SEO

Pozycjonowanie sklepu online krok po kroku

Jak wiadomo prowadzenie sklepów internetowych dla wielu osób jest dużym wyzwaniem. Nie da się ukryć, iż nie jest to tak „prosta” sprawa jak w przypadku klasycznej formy dystrybucji treści przez internet i prowadzenie zwykłej strony, czy też kanału YouTube. Zdecydowanie trzeba sobie wprost powiedzieć, iż obsługa takiej witryny zmusza do zaangażowania większej ilości osób i jeśli chodzi o kwestię pozycjonowania angażować może naprawdę spore środki pieniężne, jeśli ktoś faktycznie myśli o tym, aby się solidnie wypromować w wyszukiwarce Google (i nie tylko).

 

Pozycjonowanie sklepu online krok po kroku

W dzisiejszym opracowaniu postaramy się Wam rozpisać krok po kroku jak pozycjonować sklep internetowy, mamy nadzieję, że wskazówki które tutaj przeczytacie okażą się być przydatne i będziecie finalnie czuli satysfakcję z tego, że samodzielnie zajmiecie się (przynajmniej w części) sprawami promocji waszych sklepów w Google. Zapraszamy do lektury!

 

 

 

Jaką reklamę wybrać?

 

Na samym początku warto jest wspomnieć, iż możliwości jest całe ogrom, wiadomo, że możesz się promować w telewizji, radio, przez system wymiany reklam kontekstowych – AdWords i tym podobne systemy PPC (płać za kliknięcie) oraz przez klasyczne pozycjonowanie wraz z SEO optymalizacją (owszem, tak, to są dwie różne sprawy chociaż niektórzy SEO z pozycjonowaniem, w dużym uproszczeniu wrzucają do jednego wora). No dobrze, zatem dlaczego tytuł naszego artykułu wskazuje na reklamę pozycjonowanie – jako najlepszy wariant z możliwych?

Dlatego ponieważ sklep należy promować długofalowo na miesiące i lata, tak tylko można uzyskać najlepsze efekty – stosując do tej metody reklamę przez systemy PPC, może nam któregoś dnia braknąć na to pieniędzy, natomiast jak skupimy się na pozycjonowaniu to uda nam się w końcu osiągnąć i wysokie wyniki w naturalnych wynikach indeksu Google (wspomagać natomiast będziemy mogli się tutaj reklamami kontekstowymi, aby jeszcze polepszyć czasami efekt promocji), jak i również zmniejszyć koszta wraz ze stałą współpracą z jedną firmą od SEO.

 

 

Jak zatem pozycjonować krok po kroku?

 

Reklama w wyszukiwarce na takim polu jak pozycjonowanie sklepu metodą długiego ogona w szczególności to nic łatwego, dlatego trzeba przyznać, iż powinieneś jako sklep internetowy zadbać o wsparcie odpowiedniej firmy, abyś podołał. Jeśli natomiast nie posiadasz ani możliwości finansowych, ani nie masz aż tak wielkiej konkurencji to powinieneś wziąć jako możliwość samodzielne pozycjonowanie, my zaś pomożemy Ci od strony merytorycznej podpowiedzieć, jak to zrobić.

Jeśli chodzi o samodzielne pozycjonowanie to trzeba sobie po kolei poukładać plan działania do osiągnięcia, zatem warto jest pamiętać iż docelowe, mądre i zaplanowane pozycjonowanie powinno zawierać:

  1. dobranie słów i fraz kluczowych – niewątpliwie jest to najważniejsza kwestia jeśli chodzi o pozycjonowanie, ponieważ każdy dobrze zdaje sobie sprawę z tego, że im więcej słów i fraz, tym więcej trzeba za to zapłacić. Temat ten nie raz poruszano już na łamach naszego bloga, dlatego też postaramy się Wam tylko pokrótce napisać, że najpierw powinniście wybrać do 10 słów/fraz najważniejszych, potem stopniowo dobierać inne frazy metodą długiego ogona, o pozycjonowaniu wewnętrznym nie będziemy wspominali;

  2. odpowiednią optymalizację sklepu – optymalizacja to bardzo skomplikowana sprawa, która wymaga czasami głębokiej ingerencji w kod strony internetowej, niemniej jednak można jej także samodzielnie dokonać w zakresie treści podstawowych, które powinny się na bieżąco pojawiać w waszym sklepie i nie chodzi tutaj wcale tylko i wyłącznie o produkty, kategorie, tytuły i opisy tychże, ale też i dodatkowe kwestie związane z prowadzonymi w ramach sklepów dodatkami, czyli np. blogiem tematycznym, fane page'em i tak dalej. Jeśli chodzi o krótkie wspomnienie, to można tylko napisać abyście pamiętali o:

- odpowiedniej tematycznej treści na stronie

- bieżącym usuwaniu błędów i monitorowaniu stron z błędami 404

- poprawnej strukturze strony

- optymalizacji obrazów i grafik

- mobilnej wersji strony

- optymalizacji prędkości strony

- linkowaniu wewnętrznym

- certyfikatach SSL

- rich snippets;

  1. analiza konkurencji – właściwie to ten krok powinien być jako pierwszy, po nim powinien mieć miejsce dobór słów kluczowych, chociaż nie wszyscy tak uważają. Właściwa analiza konkurencji może Wam pokazać to jak inni dobierają słowa kluczowe do pozycjonowania, a i również wskazać na konieczność dokonywania korekt bieżących odnośnie zarówno tego co się w sklepie sprzedaje, jak i również jak prowadzić samą kampanię reklamową ;

  2. odpowiednie działania content marketingowe – jako dodatek do pozycjonowanie właściwego → zajmuje ono jak wiadomo wszystko co też związane jest z SEM – search engine marketingiem, dlatego na potrzeby niniejszego opracowaina tylko i wyłącznie możemy napisać, że już o tym pisaliśmy i warto abyście zgłębili wiedzę na naszym blogu;

  3. pozyskiwanie odpowiednich linków – temat również wielokrotnie się przewijał, wartojest tylko wspomnieć, iż pozyskiwanie naturalnych linków jest bardzo istotne dla pozycjonowania linków i nie jest pewnie dla nikogo z Was nowością, niemniej jednak równie ważne są dodatkowe treści pojawiające się w samym sklepie oraz content marketing w sieci, z którego nawiasem mówiąc pojawia się mnóstwo linków naturalnych;

  4. analiza działań w trakcie prac – jak wiadomo - i nie powinno to być dla nikogo nowością – właściwa analiza prac nad pozycjonowaniem są metodą na to, aby monitorować postępy prac i móc w każdej chwili dokonać jakichś stosownych zmian, dlatego też nie zapominajcie o bieżącym analizowaniu pozycji – o reszcie prac nie wspominamy, ponieważ zakładamy, że sami będziecie pozycjonować sklep, zatem etyczności własnych działań nie musicie pewnie już sprawdzać.

 

 

Podsumowanie

 

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie sklepu krok po kroku w pojedynkę może być zajęciem bardzo skomplikowanym dlatego warto jest sięgać po pomoc fachowców, niemniej jednak jeśli nie macie takich możliwości finansowych czeka Was ciężka praca, ale zapewne przynosząca satysfakcję i spodziewane efekty. Życzymy wszystkim udanego pozycjonowania własnych sklepów internetowych.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor