BLOG

Ile słów kluczowych można reklamować dla swojego serwisu?

Zagadnienie pozycjonowania stron www jest bardzo obszerne i jak się okazuje w praktyce coraz trudniejsze, wymagające sporego zaangażowania czasowego i nakład środków pieniężnych, aby utrzymać solidne zaplecza tematyczne. Co za tym idzie wiele osób rezygnuje z samodzielnego pozycjonowania, ponieważ ich możliwości czasowe są coraz mniejsze.

 

 Seo a słowa kluczowe       

W praktyce zlecają działania SEM – marketingu internetowego, w skład które wchodzi właśnie pozycjonowanie (SEO) firmom, które specjalizują się w tym temacie od wielu lat, firmom – co pragniemy z dumą podkreślić - m.in. takim jak nasza firma pozycjonerska, która ma grono zadowolonych klientów i odnosi sukcesy na rynku pozycjonerskim.

             Z racji tego, że w dobrym tonie jest uczyć za darmo, bo jak wiadomo społeczeństwo światłe i pragnące edukować się – ma przyszłość – co jakiś czas w ramach kursów doszkalających jak pewnie zauważyłeś publikujemy u nas na blogu treści, które mogą Ci się przydać w samodzielnej pracy nad pozycjonowaniem swojej strony domowej drogi Internauto.

W dzisiejszym artykule zajmiemy się tematem wyboru fraz do pozycjonowania. Gotowy? :-) To do dzieła!

 

Wybór pozycjonowanych fraz i ich dozwolona ilość.

 

            Jeśli chodzi o wybór pozycjonowanych fraz to niewątpliwie trzeba zacząć najpierw od analizy strony internetowej i przeprowadzonego wywiadu z klientem, który powinien określić swoje oczekiwania i priorytety. Dopiero na podstawie takiego działania będzie możliwość ocenienia  jakie frazy wybrać i w jakiej ilości. Trzeba jednakże na pewno brać pod uwagę trzy kluczowe założenia dla fraz, które powinny być:

  • priorytetowo wyszukiwane,
  • konwertujące,
  • mieszczące się w budżecie klienta.

 

            Koncepcja przygotowywania słów/fraz pod pozycjonowanie zakłada dwa scenariusze:

 

  • jeden z nich zakłada wysoką pozycję do top10, dla kluczowych ważnych fraz branżowych, wtedy jak wiadomo trzeba przeanalizować jakie to są słowa/frazy i pozycjonować domenę główną,
  • druga koncepcja zakłada wzrost odwiedzin na stronie internetowej, tutaj niewątpliwie warto było by skupić się na pozycjonowania long tail, długiego ogona dla wielu fraz oraz podstron, dzięki czemu uzyskać można większą liczbę odwiedzin dla strony www.

 

            Same frazy zaś warto jest podzielić na:

 

  • podstawowe (główne, pod które należy pozycjonować główną domenę, tudzież podstrony. Najważniejsze jest tutaj wybranie głównych słów/fraz, najbardziej konkurencyjnych i jakby nie patrzeć najdroższych);
  • dodatkowe – takie, które nie są wymagane na początku aby się nimi zająć, dopiero jeśli budżet klientowi pozwoli i będzie wymagać tego strategia marketingu, będzie można je dodatkowo włączyć do pracy,
  • uzupełniające – tak jak sama nazwa wskazuje, nie są najważniejsze. Wśród tych fraz zawierają się dodatkowe frazy tematycznie powiązane z tematyką główną, frazy te z racji swojego dodatkowego charakteru są proponowane klientowi na samym końcu.

            Nie trzeba chyba wspominać, że frazy główne są najważniejsze, dodatkowe są tylko pomocnicze i nie powinny na początku nikomu zaprzątać głowy.

 

Konsekwencje źle dobranych fraz tematycznych.

 

            Po pierwsze konsekwencją przesycenia tekstów na stronie mogą być filtry nakładane na domenę, przez co będą one spadały w wynikach, natomiast sam fakt zwiększenia fraz do pozycjonowania może w konsekwencji przynieść większy chaos, zmniejszenie się intensywności działań na rzecz fraz głównych i skupianie wysiłków na pozycjonowaniu innych, mniej ważnych. Lepiej jest już zdecydowanie dać mniej fraz do pozycjonowania albo nawet wręcz za mało, bo takowe można zawsze dokooptować później, poprzez analizę wtórną rynku i korzystanie z takich narzędzi jak np. Semstorm albo googlowskich Google Analytics i Google Search Console.

            Zdecydowanie zaleca się nie przesadzanie z dodawaniem słów kluczowych zarówno w tekstach na stronie www (wspomniane zagrożenie filtrami i sam fakt nienaturalnego przesycenia tekstu na stronie takimiż frazami, przez co nie są one naturalne i użytkownik od razu może zorientować się, że ma do czynienia z tekstem dla robotów niźli dla człowieka).

To są podstawy podstaw, które powinieneś wziąć sobie do serca Internauto, tak aby móc racjonalnie zaplanować swoje działania SEO w wyszukiwarce.

 

Frazy, które mogą przynieść Ci korzyść.

 

            Frazy, które mogą przynieść Ci korzyść to zdecydowanie te najważniejsze dla Ciebie, które po pierwsze będą mogły skierować maksymalną ilość osób na Twoją witrynę w sieci. Są to słowa lub frazy, najważniejsze ze wszystkich, które są najbardziej konkurencyjne w Google. Owszem, trzeba też jasno powiedzieć, wy-pozycjonowanie Twojej strony www pod te hasła będzie Ciebie kosztować najwięcej czasu i wysiłku albo pieniedzy, które zostawisz w kasie Twojej firmy pozycjonerskiej. Dlatego ważne jest, abyś był gotowy na wydatki i przede wszystkim mądrze zaplanował swój budżet i wybrał te frazy, które są dla Ciebie naprawdę najważniejsze. Dobre doradztwo internetowe w ramach usługi SEM mile widziane. Ze wskazówek warto jeszcze abyś wiedział, że ów najważniejsze słowa/frazy powinny znaleźć się w tekstach na stronie i co równie ważne, należy dobrze nasycić tekst tymi frazami, tak aby zachować zdrowy umiar i nie przesadzić. Pamiętaj, że masz w sieci różne narzędzia, którymi możesz sprawdzić nasycenie tekstu na stronie, możesz takie rozwiązania znaleźć poprzez wklepanie w wyszukiwarkę fraz: google keyword density itp.

            Na dobry początek wystarczy, jeśli jesteś internauto mocno zmotywowany do tego, aby samodzielnie prowadzić działania pozycjonerskie, musisz pamiętać o tym, że temat ostatnimi czasy stał się coraz trudniejszy do opanowania dla pojedynczych pozycjonerów, co nie znaczy wcale, że jeśli jesteś pracowity i mocno zmotywowany oraz jesteś w stanie długimi miesiącami i latami przykładać się do swojej pracy, to nie odniesiesz sukcesu. Zawsze jednak jeśli dojdziesz do wniosku, że nie masz na to czasu ani siły i ochoty, pamiętaj że możesz nam zlecić to zadanie, póki co życzymy powodzenia!

 

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor