Porady dla webmasterów

Heat maps, czyli mapy ciepła kliknięć?

Jak wiadomo strona internetowa powinna być dopracowana do tego stopnia, aby spełniała wszystkie kryteria związane z powszechnie przyjętymi kanonami użyteczności oraz jej kod powinien odpowiadać wytycznym Google dla webmasterów. Dopiero tak przygotowana witryna, bogata w mądre treści pisane pod użytkowników żądnych wiedzy będzie generować ruch i przynosić odpowiednią konwersję z reklam.

 

Heat maps, czyli mapy ciepła kliknięć?

 

Jak wiadomo strona internetowa powinna być dopracowana do tego stopnia, aby spełniała wszystkie kryteria związane z powszechnie przyjętymi kanonami użyteczności oraz jej kod powinien odpowiadać wytycznym Google dla webmasterów. Dopiero tak przygotowana witryna, bogata w mądre treści pisane pod użytkowników żądnych wiedzy będzie generować ruch i przynosić odpowiednią konwersję z reklam.

Jak jednak zabrać się do kwestii przerabiania strony tak aby wiedzieć co na niej zmienić i w którym miejscu? Do tego mogą posłużyć nam międzymi innymi mapy ciepła kliknięć, o których mamy zamiar Wam nieco napisać w tym artykule. Zapraszamy do lektury!

 

 

Czym są MAPY CIEPŁA?

 

Mapy ciepła to metody graficznego przedstawiania aktywności użytkowników na stronie internetowej, przez co należy rozumieć odwiedzanie poszczególnych elementów witryny, kliknięcia i tym podobne formy aktywności. Co jednak warto podkreślić, mapy ciepła nie są tym samym co mapy kliknięć, ponieważ kliknięcia to tylko fragment wycinka szerszego zagadnienia, na które składają się:

 

  • scrolltracking – śledzenie przewijania strony przez użytkowników, sprawdzające to jak 'najdalej' przesuwają się po stronie internauci;

  • clicktracking – jest wspomnianym wyżej analizowaniem kliknięć myszką w dane elementy strony;

  • attentiontracing – będące badaniem obszarów strony, które najbardziej przyciągają użytkowników.

 

 

Co warto jeszcze wiedzieć to fakt tego, że heat maps – czyli mapy ciepła to nie to samo co eye tracking, do którego też są używane właśnie mapy ciepła celem obrazowania ruchu gałek ocznych. Różnica jednak polega na tym, że do celu eye trackingu używane są specjalne okulary albo monitory, a do celów tworzenia map ciepła są przeznaczone metody scroll i clicktrackingu.

Oprogramowanie do badania zagadnienia

 

 

Nie da się ukryć, że dogłębna analiza zagadnienia map ciepła jest potrzebna aby wyciągnąć wnioski związane z umiejętnym zarządzaniem miejsca na stronie i dobrym planowaniem. Dlatego też, Ci którzy się o tym przekonali starają się za pomocą fachowego oprogramowania również analizować mapy ciepła.

W niniejszym zestawieniu poniżej przedstawiamy znane i polecane programy, które pozwolą dokonać późniejszych analiz map ciepła:

 

  • Crazy EGG – proste narzędzie umożliwiające utworzenie mapy scrollowania oraz kliknięć oraz obrazowania tejże aktywności w postaci statystyk kliknięć. Jedynym minusem jest odpłatność wersji pełnej, wersja 30 dniowa jednak powinna wystarczyć dla testów początkowych;

  • HotJar – program w okrojonej wersji dostępny jest całkowicie za darmo i godny polecenia jest z uwagi na fakt tego, że w tak okrojonej nawet wersji pozwala zebrać naprawdę przyzwoite wyniki tyczące się kwestii ruchu na stronie;

  • Smartlook – darmowa aplikacja, która dostępna jest online, wystarczy wkleić kod na stronę, który będzie odpowiadał zbieranie informacji i resztę zobrazuje nam aplikacja na stronie.

 

 

Podsumowanie

 

Niewątpliwie dogłębna analiza zagadnienia związanego z funkcjonowaniem serwisu od strony scrolltracking, clicktracking i attentiontracking może pozwolić przedsięwziąć odpowiednie kroki w celu znalezienia miejsc problemowych na stronie i usprawnienie nawigacji a ponadto przeniesienie niektórych elementów w inne fragmenty strony.

Warto jest poddać fachowej analizie wyniki uzyskane we wspomnianych aplikacjach, na pewno nie pozostanie to bez efektów w postaci wzrostu konwersji i większej liczby powracających użytkowników serwisu.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor