Jak wiadomo porzucanie koszyków w e-sklepach to problem nie jednego internetowego biznesmena, który zamiast liczyć pieniądze z zysków sprawdza co jakiś czas – stan koszyków z zakupami, których nikt nie zamówił. Trzeba przyznać, że irytująca sprawa, dlatego warto jest przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej aby znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego tak się dzieje i jak sobie z tym zagadnieniem poradzić.
W niniejszym opracowaniu postaramy się odpowiedzieć na to pytanie i znaleźć dobre rozwiązanie.
Jeśli chodzi o procentowe przedstawienie zagadnienia, trzeba by powiedzieć, że nawet do 70% klientów sklepu rezygnuje z dalszego zamawiania produktów - takie dane podaje Instytut Baymarda, nie da się ukryć zatem, iż jest to spory procent. Jakie zaś elementy przyczyniają się do takiego stanu rzeczy? Instytut podaje kilka takich powodów:
zbyt duże koszta dodatkowe, związane z podatkami, kosztami dostawy i płatności – warto jest przyjrzeć się aktualnym ofertom firm kurierskich aby co jakiś czas zmieniać dostępne opcje;
zbyt długi proces zamawiania – warto maksymalnie uprościć ten etap;
błędy w sklepie uniemożliwiają finalizację zamówień – to ścisłe minimum dla kogoś kto posiada sklep – warto jest zadbać o odpowiednie wsparcie techniczne. Warto też mieć okienko do czatu online, na których ktoś będzie mógł zawsze w czymś pomóc potencjalnemu klientowi;
konieczność zakładania konta, aby finalizować zamówienie – jak pokazują badania Instytutu około 35% osób, która odwiedza sklep dokonuje jednorazowych zakupów, dlatego warto jest umożliwić takim osobom składanie zamówień bez konieczności rejestracji;
zbyt długa dostawa towaru – tutaj jak wiadomo trzeba przyjrzeć się kwestii dostawców;
brak zaufania do sklepu, brak certyfikatów bezpieczeństwa – brak zaufania do sklepu może wynikać z wielu czynników, jednym z nich jest na pewno kiepski marketing zarówno w tradycyjnych metodach jak i w wersji social mediowym. Kolejna sprawa to niewątpliwie brak podstawowych certyfikatów bezpieczeństwa, które najzwyczajniej w świecie przyczynią się do blokady sklepu w wyszukiwarce i jego „odcięcie od świata”;
brak na liście płatności takiej, która odpowiada klientowi – warto przejrzeć listę o rozwiązania, które posiadają największe sklepy na rynku i zadbać aby i w danym sklepie tego nie zabrakło;
polityka zwrotu towaru jest zbyt skomplikowana – mądra polityka zwrotu towarów uwzględniająca aktualny stan prawny to podstawowa kwestia, która nie zniesmaczy nikogo i nie zniechęci do porzucania koszyków.
Nie da się ukryć, iż przytoczone wyżej przyczyny rodzące w konsekwencji porzucanie koszyków zakupów przez potencjalnych klientów są jedynie podstawą, do której można by dodać jeszcze błahe problemy takiej natury jak: zawieszający się komputer lub np. ktoś odszedł od komputera bo coś się wydarzyło.
Niewątpliwie jednak najważniejsze przyczyny i potencjalnie możliwe scenariusze ich rozwiązania powyżej Wam przedstawiliśmy, tak abyście mogli przejrzeć swoje sklepy internetowe pod tym kątem i dokonać niezbędnych poprawek. Co jeszcze można by zasugerować to wdrożenie automatyzacji marketingu, która w głównej mierze polega na nawiązywaniu kontaktu z klientem przez e-mail.
Życzymy wszystkim sukcesów w prowadzeniu sklepów internetowych i niskiego odsetku porzuconych koszyków zakupów!
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)