SEO

10 sposobów na reklamowanie firmy

Jak wiadomo Internet stał się medium, przez które mnóstwo osób każdego dnia podejmuje swoje wyzwania zawodowe albo prywatnie przeszukuje różne zasoby aby znaleźć to czego szuka, a jak już to znajdzie to dokona upragnionego zakupu. Nie dziwo zatem, że mnóstwo firm angażuje sztaby ludzi do tego aby ich działy marketingu internetowego coraz dokładniej promowało ich usługi przez Internet. Jedni robią to lepiej, inni gorzej stąd też różne rodzaje konwersji posiadają ze swoich. Od czego to zależy również, zapewne od tego jakie kto przyjmie formy promocji w sieci. I to właśnie tym rodzajom promocji postaramy się przyjrzeć abyście umieli dobrze pokierować swoimi działaniami w Internecie, zapraszamy do lektury!

 

Podstawy
 

To dlaczego warto o tym pisać nie powinno nikogo chyba dziwić, ale to dlaczego aż tyle jest form może czasami budzić wątpliwości, bo jak wiadomo w samej sieci można pewnie maksymalnie dobrej formy reklamy znaleźć z pięć odmian, nie więcej. Jak się jednak okazuje nie jest to prawdą, postaramy się napisać jakie to są opcje. Zatem zacznijmy może od najważniejszej (według subiektywnej oceny) i potem mniej ważnych:

 

  • Pozycjonowanie – bezprecedensowo jednak nadal na samym początku listy warto jest podać pozycjonowanie. A to wszystko dlatego, że na samo pozycjonowanie składa się też optymalizacja, która zakłada nieustanne i ciągle ponawiane poprawianie strony, tak aby spełniała wymogi W3C oraz była zgodna z tym jakie wytyczne daje sam lider na liście wyszukiwarek – Google. Zadanie nie jest proste, a pozycjonowanie jak wiadomo zakłada konieczność budowania odpowiedniego profilu linków i podejmowania wielu działań dodatkowych, które zakładają również działania w social media, współpracę z content i influence marketingowcami itd. Zatem pracy jest sporo, dlatego i koszta mogą być duże, chociaż rozkładają się one w czasie i dają stałe efekty, jeśli prace są prowadzone mądrze i solidnie;

  • Reklamy kontekstowe (Google Ads, Onet Kontekst itp.) - jak wiadomo kolejną w kolejne opcją jest stosowanie reklam kontekstowych, które w panelu zarządzania można zaplanować w kampanie z bardzo duża precyzją, a co za tym idzie również budżetowanie jest ściśle pod konkrolą. Zasadniczą różnicą jest możliwość wyłączenia kampanii kiedy się chce, bez utraty wyników generycznych (naturalnych) w indeksie wyszukiwarki. Co zatem idzie trzeba pamiętać o tym, że tego typu działania nie przekładają się bezpośrednio na wyniki, które znajdują się w wyszukiwarce internetowej. Reklama tego typu jest stosowana bardzo często przez firmy, które posiadają dużą bazę produktową i potrzebują szybko coś zareklamować, dla nich taka opcja jest idealna, bo może być szybko uruchomiona i przynieść odpowiednią konwersję;

  • Social media – może kontrowersyjnie, ale jednak nadal na trzeciej pozycji są serwisy społecznościowe, dzięki którym mnóstwo osób prowadzi korespondencję i nie da się ukryć, przez tego typu media budują sobie spore grono życzliwych oraz wiernych odbiorców swoich usług. Dlatego też jeśli ktoś pragnie zaistnieć w sieci społecznościowej, powinien koniecznie o tym pamiętać a także zaangażować do działania influence marketingowców albo implifying marketingowców, dzięki którym będzie mógł dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej;

  • Google Moja Firma – już od wielu lat dobrą formą reklamy, która przyjmuje małe rozmiary, ale posiada naprawdę spore możliwości oddźwięku są reklamy w Google Moja Firma, dzięki którym wiele osób może zapoznać się niejako z mapą firm w okolicy. Świadomość tego, że tego typu reklamy mogą się wyświetlić na urządzeniach przenośnych w szczególny sposób powinno zainteresować tych, którzy chcą mieć możliwość zaistnienia w wynikach wyszukiwania i mieć darmową reklamę, która może przyprowadzić klientów;

  • Blog – prowadzenie własnego bloga pomaga nie tylko zwiększyć skuteczność reklamy w sieci (chodzi o wzrost pozycji w wynikach naturalnych – czyt. pozycjonowanie), ale również pozwala pokazać innym, że jest się specjalistą w danej dziedzinie, dlatego też jeśli ktoś posiada własną stronę firmową powinien koniecznie o tym pomyśleć, aktualizować informacje najczęściej jak się tylko da, chociaż wiadomą sprawą jest to, że nie ilość lecz jakość ma znaczenie;

  • Wideo – jak wiadomo reklama w YouTube oraz ogólnie tworzenie treści w tym medium (i innym podobnym jak np. Vimeo.com) stało się już normą, dlatego też warto jest pamiętać o tym aby mając swój kanał umieszczać dobrze zoptymalizowane filmy z treścią, która każdemu może przysporzyć odpowiedniej widowni, temat jest mocno rozbudowany a pisano już o tym na naszym blogu niejednokrotnie, dlatego nie zapomnijcie o tym poczytać w sieci;

  • Wpisy sponsorowane na innych stronach - tak się przyjęło również, iż raz na jakiś czas warto jest ze swoją wiedzą niejako „zagościć” u innych, dlatego też warto jest pamiętać o tym, żeby pisać też artykuły pod kątem promocji swojej strony, mając oczywiście na względzie przede wszystkim merytoryczną poprawność, która każdemu przyniesie korzyści w postaci pozyskania odpowiedniej wiedzy;

  • Reklama branżowa – portale branżowe to specjalna nisza, w której też powinno się zaistnieć jeśli chce się mieć odpowiedni zasięg reklamy. Nie da się ukryć, iż tego typu reklama powinna nieść ze sobą odpowiednią odpowiedź ze strony zainteresowanych czytelników, dlatego pamiętajcie o tym aby odpowiednio wcześniej przygotować dobrą treść na stronie głównej, która zatrzyma czytelników do tego stopnia, iż nie uciekną od razu;

  • Branżowe katalogi – tutaj kolejna możliwość reklamy i to w dużej mierze jeszcze darmowa, dlatego warto pamiętać aby założyć swoją wizytówkę w takim katalogu właśnie. Jakie to mogą być katalogi? Oto przykłady: Yellowpages, Zumi, Panorama Firm, Ravelia, pkt.pl, Yelp. Pewnie jest tego dużo więcej, mniej znanych oczywiście dlatego przeszukajcie swoje zasoby;

  • Marketing szeptany – tutaj jak wiadomo jest dużo możliwości i warto jest mieć kogoś kto zajmuje się tym profesjonalnie, nie powinno się tego mylić z nowością jaka zwie się „implyfying marketing” (a na pewno wiele osób, która czyta bloga już się zapoznała z tą wiedzą, bo już o tym pisano u nas na blogu) powinno odróżniać. Jeśli chodzi o reklamę – marketing szeptany, trzeba liczyć się z faktem tego, że osoba która może komuś zajmować się tym powinna być praktycznie ciągle zaangażowana w tego rodzaju dzieło, dlatego też można liczyć się z koniecznością zatrudnienia osobnego specjalisty z tej dziedziny na danym stanowisku.

 

 

Podsumowanie

 

Jak wiadomo wskazane rozwiązania można by pewnie jeszcze rozbudować o kolejne możliwości np. klasyczna forma reklamy bannerowej w sieci. Jednakże postanowiono jednoznacznie aby wskazać tylko i wyłącznie najlepsze rozwiązanie, które pozwoli każdemu na to aby dotrzeć do swoich odbiorców z sukcesem. Mamy nadzieję, że artykuł wydał się być interesujący i pozwolił każdemu usystematyzować wiedzę z tego zakresu.

Wyślij artykuł znajomemu »

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

W 2020 roku zostaliśmy wyróżnieni jako jedna z najlepszych agencji interaktywnych na terenie Poznania i okolic!

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor