W związku z tym, że więcej niż połowa wyszukiwani w Google odbywa się na urządzeniach mobilnych, wyszukiwarka coraz bardziej rozwija narzędzia związane z takimi urządzeniami. Jednym z nich jest wyszukiwanie głosowe.
Technologia voice serach opiera się na kombinacji przetwarzania języka naturalnego oraz programowej syntezy mowy danego języka typu Text-to-Speech (TTS), których zadaniem jest zrozumienie zapytania użytkownika. Następnie podane dane wyszukiwane są w bazie. Użytkownik otrzymuje najtrafniejsze odpowiedzi. System korzysta także z historii wcześniejszych wyszukiwani, aby lepiej przystosować się do potrzeb i preferencji użytkownika.
W Stanach Zjednoczonych taka forma wyszukiwania danych jest bardzo popularna. Korzysta z niej 55% nastolatków w wieku 13-18 lat, a także 41% dorosłych posiadających urządzenia mobilne. Technologia voice search dostępna jest w takich systemach jak Google Now, Siri (Apple), Cortana (Microsoft), czy ‘M’ w ramach Facebooka oraz Echo od Amazon’a. Można założyć, że już niedługo głosowe wyszukiwanie danych stanie się również bardzo popularne w Polsce. Taka forma pozyskiwania danych jest znacznie szybsza i dużo prostsza niż samo wpisywanie zapytań. Szczególnie takie narzędzie jest przydatne, jeżeli chcemy znaleźć potrzebne dane podczas prowadzenia samochodu. Wpisując je w telefon moglibyśmy spowodować wypadek. Dzięki voice serach bez dotykania ekranu można pozyskać potrzebne informacje.
Polecenia głosowe są przez wiele osób coraz częściej wykorzystywane. Wynika to z wysokiej trafności otrzymywanych komunikatów, a także z możliwości swobodnego korzystania z urządzeń mobilnych. Obecnie współczynnik błędów w rozpoznawaniu mowy przez Google wynosi tylko 8%, podczas gdy 2 lata temu było to 25%. Pokazuje to, jak Google dynamicznie się rozwija. Firma szacuje, że w 2020 roku 50% wszystkich wyszukiwani będzie odbywała się właśnie przy użyciu voice serach. Wiele argumentów wskazuje więc na to, że polscy użytkownicy również przekonają się do nowej technologii i będą z niej z przyjemnością korzystać.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)