Jak wiadomo w dzisiejszych czasach bardzo ciężko jest o dobrą pozycję strony www w wyszukiwarce, a to wszystko dlatego, że tych stron jak wiadomo jest mnóstwo i nie wielu może tak naprawdę być w top10.
Jak wiadomo w dzisiejszych czasach bardzo ciężko jest o dobrą pozycję strony www w wyszukiwarce, a to wszystko dlatego, że tych stron jak wiadomo jest mnóstwo i nie wielu może tak naprawdę być w top10. Jasne jest również, że wiele firm stara się maksymalizować swoje zyski poprzez działania zmierzające do wypromowania swojej witryny firmowej w wyszukiwarce poprzez różne dostępne na rynku narzędzia. Mamy tutaj wiele opcji, warto ot chociażby wspomnieć:
1.promocję poprzez Adwords (w linkach sponsorowanych) w wynikach wyszukiwarki Google,
2.linki sponsorowane na innych stronach, klasyczne formy reklamy graficznej w postaci bannerów w różnej formie,
3.marketing szeptany prowadzony przez kompetentne osoby na forach dyskusyjnych i w mediach społecznościowych,
4.… kończąc na klasycznej formie pozycjonowania stron www z tradycyjną dobrą optymalizacją kodu strony.
Cel takich działań jest oczywisty – zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, czyli jej wysoka pozycja w wynikach – najbardziej znanej wyszukiwarki – Google, tudzież innych zajmujących mniejszą część rynku polskiego i zagranicznego.
Jaka jest zatem rola content marketingu w działaniach zmierzających do zwiększenia tego ruchu i widoczności naszej strony www? Jak się okazuje już od dawna coraz większa. Sprawa jest prosta, w gąszczu wielu stron www, wyścig szczurów wygrywają te strony, które przodują w ilości i jakości dodawanej treści na www i te witryny, które jak wiadomo posiadają odpowiednią ilość linków prowadzących doń z innych miejsc w sieci. Owszem, są jeszcze inne czynniki wpływające na te kwestie, ale w tym artykule zajmiemy się tylko tą wąska kwestią.
Co zatem należy zrobić aby treść na stronie była atrakcyjna dla wyszukiwarki i nasza witryna pięła się w górę długimi miesiącami i latami? Warto wskazać konieczność mądrego i sukcesywnego dodawania kolejnych artykułów na stronie, które poprzedzone są takimi działaniami jak:
1.analiza słów kluczowych i ich wytypowanie do odpowiedniej branży, którą się zajmujemy,
2.przygotowanie tekstu artykułu i optymalizacja treści – ważne nagłówki w h1, h2 - , która wymaga działania na tyle precyzyjnego, że musi również uwzględniać optymalizację grafiki na stronie,
3.analiza efektów i jej mierzenie,
4.ponowna aktualizacja treści po jakimś czasie w artykułach, które mogą być poddane takiej „obróbce”,
5.ponowna analiza efektów.
Co w tym wszystkim jest najważniejsze?
Najważniejszy jest CZŁOWIEK, który ma czytać zawsze aktualne treści, takie założenie przyświeca pewnie twórcom algorytmu wyszukującego w Google. I całkiem słusznie, bo człowiek w XXI wieku w dobie Internetu i pędu za wiedzą i nowinkami szuka zawsze nowszych informacji, stąd też i wyszukiwarka promuje bardziej te strony, których treści są świeższe i częściej całość witryny jest aktualizowana (patrz duże serwisy informacyjne). I tak, tak, najważniejsza jest pozycja w Google, wiadomo... :)
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)