Jaka jest wartość linka przekazywanego ze strony linkującej do docelowej? Tak, właśnie o tym zamierzamy dziś pisać. Niewątpliwie każdy pozycjoner zdaje sobie sprawę, że liczba i jakość linków prowadzących do naszej strony internetowej ma kluczowe znaczenie...
...w procesie pozycjonowania, prócz takich składników jak budowa strony, częstość jej aktualizacji, jakość treści i zgodność z polityką Google dla webmasterów. Czynników jest mnóstwo, chociaż jak pokazuje praktyka ILOSĆ I JAKOŚĆ LINKÓW (ich moc – stąd niejako link juice) ma bardzo ważne i strategiczne znaczenie.
Jak wiadomo linków w ramach strony www może być mnóstwo, w zasadzie tyle co podstron, stąd też wewnętrzne linkowanie ma ogromne znaczenie, tak samo jak i zewnętrzne linkowanie. Dzięki skutecznie prowadzonej strategii linkowania wewnętrznego, oraz odpowiedniej zmianie układu treści można skuteczne informować roboty Google, które podstrony mają dla nas większe znaczenie, a które mniejsze. Niewątpliwie kwestia układu treści i rozmieszczenia linków wewnątrz serwisu ma ogromne znaczenie. Linki umieszczane na górze strony będą niewątpliwie traktowane jako ważniejsze, niż te w stopce. Jednocześnie linki ze strony główne do dowolnej podstrony przekażą więcej mocy, niż link z podstrony do podstrony. Najmocniejsze są natomiast linki typu ROS (run on site), czyli linki, które pojawiają się na wszystkich podstronach.
Sprawa jest w zasadzie z jednej strony prosta i oczywista, z drugiej złożona. Dla przykładu trzeba by wstępnie powiedzieć, że lepiej jest pozyskać mniej linków o dobrej jakości, niż więcej o gorszej jakości. Te ostatnie linki, nie dość, że mogą naszą stronę pociągnąć niżej w wynikach, to jeszcze mogą się czasami skutecznie przyczynić do tego, że domena lub subdomena załapie filtr lub też dostanie bana (w skrajnych przypadkach).
Aby dobrze zobrazować możliwości scenariuszy dla linkowania naszej strony internetowej przytoczmy kilka przykładów:
1.Dwie strony: A – posiada jednego linka i B – nie ma linka – to wiadomo, że strona A jest wyżej;
2.Strona A posiada 4 linki zewnętrzne i strona B posiada 3 linki zewnętrzne o tej samej jakości to wiadomo, że A jest wyżej;
3.Strona A posiada 4 linki rozłożone na kilka innych stron, a strona B posiada 3 linki, które są skierowane tylko na nią, to prawdopodobnie strona B będzie wyżej;
4.Strona A posiada 4 linki o większej jakości (link juice) a strona B taką samą ilość o mniejszej jakości to wiadomo, że A będzie wyżej.
Podsumowując ciężko jest stwierdzić to, kiedy jaki link może przynieść komuś większą korzyść, ważne jest to, aby sukcesywnie linkować do strony docelowej i mądrze budować zaplecze tematyczne oraz rozwijać swój serwis, który będzie zyskiwał na popularności. Z link juice warto jeszcze wspomnieć, że zasady nie ma, niemniej jednak korzystanie z systemów wymiany linków i systemów katalogowania automatycznego jest mało polecaną metodą na pozycjonowanie strony internetowej. Można na tym więcej stracić niż zyskać, bo nie mamy nigdy pełnej kontroli nad tym gdzie nasze linki „wylądują”.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)