Marketing

10 błędów w mediach społecznościowych, które powinieneś unikać

Jak wiadomo media społecznościowe kreują wizerunek nie jednej marki i osobistości w sieci, przyjęło się mówić, że jeśli nie ma Cię w sieci Internet, to nie istniejesz. Owszem powiedzenie to jest mocno przesadzone, ale w dobie Internetu dobrze jest mieć o sobie jakiś ślad w sieci, ot chociażby aby ktoś mógł o Tobie coś przeczytać, jeśli jesteś osobą publiczną.

 

10 błędów w mediach społecznościowych, które powinieneś unikać

Może się też tak zdarzyć, że jeśli jesteś w sieci i udzielasz się na serwisach społecznościowych, możesz chcąc nie chcąc popełniać jakieś błędy. W tym artykule postaramy się właśnie co nieco na ten temat napisać tak abyście byli świadomymi tego co i jak pisać oraz promować.

 

 

Subiektywne top 10 błędów

 

W poniższym zestawieniu przedstawiamy Wam subiektywne top10, które naszym zdaniem stanowią główne błędy jakie popełniane są przez osoby, które udzielają się w mediach społecznościowych:

 

  1. Na lajcie” - może się wydać dziwne, ale jest to jeden z topowych powodów, dla których osoby udzielające się publicznie przez serwisy społecznościowe są uważane za mało przekonujących – jak się okazuje powodem tego są najzwyczajniej w świecie zbyt lekkie formy prowadzonych rozmów i pisanie artykułów w takim tonie. Owszem, pewnie nie każdy się z tym zgodzi, ale profesjonalizm niejako przynagla do tego aby swoje publikacje pisać w tobie poważnym, dostosowanym do tematyki;

  2. Publikowanie w wielu serwisach – ta kwestia jest mocno dyskusyjna dla niektórych, ale praktyka pokazuje, że można jasno powiedzieć, iż warto jest skupić się na prowadzenia kont społecznościowych na maksymalnie 2-3 serwisach i tam gromadzić swoją społeczność. Dlaczego? Dlatego ponieważ warto jest móc skupić się na jednym i robić to dobrze, natomiast dodatkowo można sobie tylko gdzieś publikować wpisy, także jeśli wydaje Ci się, iż fajnie było by mieć konto na Facebook, Twitter, Istagram, Pinterest, SnapChat, Reddit, Google+ to jesteś w błędzie, skup się na jednym serwisie, no maksymalnie na 3, wtedy będziesz miał nie tylko większą kontrolę nad tym co gdzie publikujesz, ale merytorycznie poprowadzisz dobrze swoje konta;

  3. Zbytnia promocja – jak się okazuje również zbytnia promocja kanału i czynienie tego nieodpowiednimi metodami albo nachalnie może spotkać się ze sprzeciwem i brakiem akceptacji, podobnież jak i Twoje publikacje kilka razy dziennie mogą zamęczyć odbiorców, zamiast tego staraj się publikować większe publikacje, trafniej dostosowane dla odbiorców i wskazujące im jak mają postępować;

  4. Brak regularnej publikacji – jak się okazuje Twój kanał na społecznościówce powinien tętnić życiem, dlatego pamiętaj o tym aby w miarę możliwości publikować w odpowiednich odstępach czasu, jednakże...

  5. Zbyt częsta publikacja – ta z kolei może doprowadzić do tego, że Twoi odbiorcy będą czuli się wręcz spamowani treściami, które im serwujesz, pamiętaj o tym aby nie przesadzać, umiar jest wskazany;

  6. Publikacja bzdur – jak się okazuje również można przesadzić przez pisanie treści, które właściwie niczego nie wnoszą do rozwoju kanału społecznościowego i niczego nie uczą odbiorców, pamiętaj również i tym aby zatem nie publikować bezsensownych wpisów jeśli nie prowadzą one do niczego dobrego, śmieci nikt nie lubi – no poza samym wysypiskiem, na którym mogą one sobie poleżakować;

  7. Komentarze – zdarza się tak, że niektóre osoby prowadząc swoje kanały na serwisach społecznościowych zapominają o możliwości pozwalania umieszczania komentarzy albo udostępniając odbiorcą komentowanie wpisów ich nie moderują, jest to oczywiście ogromnym błędem, ponieważ ludzie liczą na interakcję ze strony tego kto prowadzi kanał, jeśli o tym zapomnisz Twoi odbiorcy odejdą z kanału;

  8. Powolność w interakcji – czasami za błąd jest też postrzegane bycie zbyt wolnym jeśli chodzi o kwestie odpowiadania na wpisy – komentarze do twoich wpisów, to też jest uważane za błąd, czasami trzeba reagować natychmiast;

  9. Brak reklamy – jak się okazuje to, że posiadasz konto na Facebook i Twitter oraz na nim coś publikujesz wcale nie przesądza jeszcze o Twoim sukcesie, musisz jeszcze pamiętać o tym aby też siebie reklamować. Najlepszą formą promocji konta na społecznościówce są reklamy AdWords, pozycjonowania raczej się nie sugeruje bo może być to za bardzo drogie zajęcie, natomiast jeśli masz skromny budżet, na pewno nie zapomnij o tym aby siebie zacząć promować;

  10. Samozachwyt – tak się może złożyć, że ktoś mając sporo osób u siebie na kanale, czy też innym serwisie społecznościowym – spocznie na laurach i potem będzie już mniej przykładał się do prowadzenia swojego serwisu. To błąd samozachwytu nad tym co się już osiągnęło, nie można spoczywać na laurach i ciągle brnąć do przodu, nie zapominajcie i o tym.

 

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, iż prowadzenie kont w mediach społecznościowych z racji ich roli w kreowaniu wizerunku osób i firm ma ogromne znaczenie dla nie jednej osoby, która pragnie w jakiś sposób przekazać światu wartościowe treści tudzież zareklamować jakiś produkt. Wysiłek jaki należy włożyć w prowadzenie takich kont angażuje czasami nie jednego eksperta z dziedziny influence marketingu do tego stopnia, że stanowi to ich główne źródło utrzymania.

Niezależnie od tego jakim Ty jesteś aktywnym użytkownikiem serwisów społecznościowych, pamiętaj o tym aby nie popełniać powyższych błędów aby Twoja praca przynosiła spodziewany efekt. Życzymy wszystkim sukcesów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor