BLOG

Landing pages i technologia AMP dla reklam

Jak wskazują badania Google, aktualnie średni czas ładowania stron mobilnych wynosi około 19 sekund. Można by sobie zadać pytanie, czy to dużo? Odpowiedź brzmi banalnie prosto jak się okazuje – TAK! A dlaczego? Dlatego ponieważ gdyby strony ładowały się 4 razy szybciej, reklamodawca byłby w stanie zarobić dwa razy więcej niż aktualnie przy czterokrotnie dłuższym czasie ładowania strony. Czy zatem gigant rynku wyszukiwarek ma jakieś rozwiązanie na ten marketingowy problem? Owszem tak, jest nim technologia AMP dla reklam i landing pages.

 

            Nowa technologia reklam displayowych i ww. zmian, którą przedstawił przedstawiciel Google Paul Muret na DoubleClick Leadership Summit znacznie usprawni proces wczytywania stron i dzięki temu odbiorcy szybciej będą mogli dotrzeć do poszukiwanych treści, a reklamodawcy zwiększą swoje zyski. Jakie nowe rozwiązania proponuje Google? Dla tych, którzy dobrze  znają język angielski warto aby zajrzeli na film ze spotkania, ci zaś którzy wolą język ojczysty niech czytają nadal ten artykuł :-) Zatem... przypatrzmy się pokrótce rozwiązaniom, jakie proponuje  gigant:

  • AMP for ADS – to rozwiązanie pozwala przygotować reklamy w takiej technologii, która pozwoli, aby reklamy były piękne graficznie, a jednocześnie ładowały się jednocześnie z pozostałymi częściami strony, dzięki czemu jak wiadomo nie będą zniechęcały innych do przeskakiwania na inne podstrony (tudzież strony), ładujące się szybciej;
  • AMP Landing Pages – to rozwiązanie natomiast pozwala stworzyć strony internetowe w technologii HTML AMP, które pozwolą ładować należycie szybko zarówno reklamy jak i właściwą treść strony.

 

            Paul Muret podczas ww. spotkania przedstawił widowni specyfikę działania aktualnie ładujących się stron, które podczas załadowania treści w 1 sekundę wciąż 'czekały' na ładujące się w tle reklamy. Rozwiązanie takie jest z marketingowego punktu widzenia niedopuszczalne, ponieważ jak wiadomo w czasie gdy ktoś zauważy, że treść na stronie mu nie odpowiada, może przejść na inną stronę, a w tym czasie reklama która miała się pojawić,się nie pojawiła, bo jej czas ładowania był za długi. Rozwiązanie AMP ma właśnie zapobiegać takim sytuacjom.

            Podsumowaniem konferencji było wskazanie kilku bardzo ważnych czynników:

  • pierwszym z nich jest szybkość ładowania się nowych stron www, które przy użyciu struktury HTML AMP ładowane są prawie 4-krotnie szybciej wykorzystujących zarazem 10-krotnie mniej zasobów niż tradycyjne witryny, kolejną kwestią jest;
  • drugim – wskazanie standardu, który stanie się również czynnikiem rankingowym w przyszłości;
  • trzecim jest wskazanie możliwości korzystania z darmowych narzędzi (takich jak np. amp validator) wykorzystywanych do tworzenia witryn www.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor