BLOG

Wpływ mediów społecznościowych na pozycjonowanie.

Social media, bo taką nazwę w oryginale noszą media społecznosciowe to ostatnimi czasy coraz częściej stosowana forma komunikacji z klientami, stosowana nawet przez największe firmy na całym świecie. I nie ma czemu się dziwić, społeczności gromadzące setki milionów odbiorców internetu pokroju Facebook, Twitter i tym podobne pisząc językiem kolokwialnym – „tętnią życiem”.

 

Social media, bo taką nazwę w oryginale noszą media społecznosciowe to ostatnimi czasy coraz częściej stosowana forma komunikacji z klientami, stosowana nawet przez największe firmy na całym świecie. I nie ma czemu się dziwić, społeczności gromadzące setki milionów odbiorców internetu pokroju Facebook, Twitter i tym podobne pisząc językiem kolokwialnym – „tętnią życiem”. Nie trudno zatem zauważyć ogromnego zainteresowania firm taką formą kontaktu z klientami i zlecaniem takich usług właśnie firmom zajmującym się szeroko rozumianym marketingiem internetowym (SEM).

            Pomimo, iż większość mediów społecznościowych oprócz Google+ posiada linki „nofollow” i – jak stwierdził w 2014 r. Matt Cutts – takowe serwisy nie mają decydującego wpływu na naszą pozycję w Google między innymi dlatego, że jest na nich za dużo treści, którą można by na bieżąco analizować → WARTO JEST SIĘ ZAINTERESOWAĆ PROMOCJĄ SWOJEJ   MARKI W TAKIEJ FORMIE.

            Poniżej postaramy się odpowiedzieć na kilka zagadnień i co nieco przeanalizować najbardziej znane nam serwisy społecznościowe i przedstawimy w postaci tabelarycznej kilka charakterystycznych cech, które je łączą i wyróżniają. Ok, w takim razie podzielmy sobie naszą tabelę na kilka kolumn:

 

Nazwa serwisu

Cel

Atrybut linków

Indeksowanie treści

Korzyści ogólne

Google+

Budowanie społeczności wokół marki

follow

tak

-pozyskiwanie ruchu

-dzielenie się nowościami

-budowanie zaufania

Twitter

Szybkie informowanie grupy docelowej o nowościach

nofollow

tak

-nawiązanie relacji z klientami

-używanie # do promocji w wyszukiwarce

-dzielenie się nowościami

-budowanie zaufania

Facebook

Budowanie społeczności wokół marki

nofollow

nie

-pozyskiwanie recenzji

-dzielenie się nowościami

-budowanie zaufania

-linkowanie do oferty

Pinterest

M. in. prezentacja oferty w formie graficznej

nofollow

tak

-dzielenie się nowościami,

-zdjęcia w Google Image

- linkowanie do oferty

  

          Wstępnie sami oceńcie czy warto się zainteresować promocją swoich lub też czyichś usług w tych serwisach? Mało wiedzy? To może poniższa dalsza analiza pomoże Ci w podjęciu decyzji:

1.Facebook - można stwierdzić jednoznacznie, że niejako wymogiem must have w XXI wieku stało się posiadanie konta – fanpage na Facebook, gdzie w sposób realny i rzeczywisty można budować zaufanie u klientów dla swojej marki, dzięki czemu zyskasz dobrą opinię i Twoje produkty i/lub usługi na pewno będą cieszyć się większym zaufaniem, nie wspominamy już o linkach do produktów, które społeczność też może oceniać,

2.Twitter – szybkość przekazu i mała ilość danych, zapewne cenisz sobie takie rzeczy w życiu prywatnym, dlaczego zatem nie miałbyś tego nie wdrożyć i w swoim biznesie? Ludzie na pewno docenią krótkie informacje o nowościach w twojej firmie, w czasach kiedy to informacji jest za dużo, a człowiek czuje potrzebę odpoczynku,

3.Google+ - ogromnym plusem jest możliwość pozyskania linków dofollow, tak właśnie, jak pewnie zauważyłeś to jedyny serwis, który umożliwia Ci pozyskanie takich linków, które w realny sposób przyczynią się do wzrostu wartości strony w rankingu wyszukiwarki,

4.Pinterest – mało znany serwis, wszak warto krótko o nim powiedzieć, że na pewno ma przyszłość. W dobie XXI wieku, kiedy każdy ceni sobie czas i pragnie szukać nowinek, które ułatwią mu życie, serwis który twórcy dumnie nazwali „ , na pewno pozwoli Ci zabłysnąć i zyskać wielu fanów i odbiorców, czy też klientów.

            Co prawda katalog możliwości i serwisów jest dużo większy (ot chociażby warto wspomnieć polski serwis Nasza Klasawww.nk.pl), o którym już chyba mnóstwo osób zapomniało, są jeszcze serwisy aukcyjne, o których warto było by napisać osobny artykuł i poświęcić nieco czasu. Na potrzeby tego opracowania należy wspomnieć tylko to, iż budowanie marki na zasadzie promocji social media przy użyciu serwisów aukcyjnych typu Allegro lub eBay również idealnie się nadają, gdyż pozwalają zdobywać dobrą reputację, pozyskiwać nowych klientów, prowadzić z nimi negocjacje i przeprowadzać transakcje.

            Podsumowując należy stwierdzić, że obecność firmy na serwisach social media jest mocno pożądana, trzeba jednak podkreślić, że bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie nie mają,ponieważ linki na nich stosowane mają atrybut „nofollow”, prócz Google+. Nie sposób jednak nie docenić wartości nawiązanych kontaktów i trwałych relacji, które dzięki takim serwisom mogą powstać. Jeśli chodzi zatem o SEO, warto jeszcze raz wspomnieć trzy podstawowe kwestie: dobry content, dobra optymalizacja i dobre linkowanie, social media natomiast jako „kropka nad i, jako dopełnienie dzieła promocji zwanej SEM.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor