Porady dla webmasterów

Jak optymalizować grafiki?

Zapewne wielu z Was zdaje sobie sprawę z tego jak ogromną rolę odgrywa optymalizacja treści strony. SEO stało się niemalże podstawą działań marketingowych jeśli chodzi o promocją witryn w wyszukiwarce internetowej. To co kiedyś odgrywało mniejszą rolę, a pozycjonowanie samo w sobie było na topie, teraz zajmuje pierwszą pozycję.

 

optymalizacja grafik

Jak zapewne wiecie optymalizacja może obejmować zarówno treści na stronie jak i same grafiki, dziś postaramy się Wam napisać o tej drugiej grupie danych, która jest czasami traktowana po macoszemu przez wiele osób, a jak się okazuje jest ona równie ważna co sam tekst na stronie. Zapraszamy do lektury!

 

 

Jakie grafiki na stronę?

 

To jaką dobrać grafikę na stronę internetową to każdy powinien od strony własnego gustu dokonać sam, my tylko możemy subtelnie podpowiedzieć, że są dwie opcje – możecie poszukać darmowych grafik (np. na pixabay.com czy też w samym Google gdzie można wykorzystać zdjęcia w celach niekomercyjnych), które są rozpowszechnianie na licencji publicznej (chociaż nie zawsze dla celów komercyjnych – przeczytajcie dokładnie warunki licencji każdej!) oraz te odpłatne – np. w takich serwisach jak Adobe Stock czy też shutterstock.com.

Dlaczego piszemy o takim banale na początku? Ano dlatego ponieważ mnóstwo osób niestety boryka się potem z różnego rodzaju problemami karnymi jeśli wykorzystają czyjąś własność, a za nią nie zapłacą. Pamiętajcie zatem, zanim opublikujecie na swojej witrynie czyjeś zdjęcie, aby po pierwsze podać link do źródła, a po drugie, czy ktoś się zgadza na darmową publikację, czy żąda za to odpłatności.

 

 

 

Optymalizacja grafik

 

Jeśli chodzi o samą optymalizację to można dokonać tego na własną rękę przy użyciu nawet darmowych aplikacji, których mnóstwo na rynku (np. najnowsze narzędzie Google, xGuetzli) można też robić konwersję online przez takie strony jak tinyjpg.com , tudzież bardziej masowo przez API, do tego trzeba mieć oczywiście odpłatne konto, no ale czemu tu się dziwić, w końcu utrzymanie serwera kosztuje co nieco.

W każdym razie kolejną ważną kwestia jest fakt dobrania odpowiedniego kompresowania, tutaj warto jest posiłkować się ustawieniami fabrycznymi takiej aplikacji jak xGuetzli z Google, które mówi nam, że oryginalne zdjęcie powinno być skompresowane do ok 85%, wtedy nie powinny być dostrzegalne dla oka żadne zmiany na minus. Warto abyście sami dopracowali odpowiednie zestawienie dla siebie i przygotowali odpowiednio zmniejszone zdjęcia.

Nie musimy chyba przypominać, że w skład optymalizacji na tym etapie powinno być też odpowiednie zdefiniowanie nazwy pliku graficznego, który powinien posiadać najlepiej nazwę odpowiadającą tematyce danego zdjęcia, nie powinna nazwa zawierać polskich znaków diakrytycznych, ogonków oraz znaków specjalnych.

Co do zaś formatów zapisywania zdjęć to ważnym aspektem jest to, aby nie stosować plików GIF do większych zdjęć, ponieważ będą się dłużej ładować, dlatego warto jest używać JPEG, które zdecydowanie będą się ładowały krócej oraz nie stracą za wiele na jakości podczas kompresji.

O czym nie należy jeszcze zapominać jeśli chodzi o optymalizację zdjęć w Google? O danych strukturalnych, które można też tak skonfigurować aby koło danych związanych z danym zdjęciem pojawiała się już w wyszukiwarce internetowej miniaturka zdjęcia, które będzie prowadziło do artykułu ze zdjęcie. Nie zapomnijcie również o tym aby sprawdzić wszystko w testerze: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/

I jeszcze gwoli ścisłości, nie zapomnijcie też o ALT i TITLE, jedno mówi roboto wyszukiwarki o tym, czym jest dane zdjęcie, drugi znacznik pokazuje po najechaniu na zdjęcie czym ono powinno by, gdyby się tak zdarzyło, że się z jakichś powodów niewczyta, bo np. ktoś skasował niechcący ów plik z serwera.

 

 

Sitemapa dodatek extra, czy podstawa?

 

No i jeszcze kwestia samej mapy na stronie. Przyjęło się nie zapominać o tymże dobrodziejstwie jeśli chodzi o same pliki związane z tekstem, a co z grafikami? Te również powinny posiadać sitemapę! I nie jest wcale coś takiego wykona, możecie posłużyć się nawet darmowymi aplikacjami do tego, pełno tego w internecie. Czemu będzie służyć taka mapa? Oczywiście szybszej indeksacji plików graficznych w wyszukiwarce, a te jak dobrze pamiętacie są doskonałym źródłem promocji w sieci również.

 

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie kwestia optymalizacji treści strony internetowej i zdjęć znajdujących się niej to sprawa priorytetowa jeśli chodzi o całościowe podejście do zagadnienia promocji witryn w internecie.

Kwestia optymalizacji zdjęć traktowana jest przez wiele osób jako sprawa poboczna, a jest to wielkim błędem ponieważ jest bardzo istotną sprawą i nie da się ukryć, od tego może zależeć kwestia pozyskania dodatkowych wejść na stronę i pozyskanie darmowego źródła reklamy w sieci, w przypadku dobrych infografik, zawierających wartościowe treści. Życzymy Wam udanych optymalizacji grafik serwisów internetowych.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor