BLOG

Długość wpisów i słów, a ich wpływ na pozycje w wyszukiwarce

Jak wiadomo każdy z prowadzących serwisy informacyjne i blogi tematyczne co jakiś czas publikuje na nich swoje wpisy. Również Ci, którzy prowadzą swoje strony firmowe i proste strony informacyjne mają też co jakiś czas chęć dodać coś na wzór społecznościowego, czyli innymi słowy starają się rozruszać swoje witryny przez dodawanie wpisów o różnej tematyce.

 

dlugosc slow

Co prawda każdy w różny sposób potrafi przelać swoje myśli i koncepcje „na papier”, ale zasada obowiązująca w wyszukiwarce – bynajmniej od strony działania algorytmu Google – jest taka sama → im kto więcej pisze i bardziej fachowo, tym lepszym jest specjalistą w danej dziedzinie i jego witryna powinna zasługiwać na wyższe pozycje w rankingu. Tyle od strony teoretycznej, a jak wygląda praktyka? Czy jest tak w rzeczy samej, czy też może długość wpisów nie jest taka istotna, a tylko jakość? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule.

 

Badanie wstępne

 

            Aby odpowiedzieć na to pytanie poddano analizie pierwsze wyniki w Google, pod kątem podstron z konkretną ilością słów w treści. Jak się okazało faktycznie te podstrony, które posiadają najdłuższe wpisy mają wyższe pozycje od pozostałych. Miejmy jednak na uwadze fakt tego, że nie jest to jedyny czynnik, który decyduje o pozycjach, ponieważ ważna jest też jakość wpisów, które – no właśnie – są oceniane coraz częściej przez Google Raterów, osoby które osobiście czytają treści i nadają różnego rodzaju noty dla konkretnych serwisów.

 

Zatem, na co należy zwracać uwagę, aby jakość ilości była na tyle dobra, aby być wyżej?

 

            Dobre pytanie i nie jedna osoba się na tym zastanawia, tutaj jednak nie ma złotej zasady trzeba tylko umieć stosować się do ogólnych wytycznych dla webmasterów i jednocześnie być naprawdę dobrym w tym co się robi i mądrze pisać oraz sensownie i przystępnie przekazywać publikowane treści. Na co zatem należy głównie zwracać uwagę jeśli chodzi o mądre i dostosowane do wytycznych Google publikowanie treści ? Niewątpliwie warto jest pamiętać o takich kwestiach jak:

 

1.Pisanie mądrych przemyślanych fachowych treści – tak, ludzie cenią swój czas, nie lubią „lania wody” i naprawdę docenią Twoje konkrety, pamiętaj zatem, aby pisać mądrze i sensownie, lepiej mniej i mądrzej;

2.Linkowanie wewnętrzne – nie zapomnij o tym, kieruj również czytelników, do innych treści w serwisie które mogą im się przydać od razu staraj się im to dodatkowo zasugerować, aby dalej czytali co masz im do przekazania;

3.Słowa kluczowe – pamiętaj, aby zamieścić odpowiednią liczbę słów kluczowych oraz także pamiętaj o frazach z długiego ogona, które też przyprowadzą na Twój serwis nowych klientów;

4.Nie zapomnij o odsyłaczach do społecznościówek – no właśnie, ludzie ciągle o tym zapominają, a nie powinni – powinno się maksymalnie zaangażować swoich czytelników w akcje, które mogą mieć miejsce na Facebook, Google+, Twitter itp., dzięki temu każdy z czytelników, jeśli spodoba mu się Twój artykuł będzie mógł dalej polecić stronę i zyskasz dodatkowe linki polecające, czy to na tych serwisach, czy to forach internetowych. Jeszcze jedna ważna rzecz, którą należy sobie uzmysłowić – im dłuższe teksty publikowane, tym chętniej ludzie to udostępniają na social media, tak bynajmniej wskazują badania;

5.Aktualizowanie wpisów – bywa tak, że treści, które napisałeś jakiś czas temu się zdezaktualizują – staraj się to wykorzystać i publikować aktualizacje co jakiś czas, każdy czytelnik to doceni jeśli...;

6.Nie zapomnisz o Newsletterze na e-mail – no właśnie, ludzie w dobie Facebook zapomnieli o tym dobrodziejstwie, a jednak jest ono nadal stosowane z powodzeniem przez różnych ekspertów z dziedziny SEO/SEM i jak się okazuje takie nowiny na e-mail mają ogromne „wzięcie”;

7.Buduj swój wizerunek eksperta – staraj się ludziom dać pewność tego, że mają do czynienia z kimś naprawdę kumatym w swojej branży, niewątpliwie sporo osób stawia na jakość, a nie na ilość i na mądrość, a nie głupotę, zatem... daj się poznać jako mądry człowiek o dużej wiedzy, którą chcesz się podzielić;

 

 

Jakie są minusy pisania dłuższych tekstów?

 

            Minusem jest niewątpliwie nakład pracy poniesiony na ich przygotowanie. Dobry copywriter, który jest biegły w danej dziedzinie niewątpliwie jest w stanie napisać dobry artykuł w około jedną godzinę, ale na pewno wcześniej musi się do tego merytorycznie przygotować, zatem musisz się liczyć z tym, że jeśli sam nie piszesz, to musisz zlecić pisanie komuś innemu, a ten ktoś może sobie zażyczyć nieco pieniędzy za napisanie takich artykułów.

            Minusem takiego rozwiązania jest też to, że nie każdy będzie – ot chociażby z lenistwa – chciał taki artykuł przeczytać, a i na urządzeniach mobilnych gorzej się czyta, wszak nie należy się tym zniechęcać, ponieważ mniejsze teksty są chętniej czytane, ale jak ktoś w danym temacie naprawdę będzie miał coś mądrego do powiedzenia, to i ludzie chętniej będą poświęcali więcej czasu na czytanie, aby się coś więcej nauczyć. Z kolei warto jest wspomnieć, iż mniejsze artykuły nie są tak chętnie publikowane na social media i są też mniej pozytywnie oceniane przez roboty Google oraz samych Google Raterów.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie trzeba umieć się zdecydować na jedno rozwiązanie w przypadku konkretnego zagadnienia, które jak wiadomo można rozpisać w sposób bardziej zaawansowany albo „po łebkach”, tutaj oczywiście każdy podejmuje samemu decyzję a jedynie „polot pisarski” jest w stanie podyktować jakieś sensowny ramy dzieła, które powstaje. Warto jednak mieć na względzie to, że Google zdecydowanie chętniej punktuje takie rozwiązania, które niosą ze sobą i bogatą treść, i dobrą jakość merytoryczną, zatem warto jest skupić się na takich właśnie rozwiązaniach, chociaż jak wiadomo zajmują one zdecydowanie dużo więcej czasu i nie każdy może sobie na nie pozwolić, niemniej jednak warto jest się do tego maksymalnie przyłożyć, ponieważ jak pokazują badania wyników „gra warta jest świeczki”.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor