Jak wiadomo tworzenie stron i SEO są ze sobą nierozłącznie związane, a co za tym idzie trzeba włożyć nieco pracy aby jedno i drugie poszło dobrze. Ci, którzy samodzielnie się edukują, mają mocne podstawy do tego aby sądzić, że „jak sobie pościelą, tak się wyśpią”, a konkretnie rzecz biorąc wiedzą gdzie i jak linkują, jakie piszą artykuły, z kim współpracują jeśli chodzi o content i influence marketing i tak dalej. Jeśli zaś chodzi o tych, którzy pragną zlecań np. linkowanie innych osobom, trzeba powiedzieć, że muszą się zastanowić nad tym wiele razy zanim komuś powierzą to zadanie, bo tak się składa, że może to komuś na dobre albo wręcz przeciwnie.
Jak wiadomo na forach od dawna jest taka praktyka, że niektórzy starają się pozyskiwać komentarze w postaci np. „Ostatnio przeglądałem fajne projekty domów, których jak widać jest sporo. Co sądzicie o cenach jakie tam są zamieszczane?”. To co jest napisane podkreśleniem jest linkiem. Co Google sądzi o tego typu linkach i jakie są tego efekty już dawmo napisał John Muller na stronie: https://www.seo-suedwest.de/4730-google-ignoriert-links-aus-user-generated-content.html Jak widać jasno z tego artykułu wynika, że Google nie indeksuje tego typu linków, dlatego czyjaś praca idzie na marne.
Dlaczego jednak są takie linki ciągle umieszczane? Dlatego ponieważ ktoś jest prawdopodobnie do tego stopnia leniwy, że nie wie o tym, że płaci za coś, co mu nie przyniesie żadnych korzyści poza faktem tego, że ktoś mnie zorientowany w temacie będzie chciał kliknąć w takiego linka i wejść na stronę.
Co do konsekwencji takiego działania to praktyka pokazuje, że Google nie nakłada kar z reguły, chociaż nie jest to wykluczone, że ktoś jakiś filtr ręczny albo algorytmiczny nałoży, niemniej jednak większość jak pokazuje praktyka jest tak traktowana jakby tego na sieci nie było, czyli algorytm po prostu ignoruje takie linki.
Bardziej dotkliwe jednak mogą być konsekwencje polegające na tym, że ktoś uzna daną markę za niewiarygodną skoro takimi metodami jest promowana przez Internet ich firma, nie trzeba też chyba nikomu tłumaczyć jakie tego mogą być konsekwencje.
Nie da się ukryć, iż pozyskiwanie linków jest zajęciem coraz trudniejszym. Coraz więcej osób boryka się z tym problemem i tego typu działania mają niestety uznanie wśród tych, którzy starają się w ten sposób ciąć koszta w nadziei, że takie tanie linki coś im pomogą. Jak pokazuje praktyka, nie pomagają a niszczą i dodatkowo jeszcze może na tym ucierpieć wizerunek marki. Jeśli ktoś z Was zatem ma zamiar w ten sposób linkować, powinien zastanowić się nad tym kilkakrotnie.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)