BLOG

Najczęściej popełniane błędy podczas analizowania ruchu na stronie

Jak wiadomo tworzenie stron internetowych to bardzo ciekawe zajęcie, które potrafi mocno zaangażować nie jednego pasjonata, podobnież jest i z osobami, które przygotowują strony komercyjnie, czas płynie, a one zachwycone tworzonymi dziełami są bardzo zbudowane samym faktem, że mają wpływ na kreowanie odrobiny wirtualnej rzeczywistości.

 

Nie mniej pasjonującym zajęciem jest oczywiście pozycjonowanie oraz optymalizacja stron, z którymi wiąże się konieczność ogromnego czasowego zaangażowania w analizowanie ruchu na stronach.

            Jak wiadomo, dobrze przeprowadzone analizowanie stron może przyczynić się do odniesienia komercyjnego sukcesu osób, które zlecają takie zajęcia. Jak zatem zabrać się za to zadanie tak, aby było owocne? Jakich błędów należy unikać? O tym w poniższym artykule!

 

 

Analiza – klucz do sukcesu

 

 

            Nie da się ukryć, że analiza podstawowych aspektów egzystowania strony w Internecie to ścisła podstawa tego, aby podejmować odpowiednie kroki w przyszłości co do rozwoju serwisu. Pytania w stylu: kto odwiedza naszą stronę, kiedy, które podstrony najbardziej go interesują, jak długo pozostaje na stronie i tym podobnie stanowią podstawowe ważne czynniki istnienia strony w sieci. Przyjrzyjmy się w krótkim zestawieniu jakich błędów powinniśmy unikać, aby dobrze kierować naszymi działaniami.

            Warto w tym momencie na samym początku napisać, iż aby dokonywać odpowiednich analiz trzeba dysponować odpowiednimi narzędziami, jak wiadomo takowe dostępne są jako darmowe narzędzia, ot chociażby Google Analytics, które pozwala nam dokonać właśnie szeregu zabiegów z tym związanych. Ok, zatem przedstawmy w poniższym zestawieniu co trzeba czynić aby unikać niepotrzebnych problemów i błędów:

 

  1. Brak wykluczeń – zdarza się tak, ze sporo osób – włącznie z tymi, które pracują na bieżąco nad projektem – nabija sztuczny ruch, warto jest pamiętać o wykluczeniach związanych właśnie z ruchem tych osób, aby nie było zakłamanych statystyk;
  2. Brak śledzenia celów i konwersji strony – trzeba założyć pewne cele, aby je śledzić w Google Analytics;
  3. Niepoprawny kod śledzenia – jak wiadomo kod śledzenia powinien znajdować się na każdej podstronie w sekcji HEAD, aby dane uzyskiwane były pełne, jeśli tego nie ma, to trzeba uzupełnić braki;
  4. Brak zrozumienia zagadnień i terminów – niewątpliwie ludzie nie rozumieją narzędzia, którym dysponują, a przez to jak wiadomo nie potrafią odpowiednio czytać raportów, ów raport z analizy aby zrozumieć, trzeba poznać narzędzie i terminologię;
  5. Niepoprawna interpretacja danych – jak wiadomo dane, które się znajdują w systemie trzeba umieć odpowiednio interpretować, warto jest mieć wsparcie marketingowców, którzy znają takie kwestie;
  6. Sezonowość – trzeba pamiętać, że aby odpowiednio czytać zawarte dane pod kątem ich sezonowości, wiadomo bowiem że w każdej porze roku jest inne zapotrzebowanie na inne produkty i usługi;
  7. Analiza bez kontekstu – jak wiadomo trzeba znać konktekt obowiązujący w danym czasie, aby analizy były poprawne.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor