SEO

Technologia PWA a SEO

Jak wiadomo Google ciągle pracuje nad udoskonaleniem swojego algorytmu tak aby był coraz bardziej dostosowany do wymogów narzucających się niejako przez goniącą technologię. Nie da się ukryć, iż aktualnie coraz więcej zapytań do wyszukiwarki pochodzi z urządzeń mobilnych, które właśnie narzucają niejako standardy aktualnie obowiązujące w sieci Internet. Dowodem tego są ostatnie aktualizacje algorytmu, które stawiają na przyjazność dla rozwiązań mobile oraz prędkość wczytywania się danych na tychże urządzeniach. Jedną z technologii, która pozwala na tworzenie stron przystosowanych do najnowszych rozwiązań pod tym kątem jest PWA (progressive web apps), pozwalające tworzyć strony, które wyglądem i funkcjonalnością przypominają aplikacje z Windows i pozwalają nawet na używanie ich bez połączenia z siecią. W dzisiejszym artykule napiszemy jak technologia PWA ma się do współczesnego SEO, zapraszamy do lektury!

 

Czym jest PWA?

 

Jak już w skrócie napisaliśmy jest to technologia umożliwiająca na tworzenie stron, które wyglądem przypominają aplikacje dla systemu operacyjnego Windows, dzięki temu strona wyświetlająca się na smartfonie jest bardzo ładnie prezentującą się witryną funkcjonalnością i wyglądem przypominającą zwykły program pod Android. PWA pozwala na powiadomienia push, dostęp w trybie offline oraz dodanie skrótu na pulpicie telefonu. Jeśli chodzi o samo działanie, to strona zapisywana jest w pamięci telefonu i działa na pełnym ekranie.

Co jeszcze ważne? Głównymi cechami PWA są m.in. :

 

  • Responsywność – dostosowują się do każdego rozmiaru ekranu;

  • Progresywność – działają niezależnie od tego z jakiej kto przyglądarki korzysta;

  • Bezpieczeństwo – korzysta z HTTPS;

  • Service Workers – ta cecha umożliwia pracę przy niskiej jakości połączenia oraz nawet offline;

  • Dostęp do większości funkcji urządzenia np. kamery, geolokalizacji i mikrofonu.

 

Poza tym to aplikacja ta pozwala na większe zaangażowanie samych użytkowników przez technologię PUSH oraz wyszukiwalność, natomiast jeśli chodzi o to dla kogo głównie dedykowane jest to rozwiązanie to szczególnie dla tych, którzy treści strony zmieniają bardzo często, czyli dla typowych serwisów informacyjnych oraz e-sklepów.

 

A jak się ma kwestia SEO?

 

Jeśli chodzi o optymalizację stron opartych na SEO to nie różnią się te działania w niczym, ponieważ strony są traktowane tak samo jak standardowe witryny w sieci. Wiadomą sprawą jest to, że technologia w której są wykonane niejako narzuca konieczność wykonywania niestandardowych działań , które będą zawierały wskazówki dla rozwiązań opartych o JavaScript. Co się z tym wiąże? Witryny muszą uwzględniać wskazówki Google dla witryn opartych o JavaScript, a oto niektóre ze wskazówek:

 

  1. Sprawdzenie, czy wszystkie zasoby ważne dla funkcjonalności strony, w ramach witryny nie są poblokowane w pliku robots.txt;

  2. Unikanie stosowania # w adresach URL;

  3. Ograniczenie wbudowanych zasobów spowalniających renderowanie witryny;

  4. Stosowanie atrybutu rel=”canonical” do tego aby wskazać na podstawowy adres URL jeśli jest konieczne zamieszczenie treści z różnych adresów;

  5. Sprawdzenie przez Google Search Console tego jak widzi Googlebot stronę, do tego służy właśnie narzędzie do ponierania i renderowania strony w GSC;

  6. Oznaczenie zawartości strony za pomocą danych strukuralnych w formacie schema.org;

  7. Wykorzystanie protokołów Twitter Cards oraz Facebook Open Graphs w celu lepszej prezentacji serwisów.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie PWA jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla tych, którzy prowadząc serwisy informacyjne i e-sklepy pragną dostarczyć swoim klientom rozwiązanie, które będzie bardzo wygodne i pozwalające na sprawne i bezproblemowe pozostawanie na bieżąco z bierzącymi informacjami płynącymi z ich serwisów. Nie można jednak zapominać o tym, że na pewno wiele firm jako wystarczające rozwiązanie pozostawi jako alternatywę dla strony desktopowej wersje mobilne i na tym poprzestanie.

Wszystko zależy od tego jakie możliwości posiada właściciel firmy i na jakie rozwiązania się nastawia, warto jednak mieć na względzie to rozwiązanie, które zaraz obok technologii AMP jest aktualnie jednym z promowanych i polecanych dla tych, którzy prowadzą tego typu serwisy. Mamy nadzieję, że będziecie umieli dokonać odpowiedniego wyboru.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor