Porady dla webmasterów

Porzucone koszyki w sklepach - jak sobie z nimi radzić?

Jak wiadomo porzucanie koszyków w e-sklepach to problem nie jednego internetowego biznesmena, który zamiast liczyć pieniądze z zysków sprawdza co jakiś czas – stan koszyków z zakupami, których nikt nie zamówił. Trzeba przyznać, że irytująca sprawa, dlatego warto jest przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej aby znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego tak się dzieje i jak sobie z tym zagadnieniem poradzić.

 

Porzucone koszyki w sklepach - jak sobie z nimi radzić?

W niniejszym opracowaniu postaramy się odpowiedzieć na to pytanie i znaleźć dobre rozwiązanie.

 

 

Przyczyny i sposoby ich rozwiązania

 

Jeśli chodzi o procentowe przedstawienie zagadnienia, trzeba by powiedzieć, że nawet do 70% klientów sklepu rezygnuje z dalszego zamawiania produktów - takie dane podaje Instytut Baymarda, nie da się ukryć zatem, iż jest to spory procent. Jakie zaś elementy przyczyniają się do takiego stanu rzeczy? Instytut podaje kilka takich powodów:

 

  • zbyt duże koszta dodatkowe, związane z podatkami, kosztami dostawy i płatności – warto jest przyjrzeć się aktualnym ofertom firm kurierskich aby co jakiś czas zmieniać dostępne opcje;

  • zbyt długi proces zamawiania – warto maksymalnie uprościć ten etap;

  • błędy w sklepie uniemożliwiają finalizację zamówień – to ścisłe minimum dla kogoś kto posiada sklep – warto jest zadbać o odpowiednie wsparcie techniczne. Warto też mieć okienko do czatu online, na których ktoś będzie mógł zawsze w czymś pomóc potencjalnemu klientowi;

  • konieczność zakładania konta, aby finalizować zamówienie – jak pokazują badania Instytutu około 35% osób, która odwiedza sklep dokonuje jednorazowych zakupów, dlatego warto jest umożliwić takim osobom składanie zamówień bez konieczności rejestracji;

  • zbyt długa dostawa towaru – tutaj jak wiadomo trzeba przyjrzeć się kwestii dostawców;

  • brak zaufania do sklepu, brak certyfikatów bezpieczeństwa – brak zaufania do sklepu może wynikać z wielu czynników, jednym z nich jest na pewno kiepski marketing zarówno w tradycyjnych metodach jak i w wersji social mediowym. Kolejna sprawa to niewątpliwie brak podstawowych certyfikatów bezpieczeństwa, które najzwyczajniej w świecie przyczynią się do blokady sklepu w wyszukiwarce i jego „odcięcie od świata”;

  • brak na liście płatności takiej, która odpowiada klientowi – warto przejrzeć listę o rozwiązania, które posiadają największe sklepy na rynku i zadbać aby i w danym sklepie tego nie zabrakło;

  • polityka zwrotu towaru jest zbyt skomplikowana – mądra polityka zwrotu towarów uwzględniająca aktualny stan prawny to podstawowa kwestia, która nie zniesmaczy nikogo i nie zniechęci do porzucania koszyków.

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, iż przytoczone wyżej przyczyny rodzące w konsekwencji porzucanie koszyków zakupów przez potencjalnych klientów są jedynie podstawą, do której można by dodać jeszcze błahe problemy takiej natury jak: zawieszający się komputer lub np. ktoś odszedł od komputera bo coś się wydarzyło.

Niewątpliwie jednak najważniejsze przyczyny i potencjalnie możliwe scenariusze ich rozwiązania powyżej Wam przedstawiliśmy, tak abyście mogli przejrzeć swoje sklepy internetowe pod tym kątem i dokonać niezbędnych poprawek. Co jeszcze można by zasugerować to wdrożenie automatyzacji marketingu, która w głównej mierze polega na nawiązywaniu kontaktu z klientem przez e-mail.

Życzymy wszystkim sukcesów w prowadzeniu sklepów internetowych i niskiego odsetku porzuconych koszyków zakupów!

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor