SEO

Kilka pytań sprawdzających kondycję Twojego SEO

Jak wiadomo pozycjonowanie to zajęcie długofalowe, którego efekty często widać po wielu miesiącach a nawet latach wytężonej pracy, podobnież jest z samą optymalizacją, która co prawda nie wymaga stałego codziennego analizowania i nadzoru, ale musi być sukcesywnie i co jakiś czas ponawiana aby wszystko w efekcie przynosiło spodziewany efekt w postaci wysokich pozycji w Google.

 

Czy Twoja strona potrzebuje pozycjonowania.

Jak sprawdzić jakość pozycjonowania można odpowiedzieć sobie w prosty sposób – sprawdź wyniki w indeksie wyszukiwarki, natomiast jak sprawdzić SEO optymalizację? Na to pytanie postaramy Ci się odpowiedzieć w tym artykule, zapraszamy do lektury!

 

 

Gwoli wstępu

 

Nie da się ukryć, iż Internet gromadzi ogromne zasoby, którymi elementami składowymi są głównie strony internetowe posiadające niezliczone ilości danych. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że wśród tych stron mnóstwo jest takich, które posiadają różnego rodzaju błędy, a można by zaryzykować stwierdzenie, że nawet strony największychc firm na świecie posiadają strony błędów 404 oraz różne inne drobne niedociągnięcia. Tym bardziej i mniejsze firmy zapewne posiadają tym podobne problemy i nie ich witryny dalekie są od ideału.

Czy jednak jest to powodem do tego aby rezygnować z dążenia ku doskonałości narzucanej nam standardami Wytycznych Google dla webmasterów? Nic z tych rzeczy, warto jest bowiem ciągle szlifować witrynę od strony SEO oraz nieustannie czuwać nad tym aby była coraz bardziej dopracowana. Jak zatem dokonać analizy strony aby zwrócić jeszcze uwagę na te błędy i niedociągnięcia, których nie widać gołym okiem? Poniżej postaramy się Wam zasugerować kilka kwestii, nad którymi warto jest się zastanowić i odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

 

 

 

Pytania do właściciela

 

Z racji tego, że jesteście właścicielami stronami dlatego też odpowiedzcie sobie na kilka podstawowych pytań. Właśnie te pytania wskażą Wam, czy wasze strony są dobrze przygotowane od strony SEO:

 

  1. Prędkość – to już standard, ale jednak sporo osób, które robią SEO na własną rękę tego jeszcze nie pojęło,prędkość ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o punktowanie do pozycji w wyszukiwarce. Warto jest zatem sprawdzić czy strona wczytuje się odpowiednio szybko zarówno na urządzeniach deskotopowych jak i przenośnych, taki test można zrobić oczywiście na stronie Google ;

  2. Protokół – nie na da się ukryć, iż jednym z najważniejszych czynników jest sprawa posiadania odpowiedniego protokołu HTTPS zamiast HTTP, posiadasz go? Jeśli nie, postaraj się coś z tym zrobić, to równie ważna kwestia dla tych co posiadają sklepy internetowe jak i tych, którzy prowadzą „zwykłe” witryny. Nie wierzysz? Przeczytaj u źródła → https://webmasters.googleblog.com/2014/08/https-as-ranking-signal.html;

  3. Duplicate content – ta kwestia w zasadzie dla wielu osób powinna wydawać się oczywista i nie dokonują duplikacji treści świadomie. No właśnie, nie świadomie dokonują jednak tejże w sposób niezawiniony, szczególnie właściciele sklepów, chociaż nie tylko. Warto jest sprawdzić swoje strony pod tym kątem;

  4. Aktualizacje – jak często aktualizujesz swojego bloga? Czy dokonujesz aktualizacji starych wpisów o nowe dane i trendy? Nie? To źle, inni właśnie Ciebie wyprzedzili... Albo jak długie wpisy umieszczasz i czy wyczerpują one maksymalnie zagadnienie? Jeśli nie, to też masz nikłe szanse na to by królować w top10, zwracaj na to uwagę!;

  5. Responsywność – czy Twoja strona działa w sieci tak, iż posiada zarówno wersje dla urządzeń desktopowych jak i mobilnych? Jeśli nie, to masz problem, po aktualizacji algorytmu o zmienne odnośnie mobile first-index możesz naprawdę potracić mnóstwo wejść, ponieważ jak pokazują statystyki już ponad 60% wejść na strony odbywa się przez urządzenia przenośne. Jak wiesz, prędkość odgrywa ogromną rolę, zatem jeśli Twoja strona nie będzie lekka jak koliber możesz liczyć się z tym, że potencjalny Kowalski ucieknie ze strony tak szybko jak się na niej pojawił;

  6. Oryginalność i trafność – chcesz być postrzegany jako ktoś oryginalny albo jako specjalista w swojej dziedzinie? Postaraj się ludziom dać najlepsze treści z możliwych, polemizuj z innymi, uzupełniaj i kulturalnie poprawiaj ich błędy, prowadź też bloga na YouTube, na pewno w ten sposób zyskasz sobie mnóstwo subskrybentów;

  7. Social media – masz stronę prywatną albo firmową a nie masz kanału na YouTube i konta na Facebook? Jak się okazuje błąd jakich mało, teraz społecznościówka zaczyna odgrywać jako faktor ogromną rolę, ruch z tych serwisów na Twoją stronę domowa odgrywa ogromną rolę w promocji i punktowaniu witryny, którą prowadzisz;

  8. Dogłębna optymalizacja – masz treści, masz kanał na YouTube, a masz pojęcie o tym jak dostosować wszystkie treści do wymogów SEO, które narzuca Google? Nie, to najwyższa pora zadbać i o to. W ramach skromnego przypomnienia – no bo jak wiadomo u nas na blogu masz i obszerniejsze opracowania na ten temat – powiemy Ci, że warto jest pamiętać o optymalizacji:

  • fraz i słów kluczowych w zakresie odpowiedniego ich dobrania do treści strony;

  • fraz i słów kluczowych w tytułach i podtytułach;

  • fraz i słów kluczowych w meta danych;

  • zdjęć, obrazów, opisów filmów, kategorii i sekcji;

  • linków wewnętrznych i zewnętrznych.

 

 

Podsumowanie

 

To co powyżej przedstawiliśmy w zasadzie stanowi ścisłą podstawę, która jest pozwoli Ci zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty związane z prawidłowym prowadzeniem działań SEO w obrębie swojej strony internetowej.

Zachęcamy wszystkich bardzo serdecznie do przeglądania naszego bloga, na którym umieściliśmy już bardzo wiele materiałów dogłębnie analizujących to zagadnienie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor