BLOG

Międzynarodowe SEO - jak robić, a jak nie robić

Jak wiadomo pozycjonowanie samo w sobie jest bardzo pasjonującym zajęciem i wielu osobom, które się nim zajmują zawodowo, oprócz profitów przynosi również satysfakcję z osiąganych wyników.

 

jak robić a jak nie - SEO

Niewątpliwie dużo więcej pasjonujące i zajmujące czasu bywa również pozycjonowanie pod zagraniczne wyszukiwarki, w szczególności dla takich krajów jak United Kingdom, Niemcy, czy też Francja albo Hiszpania. Jeśli zajmujesz się i tym, dobrze wiesz o czym mowa. Jeśli zaś nie znasz tematu na pewno chciałbyś nieco zgłębić swoją wiedzę i co nieco dowiedzieć się nowego, jeśli tak jest → zapraszamy do lektury!

Domena krajowa, czy może zagraniczna?

            Podstawowym zagadnieniem jakie trzeba by poruszyć na początku tego tematu jest niewątpliwie kwestia zakupu odpowiedniej domeny dla celów pozycjonowania. Mamy oczywiście do wyboru dwie opcje – domenę multiregionalną albo regionalną, tudzież zakup wielu domen regionalnych na których powstaną strony córki, strony głównej. Jak wiadomo ile głów, tyle pomysłów wszak dobrze było by wybrać jedno mądre rozwiązanie, nieprawdaż?

                 No dobrze, zatem co jest lepszym rozwiązaniem dla celów promocji serwisu wielojęzykowego, który trzeba by promować dla kilku krajów? Co trzeba by zrobić na dobrym początek, aby Google wiedziało, że tworzymy stronę pod kątem np. Francji? Niewątpliwie są dwie opcje albo dajemy informacje poprzez ustawienia kierowania geograficznego w Search Console albo kupujemy jakąś domenę regionalną i problem z automatu mamy jakby z głowy. Jeśli chodzi o domeny krajowe to kwestia jak widać jest prosta, ponieważ prócz nazwy np. sitepromotor.fr dodatkowo doda się tylko wpis w meta, natomiast jakby na domenie sitepromotor.com.pl/fr/ miało się stawiać wersję francuską to trzeba by jeszcze dodawać atrybuty rel="alternate" hreflang="x".            Jeśli chodzi o kwestie wyboru rozwiązania to zdecydowanie dużo lepszym rozwiązaniem jest jednak zakup dodatkowej domeny krajowej, która pomoże nam rozwiązać tę kwestię i niewątpliwie prościej taką stronę będzie się pozycjonować, co jeszcze jest istotne w tej kwestii i na co należy zwrócić uwagę? Wymieńmy plusy stawiania wersji językowych stron na osobnej domenie ccTLD i na co musimy jeszcze zwracać uwagę:

  1. Przy domenie krajowej nie będziemy też mieć problemów z dodawaniem do katalogów zagranicznych oraz prościej będzie przebiegał link building, bo jak wiadomo każda domena postawiona na domenie z daną końcówką to mocna podstawa SEO link buildingu;
  2. Niezależne strony powinny mieć opracowany osobny plan marketingowy – jeśli posiadacie strony ze sklepem i produktami jakiejś branży albo wielobranżowy, trzeba to analizować;
  3. Różne obrazki dla produktów – tak się składa, że nawet obrazki dla produktów w sklepach powinny być inne, mieć inne opisy, jeśli chce się być widocznym w wynikach graficznych wyszukiwarki;
  4. Różne serwery i nawet różne oprogramowania – niewątpliwie najważniejsza jest kwestia serwerów, które trzeba mieć koniecznie na innych numerach IP, a najlepiej jeszcze jakby były w tych krajach, w których ma się domeny.

Podsumowanie

            Międzynarodowe SEO budzi u wielu osób nieco więcej emocji niż ściganie się w wynikach lokalnej wyszukiwarki, a dodatkowo jak wiadomo angażuje takie działanie dużo więcej czasu i środków finansowych, ale finalnie klientowi może przynieść również ogrom korzyści. Każdy kto zabiera się  za tego typu przedsięwzięcie globalne powinien pamiętać o najważniejszej zasadzie, którą powinien zrozumieć i zapamiętać po lekturze naszego artykułu, należy koniecznie dywersyfikować działania zmierzające ku promocji danej firmy na poszczególne kraje poprzez funkcjonowanie osobnych stron na osobnych domenach krajowych oraz serwerach, to minimum podstaw bezpieczeństwa, o których należy pamiętać. 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor