Jak wiadomo w październiku tamtego roku na spotkaniu z Garym Illyes od wyszukiwarki Google zaproponowano swojego rodzaju rewolucyjne rozwiązanie, które miało być wdrożone z nowym rokiem.
Informacja tego typu wywołała nieco paniki wśród właścicieli serwisów internetowych, którzy nie posiadają swoich mobilnych odpowiedników. Wtedy, gdy informacja była wygłaszana, Ci którzy faktycznie nie mieli jeszcze swoich stron przygotowanych do tego typu rozwiązań, w trosce o to, żeby nie wypaść z wyników wyszukiwania pod urządzenia mobilne, zaczęli przystosowywać swoje serwisy pod smartfony i tablety. Suma summarum panika, spowodowana tą informacją, już w listopadzie okazała się być informacją bez „pokrycia”, ponieważ do tej pory takiego rozwiązania nie ma, co nie znaczy, że zmiana ta nie ma nastąpić, bo jak się okazuje...
Tak właśnie, na kolejnej konferencji w San Jose, w marcu tego roku Gary Illyes potwierdził, że Google nie rezygnuje z prac nad rozwiązaniem, o którym mowa, jednakże prace zajmą jeszcze kilka miesięcy dlatego też webmasterzy i właściciele mają jeszcze sporo czasu na dostosowanie stron do standardów, które zaczną obowiązywać.
Rozwiązanie, które zostanie wprowadzone, jest efektem podjętej jeszcze w 2015 roku decyzji, która wynikała z faktu, że ponad połowa zapytań do wyszukiwarki pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.
Założenie jest proste, otóż w wynikach wyszukiwania będą brane jako pierwsze zawsze te strony, które właśnie przygotowane są pod urządzenia przenośne, niezależnie od tego czy zapytanie pochodzi z urządzenia przenośnego czy desktopu.
Rozwiązanie poniekąd wydaje się być nieco dziwne, ale motywowane prostymi kwestiami – strony mobilne są lżejsze, mają mniej grafiki i czasami też treści, założenie przyświecające czytelnikom takich wersji stron jest proste – mają być szybko wczytywane na urządzeniach przenośnych, przy mniejszej rozdzielczości i na mniejszym ekranie. Jak nie trudno domyślić się Google musi zatem sporządzić listę czynników, które będą będą odpowiadały za tworzenie listy wyszukiwania stron z mobile-index.
Gary wskazał wstępnie te kwestie, na które webmasterzy powinni zwrócić uwagę podczas tworzenia serwisów – są to między innymi takie czynniki jak: poprawnie zaimplentowane dane strukturalne oraz wdrożone bez błędów atrybuty „rel”.
Warto już dziś pamiętać o zmianach, które są nieuniknione i dostosować swoje strony domowe na nowe rozwiązania, które od końca tego roku staną się pewnie obowiązującym standardem.
Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.
Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.
Średnia ocena jakości usług SitePromotor Głosów: 5/5 (17 Głosujących)