SEO

Jak dotrzeć do zagranicznych klientów przez reklamę w Internecie

Jak wiadomo tworzenie stron i SEO ma to do siebie, że jest ponad granicami krajów i dlatego też często bywa tak, że rodzimi przedsiębiorcy muszą stawać się pod tym względem bardziej elastyczni i... tworzyć strony multi-językowe, na których z kolei będą docierali do innych osób ze swoimi ofertami. To co kiedyś zdawało się być bardzo kosztownym przedsięwzięciem w zasadzie w dzisiejszych czasach może być uśrednione do poziomu cen rynkowych we własnym kraju. Ważna jest umiejętność stosowania odpowiednich metod działania i... wykonywanie zadań w miarę możliwości samodzielnie, bo jak wiadomo zlecanie takich opcji firmie zewnętrznej może być bardzo drogie. Jak zatem dotrzeć do zagranicznych klientów przez reklamę w Internecie? O tym w dzisiejszym artykule słów kilka!

 

Podstawy


 

Nasza analiza zagadnienia powinna zacząć się od podstawowej sprawy jaka związana jest z rozszerzaniem swojego istnienia w sieci na obce kraje. Pierwsza sprawa jaka się każdemu pewnie narzuca jest związana z domeną internetową. I w rzeczy samej o to właśnie chodzi, aby umieć albo: kupić domenę na dany kraj, w którym będzie się promować witrynę w obcym języku albo umiejętnie dokonać wdrożenia w ramach jednej domeny globalnej wersje językowe.

To co się może wydawać z początku oczywiste, wcale takim nie jest bo trzeba wybrać dobre rozwiązania. Tutaj jedni twierdzą, że na jednej domenie globalnej .com można postawić swoją wersję polską i inne strony w językach obcych, a inni twierdzą, że lepiej kupić osobne domeny np. dla UK .co.uk, dla Niemiec .de , Francji .fr i tak dalej. Jak jest, do końca nie można oszacować, moim zdaniem jednak lepiej jest kupić osobne domeny krajowe i ma się jakąś tam dodatkową pewność, że mimo wszystko wydatek niewielki, a może to na pozycjonowanie jakoś na plus będzie działać. A co jeszcze jest plusem? Zapewne to, że ktoś kto widzi taką domenę może wiedzieć, że na domenie jest język ojczysty i zrozumie treść, podobnież jak ma się sprawa z domenami NTLD, takimi jak np. .news, .jobs, .mobi, które od razu mówią komuś, że ma do czynienia z domenami temtycznymi.

Tyle gwoli wstępu, a teraz może zastanówmy się jakimi metodami docierać do zagranicznych klientów przez Internet.

 

 

Metody

 

W zasadzie metod podstawowych jest kilka i rozpiszemy je pokrótce w kilku punktach:

 

 

  • pozycjonowanie – jak wiadomo klasyczne i nadal zajmujące pierwsze miejsce jeśli chodzi o możliwe osiąganie stałych profitów przez długie lata i stabilizację pozycji w generycznych wynikach Google. Jak wiadomo pozycjonowanie odbywa się praktycznie w taki sam sposób jak w polskim Google, dlatego nie ma się co tutaj więcej rozpisywać, mnóstwo wiedzy wszak na ten temat jest już u nas na blogu, zatem zapraszamy do przeglądania. Warto tylko wspomnieć o tym,że za granicą pozycjonowanie np. lokalne nadal ma większe znaczenie niż same reklamy kontekstowe – tak się sprawa ma np. w Skandynawii, gdzie odległości między miejscowościami są dużo większe nadal i gęstość zaludnienia jest inna. I warto jeszcze wspomnieć o tym, że samo pozycjonowanie ma taki plus, że stała nawiązana współpraca w tym zakresie z jedną firmą może przynieść naprawdę dobre efekty;

  • Google Ads – niegdysiejsze Google Adwords po swojej przemianie daje naprawdę spore możliwości, jak się okazuje bowiem, że takie branże jak budownictwo, handel stacjonarny oraz turystyka są tak konkurencyjne, że w samym systemie kontekstowym jest jedyną szansą praktycznie na to aby się realnie wybić na jakieś lokalne chociaż wyniki w wyszukiwarce. Wiadomo – budżet może być odpowiednio dopasowany, a wyniki się będą pojawiały, ale efekty się pojawią – realne kliknięcia w boksy sponsorowane albo reklamy w indeksie Google. I trzeba też przypomnieć jedną ważną sprawę – pamiętać należy o tym, że reklamować należy w języku ojczystym;

  • Marketing internetowy – szeroko pojęty marketing internetowy można podzielić na więcej specjalizacji. Konkretnie rzecz ujmując trzeba by wyróżnić wśród marketingu internetowego następujące rzeczy:

- content marketing – klasyczna forma promocji przez pisanie artykułów tematycznych będących bardzo dobrej jakości (tak bynajmniej powinno być), publikowane są na blogach, poradnikach online, szkoleniach online;

- influencer marketing – współpraca z osobami, które mająogromny zasięg jeśli chodzi o swoje prowadzone konta na serwisach społecznościowych może być użyte jako sposób na promocję produktów i usług dużych firm (i nie tylko);

- amplifying – na początku warto napisać, że nie jest to marketing szeptany, chociaż często jest z nim mylony, a jest to szereg działań polegający na współpracy z osobami, które udzielają się w różnych serwisach społecznościowych, jak i poza oficjalnymi kanałami i mają wpływ na budowanie wizerunku marki, z którą współpracują (dla osób zainteresowanych – powstanie niebawem osobny artykuł na blogu na ten temat, śledźcie naszego bloga i czekajcie na informacje o tym!).

 

 

Podsumowanie

 

 

Wskazaliśmy kilka standardowych webowych opcji na to, jak można promować produkty i usługi rodzimych firm za granicą, te które przypadną Wam do gustu albo na które będziecie mogli sobie pozwolić ze względu na generowane koszta musicie sami oszacować, pamiętajcie jednak wcześniej o tym aby mieć naprawdę solidnie przygotowaną ofertę dla zagranicznych klientów, którzy mając możliwość kupienia czegoś u siebie w kraju na pewno będą musieli mieć ogromny atut z waszej strony, aby coś importować właśnie od Was, a nie z innego kraju unijnego albo rodzimego producenta.

Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być dla Was pomocnym i będziecie mogli na spokojnie przygotować się do prowadzenia swoich kampanii reklamowych w sieci za granicą!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor