BLOG

Reklama wideo jako alternatywa dla pozycjonowania stron www?

Nawet bardzo dobre wyniki naszej strony internetowej w wyszukiwarce jak się okazuje niekoniecznie mogą przynieść spodziewany sukces w postaci odpowiedniej liczby odwiedzin na niej, a co za tym idzie efekt końcowy może być mizerny, gdyż nie pozyskamy odpowiedniej liczby klientów końcowych.

 

Co może być tego powodem? Niewątpliwie powody podstawowe są dwa:

1) słaba oferta reklamowa, która nie „chwyta serca” odbiorcy,

2) MIMO WSZYSTKO za mała liczba wyszukiwań na pozycjonowane frazy w internecie.

       W efekcie nie pozyskamy takiej liczby klientów, która by nas zadowoliła. Można oczywiście czynić różne próby ujmowania tych samych sloganów reklamowych w inny sposób, robić promocje na produkty i usługi, i tym podobne manewry albo zwiększać nakłady na pozycjonowanie, ale można skorzystać też z reklamy w postaci... filmów reklamowych, które jak wiadomo wyświetlane są na YouTube, Vimeo, DailyMotion. Co nam bowiem daje taka reklama? Bardzo wiele, dużo więcej niż jej formy klasyczne, ponieważ:

  • zwiększa szansę na rozpoznanie marki na rynku,
  • tworzy potrzeby zakupowe u odbiorców, którzy trafią na naszą reklamę,
  • powiększają i zwiększają sieć odbiorców.

            No dobrze, zatem mając podstawy wiedzy powinniśmy teraz zastanowić się na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o reklamę wideo. Na pewno warto jest zwrócić na kilka czynników:

  • współczynnik obejrzeń,
  • współczynnik klikalności (tzw. CTR),
  • współczynnik obejrzeń,
  • sposób kierowania reklamy.

            Wszystkie te współczynniki możemy obserwować poprzez narzędzia dostarczone nam razem z platformami, na których możemy publikować nasze filmy. Wiadomą sprawą jest to, że nasza kampania reklamowa musi być dobrze przeprowadzona i bez wsparcia jakiegoś eksperta od SEM może się nie obejść, także pamiętajcie o tym aby samemu się doszkolić albo komuś to zlecić. Jeśli chcielibyście samemu się tym zająć to pamiętajcie m.in. o:

  • określeniu grupy docelowej, do której chcecie dotrzeć z reklamą,
  • zastanowieniu się jaka to ma być forma reklamy, są dwie opcje: a) True View IN STREAM – są to reklamy wyświetlane przez naście/dziesiąt sekund przed (w trakcie lub po) odtworzeniem właściwego filmu, który ktoś w internecie opublikował – takie reklamy z reguły można pomijać klikając na przycisk pominięcia po 5 sekundach, b) TRUE VIEW DISCOVERY – ta opcja pozwala na umieszczenie miniaturki reklamy w wyszukiwarce filmów YouTube, a zainteresowana osoba będzie mogła wejść na nią jak,
  • optymalizacji współczynnika obejrzeń (CPV), który pozwoli nam na minimalizację kosztów związanych z wyświetlaniem danych,
  • optymalizacji słów kluczowych w reklamie, które też muszą być umiejętnie dobrane, a sporo osób o tym zapomina przez co CTR – współczynnik relacji podzielenia liczby kliknięć na reklamę do liczby osób, która ją obejrzała, wiadomo im większy CTR tym lepiej,
  • bardzo dobrym marketingowym przygotowaniu spotu reklamowego, nie zapominajmy tutaj o takich podstawach jak CTA (call to action), czyli umieszczenie w reklamie na końcu możliwości kliknięcia w jakieś odnośniki,które zaprowadzą internautę do innego filmu, czy też www. Może to być zwykły napis zachęcający do tego albo miniaturka z kolejnym filmem albo jakaś grafika.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor