BLOG

Automatyzacja e-mail marketingu

Jak wiadomo marketing przybiera różne formy i nie ma jednej dobrej recepty na to, aby wszystko zrobić jedną metodą i ciągle na niej poprzestawać. Na tym polega właśnie marketing, że wszystko się z czasem zmienia i tak też jest właśnie z marketingiem internetowym, w którym może właśnie najczęściej dochodzi do zmian, ponieważ narzędzia którymi się operuje podlegają ciągłym unowocześnieniom i zmianom. Według danych szacunkowych, potrzeba od 6 do 18 miesięcy aby 'rozkochać' kogoś w danej marce, ile w tym prawdy w każdej indywidualnej sprawie zapewne trzeba by robić badania, ale tak pokazują dane statystyczne, w których zapewne jest też dużo prawdy.

 

email marketing

Co robić aby osiągnąć sukces w e-mail marketingu?

 

            Po pierwsze trzeba umiejętnie korespondować z innymi osobami, jak tego dokonać będziemy po kolei pisać. Trzeba na dobry początek wskazać, że ogólnie rzecz ujmując im z kimś się dłużej koresponduje to ma się większe szanse na to, aby odnieść końcowy sukces. Innymi słowy, załóżmy, że ktoś wyśle do kogoś 3 maile, to będzie miał szacunkowy procent sukcesu z nawiązania takich kontaktów handlowych na poziomie ok 5-6%, natomiast jak uda mu się wysłać już ok 10 maili to może odnieść prawie, że 100% sukces w założeniach handlowych, czyli sukces ze sprzedaży.

 

Pierwsze kroki

 

            Na początku musimy wiedzieć czym dysponować aby rozpocząć naszą pracę, podzielmy zatem kroki jakie powinniśmy przedsięwziąć, aby wszystkim dobrze pokierować:

 

  • Na dobry początek trzeba mieć świadomość, że do zarządzania danych potrzeba odpowiedniego oprogramowania, które obsłuży od strony technicznej ogromną – zakładajmy – liczbę danych oraz będziemy mogli tymi danymi dobrze zarządzać. Potrzebujemy mieć oprogramowanie, w którym będziemy dysponować tak zwaną zawartością dynamiczną danych, aby móc przeanalizować w co najczęściej klikają nasi potencjalni odbiorcy wiadomości e-mail. Współczesna technika pozwala właśnie na takie analizy danych, mamy do czynienia z tym np. w oprogramowaniu o nazwie Presto, w którym możemy sobie stworzyć osobne oferty promocyjne dla poszczególnych grup klientów, którzy będą w poszczególnych grupach z racji innych preferencji;
  • Kategoryzować klientów oraz móc z nimi prowadzić w sposób prosty i zorganizowany odpowiednią – czyli sprofilowaną i dostosowaną do odpowiedniej grupy docelowej – korespondencję. Odbywać się to może przy użyciu CRM – systemu zarządzania danymi w bazie danych SQL i właśnie tutaj możemy przeprowadzić dogłębną analizę danych, która doprowadzi do personalizacji pozwalającej na najlepszą z możliwych korespondencję, która polega na tym, że grupa docelowa faktycznie będzie potencjalnie możliwie najbardziej zainteresowana naszą ofertą;
  • Google Analytics – jak wiadomo bez dobrej znajomości tego podstawowego narzędzia do analizy danych w Google jakim jest właśnie GA może okazać się, że nie będziemy mogli w pełni wykorzystać potencjał naszej witryny internetowej. Podobnież ma się kwestia z personalizacją danych, do której właśnie można użyć Google Analytics, które dzięki odpowiedniej integracji pozwala nam przesyłać dane identyfikujące poszczególnych odbiorców.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie coraz większym zainteresowaniem cieszą się usługi i programy pozwalające na doskonałą personalizację, czyli budowanie odpowiednich relacji z odpowiednimi klientami. Do wykorzystania tego typu działań można wykorzystać różne narzędzia powszechnie dostępne i będące integralną częścią sklepów internetowych np. takich jak Presto lub też przy użyciu oprogramowania zewnętrznego takiego jak np. FreshMail. Warto jest już dziś przyjrzeć się temu zagadnieniu aby w przyszłości móc w sposób zorganizowany maksymalnie korzystnie zarządzać swoją bazą maili i prowadzić owocną korespondencję.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor