SEO

Jak dotrzeć do zagranicznych klientów przez reklamę w Internecie

Jak wiadomo tworzenie stron i SEO ma to do siebie, że jest ponad granicami krajów i dlatego też często bywa tak, że rodzimi przedsiębiorcy muszą stawać się pod tym względem bardziej elastyczni i... tworzyć strony multi-językowe, na których z kolei będą docierali do innych osób ze swoimi ofertami. To co kiedyś zdawało się być bardzo kosztownym przedsięwzięciem w zasadzie w dzisiejszych czasach może być uśrednione do poziomu cen rynkowych we własnym kraju. Ważna jest umiejętność stosowania odpowiednich metod działania i... wykonywanie zadań w miarę możliwości samodzielnie, bo jak wiadomo zlecanie takich opcji firmie zewnętrznej może być bardzo drogie. Jak zatem dotrzeć do zagranicznych klientów przez reklamę w Internecie? O tym w dzisiejszym artykule słów kilka!

 

Podstawy


 

Nasza analiza zagadnienia powinna zacząć się od podstawowej sprawy jaka związana jest z rozszerzaniem swojego istnienia w sieci na obce kraje. Pierwsza sprawa jaka się każdemu pewnie narzuca jest związana z domeną internetową. I w rzeczy samej o to właśnie chodzi, aby umieć albo: kupić domenę na dany kraj, w którym będzie się promować witrynę w obcym języku albo umiejętnie dokonać wdrożenia w ramach jednej domeny globalnej wersje językowe.

To co się może wydawać z początku oczywiste, wcale takim nie jest bo trzeba wybrać dobre rozwiązania. Tutaj jedni twierdzą, że na jednej domenie globalnej .com można postawić swoją wersję polską i inne strony w językach obcych, a inni twierdzą, że lepiej kupić osobne domeny np. dla UK .co.uk, dla Niemiec .de , Francji .fr i tak dalej. Jak jest, do końca nie można oszacować, moim zdaniem jednak lepiej jest kupić osobne domeny krajowe i ma się jakąś tam dodatkową pewność, że mimo wszystko wydatek niewielki, a może to na pozycjonowanie jakoś na plus będzie działać. A co jeszcze jest plusem? Zapewne to, że ktoś kto widzi taką domenę może wiedzieć, że na domenie jest język ojczysty i zrozumie treść, podobnież jak ma się sprawa z domenami NTLD, takimi jak np. .news, .jobs, .mobi, które od razu mówią komuś, że ma do czynienia z domenami temtycznymi.

Tyle gwoli wstępu, a teraz może zastanówmy się jakimi metodami docierać do zagranicznych klientów przez Internet.

 

 

Metody

 

W zasadzie metod podstawowych jest kilka i rozpiszemy je pokrótce w kilku punktach:

 

 

  • pozycjonowanie – jak wiadomo klasyczne i nadal zajmujące pierwsze miejsce jeśli chodzi o możliwe osiąganie stałych profitów przez długie lata i stabilizację pozycji w generycznych wynikach Google. Jak wiadomo pozycjonowanie odbywa się praktycznie w taki sam sposób jak w polskim Google, dlatego nie ma się co tutaj więcej rozpisywać, mnóstwo wiedzy wszak na ten temat jest już u nas na blogu, zatem zapraszamy do przeglądania. Warto tylko wspomnieć o tym,że za granicą pozycjonowanie np. lokalne nadal ma większe znaczenie niż same reklamy kontekstowe – tak się sprawa ma np. w Skandynawii, gdzie odległości między miejscowościami są dużo większe nadal i gęstość zaludnienia jest inna. I warto jeszcze wspomnieć o tym, że samo pozycjonowanie ma taki plus, że stała nawiązana współpraca w tym zakresie z jedną firmą może przynieść naprawdę dobre efekty;

  • Google Ads – niegdysiejsze Google Adwords po swojej przemianie daje naprawdę spore możliwości, jak się okazuje bowiem, że takie branże jak budownictwo, handel stacjonarny oraz turystyka są tak konkurencyjne, że w samym systemie kontekstowym jest jedyną szansą praktycznie na to aby się realnie wybić na jakieś lokalne chociaż wyniki w wyszukiwarce. Wiadomo – budżet może być odpowiednio dopasowany, a wyniki się będą pojawiały, ale efekty się pojawią – realne kliknięcia w boksy sponsorowane albo reklamy w indeksie Google. I trzeba też przypomnieć jedną ważną sprawę – pamiętać należy o tym, że reklamować należy w języku ojczystym;

  • Marketing internetowy – szeroko pojęty marketing internetowy można podzielić na więcej specjalizacji. Konkretnie rzecz ujmując trzeba by wyróżnić wśród marketingu internetowego następujące rzeczy:

- content marketing – klasyczna forma promocji przez pisanie artykułów tematycznych będących bardzo dobrej jakości (tak bynajmniej powinno być), publikowane są na blogach, poradnikach online, szkoleniach online;

- influencer marketing – współpraca z osobami, które mająogromny zasięg jeśli chodzi o swoje prowadzone konta na serwisach społecznościowych może być użyte jako sposób na promocję produktów i usług dużych firm (i nie tylko);

- amplifying – na początku warto napisać, że nie jest to marketing szeptany, chociaż często jest z nim mylony, a jest to szereg działań polegający na współpracy z osobami, które udzielają się w różnych serwisach społecznościowych, jak i poza oficjalnymi kanałami i mają wpływ na budowanie wizerunku marki, z którą współpracują (dla osób zainteresowanych – powstanie niebawem osobny artykuł na blogu na ten temat, śledźcie naszego bloga i czekajcie na informacje o tym!).

 

 

Podsumowanie

 

 

Wskazaliśmy kilka standardowych webowych opcji na to, jak można promować produkty i usługi rodzimych firm za granicą, te które przypadną Wam do gustu albo na które będziecie mogli sobie pozwolić ze względu na generowane koszta musicie sami oszacować, pamiętajcie jednak wcześniej o tym aby mieć naprawdę solidnie przygotowaną ofertę dla zagranicznych klientów, którzy mając możliwość kupienia czegoś u siebie w kraju na pewno będą musieli mieć ogromny atut z waszej strony, aby coś importować właśnie od Was, a nie z innego kraju unijnego albo rodzimego producenta.

Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być dla Was pomocnym i będziecie mogli na spokojnie przygotować się do prowadzenia swoich kampanii reklamowych w sieci za granicą!

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor