SEO

Jak optymalizować PDF pod SEO?

Jak wiadomo tworzenie stron i SEO są ze sobą praktycznie nierozłączne, nie da się ukryć, iż odpowiednio stosowane przynosi wielu osobom mnóstwo korzyści w postaci odpowiedniej ilości konwersji z posiadanych witryn. Treści są niejako w cenie, bo jak wiadomo każda wartościowa treść generuje niejako ruch, który z kolei może prowadzić do większego zainteresowania daną marką – produktami lub usługami. Podobnież może się mieć kwestia z opracowaniami w PDF, które jak się okazuje z kolei mogą być przedmiotem też ogromnego zainteresowania, które może również przynieść odpowiednie zyski tym, którzy stworzyli dane PDF'y. Jak zatem przeprowadzić odpowiednią optymalizację PDF'a aby w wyszukiwarce był dobrze wypromowany? O tym w poniższym artykule!

 

Wskazówki
 

Czy jednak Google radzi sobie z optymalizacją zasobów PDF'ów? Długi czasu ludzie myśleli, że nie, ale jak wiadomo już od dawna na spokojnie penetruje całą zawartość plików .pdf, które jak zatem wniosek wskazuje warto jest optymalizować. W poniższej liście wskazujemy jak warto jest optymalizować pliki PDF:


 

  • Nazwa pliku PDF – jak się okazuje ma to ogromne znaczenie, dlatego warto jest najpierw przejrzeć zasoby w sieci pod daną frazę i nazwać jakoś mądrze swój zasób, pamiętając jednocześnie o nazywaniu słów w nazwach od dużych liter i oddzielaniu myślnikami kolejnych słów;

  • Umieszczenie linka do PDF w linkowaniu wewnętrznym – w ten sposób najlepiej jest poinformować Google, że dany PDF jest naprawdę istotny i ma znaczenie w strukturze całej strony, np. jako jakiś cennik;

  • Linkowanie do ważnych www – jak się okazuje wartość SEO może wzrosnąć także jak będziesz w PDF linkować do ważnych zasobów sieci, czy to domen .gov czy Wiki treści itp., podobnież linkowanie z PDFów do ważnych podstron Twojej strony ma ogromne znaczenie;

  • Title dokumentu – i nie chodzi tutaj o nazwę pliku, ale informację zawartą w sekcji „właściwości dokumentu”, która będzie wyświetlała się potem w indeksie Google. Co warto wiedzieć i pamiętać – długość tutaj nie ma znaczenia;

  • PDF → RWD – jak wiadomo i urządzenia mobilne powinny być wzięte pod uwagę jeśli chodzi o możliwość przeglądania plików PDF, dlatego jeśli dobrze wiesz staraj się konwertować pliki też do zwykłych wersji tekstowych;

  • Kompresja obrazów – z kolei w wersjach PDF na pewno nie powinieneś zapominać o możliwości tego, aby chociaż zdjęcia używane do dokumentów były odpowiednio zmniejszone;

  • Śródtytuły – nie zapomnij też o tym aby odpowiednio sformatować teksty, a w nich m.in. trzeba pamiętać o śródtytułach, które jak wiadomo polepszają jakość czytanego tekstu;

  • Tekst w treści – tekst w PDF jak wiadomo może mieć formę grafiki albo tekstu. Jeśli zatem masz możliwość wyboru to staraj się to przekonwertować na wersję tekstową;

  • ALTY – nie można i o nich zapomnieć, a sporo osób zapomina o tym także w kwestii zamieszczanych zdjęć w dokumencie PDF, opisy alternatywne naprawdę sporo też dają wiedzy Google odnośnie tego co się mieści w dokumencie.

 


 

Podsumowanie

 

Nie bez powodu nowe rozwiązania w dziedzinie SEO optymalizacji treści mają wzięcie i co jakiś czas trzeba idąc za zmianami w indeksie starać się nanosić różne poprawki na stronie, ale również i te obecne rozwiązania, które są już znane od wielu lat powinno się maksymalnie wykorzystać. Właśnie jednym z takich rozwiązań jest jakże pojętne i wygodne rozwiązanie jakim jest plik PDF, który umożliwia przygotowanie dokumentu sformatowanego i przygotowanego do tego aby go wyświetlać na różnych urządzeniach i przeglądarkach, bez obaw że coś będzie wyświetlane błędnie.

Mając to na względzie warto jest zatem móc takie PDFy – korzystając m.in. z naszych wskazówek – optymalizować, aby jeszcze lepiej móc wykorzystać ich potencjał w wyszukiwarce internetowej.


Głosów: 9.8/10 (41 Głosujących)


Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor