SEO

Web Light w Search Console

Wiele osób, które korzystają z narzędzi Google i śledzi sprawę na bieżąco na pewno zdaje sobie sprawę z tego, że ciągle zmienia się coś na nowe, teraz doszła kolejna sprawa → w nowej odsłonie Google Search Console pojawiła się możliwość analizowania wyników z Web Light. Czym jest Web Light i na czym polega? O tym napiszemy w niniejszym opracowaniu, zapraszamy do lektury!

 

Czym jest Web Light i jak skutecznie działa?

 

Zapewne Ci, którzy śledzą zagadnienia SEO wiedzą, iż co jakiś czas Google robi kroki w celu takim aby odciążyć standardowo wagę witryn wszystkich tych, którzy pragnęli coś światu ogłosić. Wszystko ma na celu to, aby ludzie potrafi sami docenić świadomość lekkości witryn jako przyjemniej wersji dostępnej w sieci, która nie tylko szybciej wczyta się na urządzeniu mobilnych, ale będzie też bardziej EKO, bo jakby nie patrzeć, mniej zapytań do wyszukiwarek to i mniej zżartych zasobów serwerowych oraz mniejsze zużycie prądu, a co za tym idzie mniej prądu idzie na zasilanie serwerowni i tak dalej, i tak dalej.

Nie wdając się w detale, które pozostawimy specom od ochrony środowiska, nas interesuje kwestia samego Web Light, które jest... niczym innym jak możliwością odciążenia wersji oryginalnej strony, która ukaże się oczom użytkowników w wersji okrojonej. Oczywiście w każdej chwili jest możliwość przejrzenia zasobów w oryginalnej wersji. Jak to w praktyce wygląda? Warto spojrzeć chociażby na tę witrynę i wpisać w niej swój adres strony: http://weblight.in/ , Twoim oczom powinna się ukazać strona, która będzie w wersji okrojonej, która wczyta się niewątpliwie dużo szybciej niż wersja oryginalna. A jak korzystać z tego rozwiązania jeszcze lepiej? Oto możliwe rozwiązania, które możesz tutaj doczytać.

A co ze skutecznością działania? Okazuje się, że jest bardzo wysoka, jak widać – i można to sprawdzić tutaj – jak widać można kilkukrotnie zwiększyć szybkość wczytywania się witryny, co zdecydowanie powinno być wzięte pod uwagę. Z ważnych informacji, które powinniście mieć uwzględnione jest jeszcze fakt tego, że Ci którzy nie chcą aby ich serwisy były transkodowane powinni pamiętać o konieczności dodania nagłówka: Cache-control: no – transform , gdy robot pojawi się na takiej stronie, witryna nie będzie transkodowana.

 

Podsumowanie
 

Zagadnienie, o którym dziś napisaliśmy powinno zainteresować każdego kto tylko zajmuje się chociaż nieco zagadnieniami SEO, a już na pewno tych, którzy zajmują się tym zawodowo. Jeśli chodzi o więcej detali, to niewątpliwie warto jest być na bieżąco i wszystko śledzić w oryginalnym wątku na stronie supportu Google → https://support.google.com/webmasters/answer/6211428?hl=

Mamy nadzieję, że nasz dzisiejszy artykuł Was chociaż trochę zainteresował i będziecie z tego rozwiązania korzystali.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor