Jak wskazują badania Google, aktualnie średni czas ładowania stron mobilnych wynosi około 19 sekund. Można by sobie zadać pytanie, czy to dużo? Odpowiedź brzmi banalnie prosto jak się okazuje – TAK! A dlaczego? Dlatego ponieważ gdyby strony ładowały się 4 razy szybciej, reklamodawca byłby w stanie zarobić dwa razy więcej niż aktualnie przy czterokrotnie dłuższym czasie ładowania strony. Czy zatem gigant rynku wyszukiwarek ma jakieś rozwiązanie na ten marketingowy problem? Owszem tak, jest nim technologia AMP dla reklam i landing pages.
Nowa technologia reklam displayowych i ww. zmian, którą przedstawił przedstawiciel Google Paul Muret na DoubleClick Leadership Summit znacznie usprawni proces wczytywania stron i dzięki temu odbiorcy szybciej będą mogli dotrzeć do poszukiwanych treści, a reklamodawcy zwiększą swoje zyski. Jakie nowe rozwiązania proponuje Google? Dla tych, którzy dobrze znają język angielski warto aby zajrzeli na film ze spotkania, ci zaś którzy wolą język ojczysty niech czytają nadal ten artykuł :-) Zatem... przypatrzmy się pokrótce rozwiązaniom, jakie proponuje gigant:
Paul Muret podczas ww. spotkania przedstawił widowni specyfikę działania aktualnie ładujących się stron, które podczas załadowania treści w 1 sekundę wciąż 'czekały' na ładujące się w tle reklamy. Rozwiązanie takie jest z marketingowego punktu widzenia niedopuszczalne, ponieważ jak wiadomo w czasie gdy ktoś zauważy, że treść na stronie mu nie odpowiada, może przejść na inną stronę, a w tym czasie reklama która miała się pojawić,się nie pojawiła, bo jej czas ładowania był za długi. Rozwiązanie AMP ma właśnie zapobiegać takim sytuacjom.
Podsumowaniem konferencji było wskazanie kilku bardzo ważnych czynników:
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)