BLOG

Wykorzystanie narzędzi dla webmasterów - MINI KURS

Jak wiadomo czerpanie wiedzy z zakresu SEO i SEM to ogromna przyjemność, ale i wyzwanie, wyzwanie, które warto podjąć jeśli chce się osiągnąć naprawdę wysokie pozycje w wyszukiwarce dla witryn swoich oraz swoich klientów.

 

Wykorzystanie narzedzi dla webmasterow

Wychodząc naprzeciw niejako oczekiwaniom niektórych osób żądnych wiedzy jak i mając na względzie konieczność zgłębienia pewnej materii, postanowiliśmy co jakiś czas przedstawić Wam drodzy czytelnicy serię MINI KURSÓW, w których to będziemy poruszać szersze zagadnienia wymagające większego nakładu czasu i zaangażowania własnego w dany projekt.

 

Google Search Console

 

            Jak wiadomo postawowe działanie jakie należy na początku przedsięwziąć to standardowo rejestracja, dodanie i weryfikacja strony, po tym kroku ukaże nam się panel GSC, w którym mamy poszczególne opcje. Poniżej przedstawmy podstawowe dane:

  • Wiadomości – wiadomości nadesłane od Google, są TUTAJ możliwe następujące opcje nadesłanej korepondecji od Google, a mianowicie takie jak:

- witryna jest zainfekowana złośliwym oprogramowaniem - tego chyba nie trzeba tłumaczyć, że należy przedsięwziąć kroki mające na celu usunięcie problemu, często kończy się to aktualizacją oprogramowania i zastosowaniem różnych łat bezpieczeństwa. Trzeba pamiętać, że im szybciej się tym zajmiemy, tym lepiej, ponieważ wyszukiwarka zaniża pozycje takich stron, które prowadzą do infekcji użytkowników, często też oflagowuje takie strony i je blokuje aby nie narażać innych na problemy, Pisaliśmy o tym w artykule : Google a komunikaty : Ta witryna może wyrządzić szkody na Twoim komputerze lub Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów.

googlebot nie może uzyskać dostępu do witryny – taki komunikat pojawia się najczęściej gdy jest problem z serwerem oraz domeną,

- informacja o usunięciu treści z wyszukiwarki.

  • Wygląd w wyszukiwarce – czyli podgląd jej faktycznego wyglądu w wyszukiwarce. Tutaj Google daje nam możliwość przejrzenia wyglądu treści na stronie, dzięki której wyeliminuje się błędy i po pierwsze dotrze się do nich. Zakładka ta podzielona jest na kilka części:

 

- Dane strukturalne – tutaj możemy spojrzeć na to jak zaimplementowane są dane strukturalne na naszej stronie i ewentualnie wyeliminować różne błędy, jak wiadomo prawidłowo skonfigurowane dane strukturalne na twojej stronie pozwolą Ci skorzystać z dodatkowych funkcji w wyszukiwarce takie jak np. SiteLinks SearchBox i tak dalej,

- Karty rozszerzone – umożliwiają sprawdzenie poprawności implementacji w serwisie tak zwanych Rich Cards, które umożliwiają prezentację danych z witryny w formie karuzeli w organicznych wynikach wyszukiwania

- Marker danych – możesz wskazać googlebotowi gdzie znajdują się mikro dane, tak aby wyszukiwarka mogła pobierać dane i je wyświetlać w wynikach wyszukiwania

- Przyspieszone strony mobilne AMP – ta opcja umożliwia sprawdzanie jak funkcjonują strony i jakie są błędy związane z wdrożeniem tego typu przedsięwzięć

- Udoskonalenia HTML – ta zakładka jak wiadomo pozwala sprawdzać wszystkie błędy związane z naszym HTML na stronie;

 

  • Ruch związany z wyszukiwaniem – ta zakładka jak wiadomo pokazuje nam jakie frazy były wpisywane w celu wyszukania naszej strony oraz ile było wyświetleń strony – te informacje znajdzie się w podzakładce „Analityka wyszukiwania”, a ponadto jest jeszcze możliwość skorzystania z takich zakładek jak:

- Linki do Twojej witryny – jest to liczba linków prowadzących do witryny,

- Linki wewnętrzne – prezentuje liczbę jak sama nazwa wskazuje linków wewnętrznych dostępnych na poszczególnych podstronach serwisu, tutaj też można sprawdzić czy są nałożone kary ręczne na domenę,

- Kierowanie międzynarodowe – tutaj możesz ustawić kraj docelowy użytkowników strony a dodatkowo też poprawność wdrożenia na stronie tagów hreflang,

- Obsługa na urządzeniach mobilnych – umożliwia jak nie trudno się domyśleć sprawdzanie wyświetlania się strony na urządzeniach mobilnych;

  • Indeks Google – powiadomienia odnośnie indeksacji strony a ponadto jak wiadomo są tutaj dostępne narzędzia dla webmasterów, można tutaj sprawdzić stan indeksowania oraz zablokowane zasoby jak i również można skorzystać z opcji „usuń adresy URL”, które pozwala na usunięcie z wyników wyszukiwania poszczególnych podstron witryny z wyników wyszukiwania;
  • Problemy dotyczące bezpieczeństwa – kwestie związane z bezpieczeństwem danych;
  • Indeksowanie – w tej zakładce można znaleźć szereg dodatkowych funkcji, które są bardzo przydatne m.in. są takie podzakładki jak:

 

- Błędy indeksowania – tutaj można znaleźć informacje o szeregu podstronach 404, błędach serwera i dostępności strony www,

- Statystyki indeksowania – dane dotyczące aktywności robota w ostatnich 90 dniach,

- Pobierz jako Google – ta opcja pozwala niejako zmusić robota Google do szybszej indeksacji danej podstrony. Korzystając z tej opcji można też pobrać wersję stacjonarną i mobilną i porównać je ze sobą,

- Mapy witryn – tutaj można sprawdzić postęp indeksacji stron zawartych w pliku .xml,

- Tester pliku robots.txt – sprawdza poprawność pliku i to, czy witryna nie jest zablokowana.

  • Narzędzia internetowe – te wszystkie narzędzia, które się przydają dla SEO.

 

 

Podsumowanie

 

            Trzeba przyznać, że narzędzia dla webmasterów zwane Google Search Console stanowią wspaniałe rozwiązanie, które pozwala w sposób dogłębny na bieżąco analizować zachowania naszej witryny w sieci, a dzięki temu pozwala na pokierowanie działaniami optymalizacyjnymi w odpowiedni sposób. Każdy kto chce odpowiednio zarządzać swoją stroną internetową i mądrze kierować działaniami optymalizacji niewątpliwie w Google Search Console znajdzie podstawowe narzędzie, którym będzie mógł zarządzać swoim projektem.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor