wam jak w prosty sposób pozbyć się wewnętrznej duplikacji treści tak aby uniknąć podstawowych problemów związanych z optymalizacją treści na stronie. Tradycyjnie postaramy się w miarę możliwości pokrótce wszystko rozpisać w punktach.

 

 

Wewnętrzna duplikacja treści, co i sposoby jej eliminacji

 

 

Jak wiadomo duplikacja treści bardzo ujemnie wpływa na jakość pozycjonowania i może powstać na skutek świadomego powielania albo kradzieży czyichś treści albo też nieświadomie w ramach swojego/swoich serwisów.

Najłatwiej jest opanować zduplikowaną treść w ramach tych samych sekcji i kategorii na stronie, gorzej jest jak powielanie treści wynika z innych aspektów, poniżej możliwe scenariusze i możliwości rozwiązania tych problemów:

 

  1. Adresy URL – jak wiadomo czasami ktoś nieświadomie umieszcza tę samą treść pod dwoma adresami i widnieją one w tej samej formie w indeksie, prostą formą rozwiązania tego problemu jest zastosowanie przekierowania 301 lub zastosować przekierowanie kanoniczne albo też zmienić oskryptowanie, które odpowiada za ten błąd;

  2. SSL zmiany – jak wiadomo wdrożenie HTTPS wymaga konieczności zastosowania przekierowania, o którym niektórzy zapominają a powinni to koniecznie zrobić, o konieczności dokonania zmian w Search Console przy okazji też przypominamy, nie zapominajcie o założeniu nowej usługi dla domeny z https;

  3. Meta tagi – duplikacja treści często ma miejsce również w przypadku meta tagów META i TITLE, pamiętajcie aby i tutaj nie przesadzać, bo Google to wyłapie, dlatego starajcie się też w Google Search Console w sekcji WYGLĄD → udoskonalenia HTML sprawdzić poprawność danych ;

  4. Opisy produktów, kategorii, listingi – jak wiadomo można też nieświadomie powielać treści w opisach produktów, kategorii i listingach. Jak sobie z tym poradzić? Są dwie opcje: 1) unikalny opis dla każdego produkt- tak, tak bardzo czasochłonne, ale daje efekty, 2) jedna treść i przekierowanie na rel=canonical na opis jednego produktu;

  5. Paginacja – jak wiadomo można podzielić tekst na stronie stosując standardową paginację, dzięki czemu można ułatwić komuś przeglądanie strony, niemniej jednak niesie to ze sobą problem tej natury, że duplikowane są treści TITLE, META. Aby tego uniknąć należy stosować rel=canonical lub rel=”prev”, rel=”next”;

  6. Tagi – jak wiadomo tak zwane chmury tagów są prostą formą, która pozwala na łatwiejsze indeksowanie treści robotom, ale niesie to ze sobą też ryzyko bo każdy tak to nowa podstrona, która zawiera zajawki do konkretnej grupy produktów. Rozwiązaniem tego problemu jest dodanie do każdego taga unikalny opis, który nieco zróżnicuje treści podstron;

  7. Sortowanie i linki afiliacyjne oraz wyszukiwarka – jak wiadomo i tego typu sprawy mogą generować duplikację treści, aby tego uniknąć standardowo należy dokonywać rel=canonical na główną stronę. Z kolei jeśli chodzi o wyszukiwarkę to trzeba pamiętać, że też może ona generować duplicate content i aby temu zapobiec należy w pliku robots.txt zablokować dostęp dla robotów Google tak aby nie indeksowały generowanych linków.

 

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie wewnętrzna jak i zewnętrzna duplikacja treści strony to czynnik, który może negatywnie wpłynąć na ocenę witryny, a w skrajnych przypadkach spowodować różnego rodzaju kary nakładane przez Google. Warto jest wiedzieć co wpływa na ten czynnik i eliminować tego typu zagrożenia najprędzej jak tylko się da.

W dzisiejszym artykule wskazaliśmy Wam kilka czynników, które mają wpływ na to zjawisko i możliwe scenariusze rozwiązania ów problemów. Mamy nadzieję, że artykuł przyda Wam się i pozwoli przeprowadzić solidny audyt waszych serwisów.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor