SEO

Jak optymalizować PDF pod SEO?

Jak wiadomo tworzenie stron i SEO są ze sobą praktycznie nierozłączne, nie da się ukryć, iż odpowiednio stosowane przynosi wielu osobom mnóstwo korzyści w postaci odpowiedniej ilości konwersji z posiadanych witryn. Treści są niejako w cenie, bo jak wiadomo każda wartościowa treść generuje niejako ruch, który z kolei może prowadzić do większego zainteresowania daną marką – produktami lub usługami. Podobnież może się mieć kwestia z opracowaniami w PDF, które jak się okazuje z kolei mogą być przedmiotem też ogromnego zainteresowania, które może również przynieść odpowiednie zyski tym, którzy stworzyli dane PDF'y. Jak zatem przeprowadzić odpowiednią optymalizację PDF'a aby w wyszukiwarce był dobrze wypromowany? O tym w poniższym artykule!

 

Wskazówki
 

Czy jednak Google radzi sobie z optymalizacją zasobów PDF'ów? Długi czasu ludzie myśleli, że nie, ale jak wiadomo już od dawna na spokojnie penetruje całą zawartość plików .pdf, które jak zatem wniosek wskazuje warto jest optymalizować. W poniższej liście wskazujemy jak warto jest optymalizować pliki PDF:


 

  • Nazwa pliku PDF – jak się okazuje ma to ogromne znaczenie, dlatego warto jest najpierw przejrzeć zasoby w sieci pod daną frazę i nazwać jakoś mądrze swój zasób, pamiętając jednocześnie o nazywaniu słów w nazwach od dużych liter i oddzielaniu myślnikami kolejnych słów;

  • Umieszczenie linka do PDF w linkowaniu wewnętrznym – w ten sposób najlepiej jest poinformować Google, że dany PDF jest naprawdę istotny i ma znaczenie w strukturze całej strony, np. jako jakiś cennik;

  • Linkowanie do ważnych www – jak się okazuje wartość SEO może wzrosnąć także jak będziesz w PDF linkować do ważnych zasobów sieci, czy to domen .gov czy Wiki treści itp., podobnież linkowanie z PDFów do ważnych podstron Twojej strony ma ogromne znaczenie;

  • Title dokumentu – i nie chodzi tutaj o nazwę pliku, ale informację zawartą w sekcji „właściwości dokumentu”, która będzie wyświetlała się potem w indeksie Google. Co warto wiedzieć i pamiętać – długość tutaj nie ma znaczenia;

  • PDF → RWD – jak wiadomo i urządzenia mobilne powinny być wzięte pod uwagę jeśli chodzi o możliwość przeglądania plików PDF, dlatego jeśli dobrze wiesz staraj się konwertować pliki też do zwykłych wersji tekstowych;

  • Kompresja obrazów – z kolei w wersjach PDF na pewno nie powinieneś zapominać o możliwości tego, aby chociaż zdjęcia używane do dokumentów były odpowiednio zmniejszone;

  • Śródtytuły – nie zapomnij też o tym aby odpowiednio sformatować teksty, a w nich m.in. trzeba pamiętać o śródtytułach, które jak wiadomo polepszają jakość czytanego tekstu;

  • Tekst w treści – tekst w PDF jak wiadomo może mieć formę grafiki albo tekstu. Jeśli zatem masz możliwość wyboru to staraj się to przekonwertować na wersję tekstową;

  • ALTY – nie można i o nich zapomnieć, a sporo osób zapomina o tym także w kwestii zamieszczanych zdjęć w dokumencie PDF, opisy alternatywne naprawdę sporo też dają wiedzy Google odnośnie tego co się mieści w dokumencie.

 


 

Podsumowanie

 

Nie bez powodu nowe rozwiązania w dziedzinie SEO optymalizacji treści mają wzięcie i co jakiś czas trzeba idąc za zmianami w indeksie starać się nanosić różne poprawki na stronie, ale również i te obecne rozwiązania, które są już znane od wielu lat powinno się maksymalnie wykorzystać. Właśnie jednym z takich rozwiązań jest jakże pojętne i wygodne rozwiązanie jakim jest plik PDF, który umożliwia przygotowanie dokumentu sformatowanego i przygotowanego do tego aby go wyświetlać na różnych urządzeniach i przeglądarkach, bez obaw że coś będzie wyświetlane błędnie.

Mając to na względzie warto jest zatem móc takie PDFy – korzystając m.in. z naszych wskazówek – optymalizować, aby jeszcze lepiej móc wykorzystać ich potencjał w wyszukiwarce internetowej.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor