Jak wiadomo media społecznościowe kreują wizerunek nie jednej marki i osobistości w sieci, przyjęło się mówić, że jeśli nie ma Cię w sieci Internet, to nie istniejesz. Owszem powiedzenie to jest mocno przesadzone, ale w dobie Internetu dobrze jest mieć o sobie jakiś ślad w sieci, ot chociażby aby ktoś mógł o Tobie coś przeczytać, jeśli jesteś osobą publiczną.
Może się też tak zdarzyć, że jeśli jesteś w sieci i udzielasz się na serwisach społecznościowych, możesz chcąc nie chcąc popełniać jakieś błędy. W tym artykule postaramy się właśnie co nieco na ten temat napisać tak abyście byli świadomymi tego co i jak pisać oraz promować.
W poniższym zestawieniu przedstawiamy Wam subiektywne top10, które naszym zdaniem stanowią główne błędy jakie popełniane są przez osoby, które udzielają się w mediach społecznościowych:
„Na lajcie” - może się wydać dziwne, ale jest to jeden z topowych powodów, dla których osoby udzielające się publicznie przez serwisy społecznościowe są uważane za mało przekonujących – jak się okazuje powodem tego są najzwyczajniej w świecie zbyt lekkie formy prowadzonych rozmów i pisanie artykułów w takim tonie. Owszem, pewnie nie każdy się z tym zgodzi, ale profesjonalizm niejako przynagla do tego aby swoje publikacje pisać w tonie poważnym, dostosowanym do tematyki;
Publikowanie w wielu serwisach – ta kwestia jest mocno dyskusyjna dla niektórych, ale praktyka pokazuje, że można jasno powiedzieć, iż warto jest skupić się na prowadzeniu kont społecznościowych na maksymalnie 2-3 serwisach i tam gromadzić swoją społeczność. Dlaczego? Dlatego ponieważ warto jest móc skupić się na jednym i robić to dobrze, natomiast dodatkowo można sobie tylko gdzieś publikować wpisy, także jeśli wydaje Ci się, iż fajnie było by mieć konto na Facebook, Twitter, Istagram, Pinterest, SnapChat, Reddit, Google+ to jesteś w błędzie, skup się na jednym serwisie, no maksymalnie na 3, wtedy będziesz miał nie tylko większą kontrolę nad tym co gdzie publikujesz, ale merytorycznie poprowadzisz dobrze swoje konta;
Zbytnia promocja – jak się okazuje również zbytnia promocja kanału i czynienie tego nieodpowiednimi metodami albo nachalnie może spotkać się ze sprzeciwem i brakiem akceptacji, podobnież jak i Twoje publikacje kilka razy dziennie mogą zamęczyć odbiorców, zamiast tego staraj się publikować większe publikacje, trafniej dostosowane dla odbiorców i wskazujące im jak mają postępować;
Brak regularnej publikacji – jak się okazuje Twój kanał na społecznościówce powinien tętnić życiem, dlatego pamiętaj o tym aby w miarę możliwości publikować w odpowiednich odstępach czasu, jednakże...
Zbyt częsta publikacja – ta z kolei może doprowadzić do tego, że Twoi odbiorcy będą czuli się wręcz spamowani treściami, które im serwujesz, pamiętaj o tym aby nie przesadzać, umiar jest wskazany;
Publikacja bzdur – jak się okazuje również można przesadzić przez pisanie treści, które właściwie niczego nie wnoszą do rozwoju kanału społecznościowego i niczego nie uczą odbiorców, pamiętaj również i ty aby zatem nie publikować bezsensownych wpisów jeśli nie prowadzą one do niczego dobrego, śmieci nikt nie lubi – no poza samym wysypiskiem, na którym mogą one sobie poleżakować;
Komentarze – zdarza się tak, że niektóre osoby prowadząc swoje kanały na serwisach społecznościowych zapominają o możliwości pozwalania umieszczania komentarzy albo udostępniając odbiorcą komentowanie wpisów ich nie moderują, jest to oczywiście ogromnym błędem, ponieważ ludzie liczą na interakcję ze strony tego kto prowadzi kanał, jeśli o tym zapomnisz Twoi odbiorcy odejdą z kanału;
Powolność w interakcji – czasami za błąd jest też postrzegane bycie zbyt wolnym jeśli chodzi o kwestie odpowiadania na wpisy – komentarze do twoich wpisów, to też jest uważane za błąd, czasami trzeba reagować natychmiast;
Brak reklamy – jak się okazuje to, że posiadasz konto na Facebook i Twitter oraz na nim coś publikujesz wcale nie przesądza jeszcze o Twoim sukcesie, musisz jeszcze pamiętać o tym aby też siebie reklamować. Najlepszą formą promocji konta na społecznościówce są reklamy AdWords, lub pozycjonowanie;
Samozachwyt – tak się może złożyć, że ktoś mając sporo osób u siebie na kanale, czy też innym serwisie społecznościowym – spocznie na laurach i potem będzie już mniej przykładał się do prowadzenia swojego serwisu. To błąd samozachwytu nad tym co się już osiągnęło, nie można spoczywać na laurach i ciągle brnąć do przodu, nie zapominajcie i o tym.
Nie da się ukryć, iż prowadzenie kont w mediach społecznościowych z racji ich roli w kreowaniu wizerunku osób i firm ma ogromne znaczenie dla nie jednej osoby, która pragnie w jakiś sposób przekazać światu wartościowe treści tudzież zareklamować jakiś produkt. Wysiłek jaki należy włożyć w prowadzenie takich kont angażuje czasami nie jednego eksperta z dziedziny influencer marketingu do tego stopnia, że stanowi to ich główne źródło utrzymania.
Niezależnie od tego jakim Ty jesteś aktywnym użytkownikiem serwisów społecznościowych, pamiętaj o tym aby nie popełniać powyższych błędów aby Twoja praca przynosiła spodziewany efekt. Życzymy wszystkim sukcesów!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)