BLOG

Pozycjonowanie wizerunkowe?

Wiele osób wychodzi z założenia, że każde działanie marketingowe i PR niosą ze sobą dużo korzyści, ale czy aby na pewno? Jak się okazuje nie zawsze, niestety przyjęło się w niektórych środowiskach osób twierdzić, że w zasadzie wszystko co prawnie dozwolone nie jest niczym złym, wszak nie jest tak do końca. Jak się okazuje nieodpowiednio prowadzone działania PR i wszelkie działania marketingowe o tych znamionach mogą niestety wyrządzić dużo więcej szkody danej marce niż korzyści.

 

pozycjonowanie wizerukowe?         

            Można by chociaż podać za przykład reklamę Media Markt, która swego czasu obiegła cały kraj z hasłem: „Nie dla idiotów”, która wzbudziła wiele kontrowersji i niesmaku, a dla konkurencji wręcz okazała się być dobrą pożywką od strony możliwości skorzystania na takich hasłach celem zbudowania własnego wizerunku.

            Jak się okazuje również ponad 90% osób zanim zacznie szukać czegoś nowego i pragnie dokonać zakupów, szuka opinii o danej firmie w sieci, prawie 90% ufa opiniom z sieci, a ponad 70% osób które widzą pozytywne opinie wchodzą na stronę danej firmy i dokonują zakupów a dodatkowo samo Google przy wynikach stron w indeksie też bierze pod uwagę opinie użytkowników.  Czy zatem ważne jest pozycjonowanie wizerunkowe, jak się okazuje TAK, bardzo ważne!

 

Praktyka – czyli jak się do tego zabrać

 

            W zasadzie pozycjonowanie wizerunkowe nie jest niczym skomplikowanym, jest to po prostu tworzenie treści marketingowych nasyconych słowami kluczowymi właśnie pod optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej. W teorii proste, w praktyce wymaga sporej umiejętności tworzenia treści mądrych i przemyślanych, które nie będą typowymi treściami pisanymi pod roboty Google, ale dla czytelników którzy będą z tego czerpać wiedzę.

            W celu wykonania tego skomplikowanego działania, które wchodzi w skład działania, które łącznie nazywa się SEM – marketingiem w wyszukiwarkach internetowych - należy wykonywać mnóstwo czynności, przez które należy rozumieć pisanie artykułów o specjalnej treści, publikowanie i monitorowanie profili społecznościowych, dokonywanie zmian w kodzie strony www, dbanie o publikowanie w serwisach typu YouTube nagrań, które również będą miały odpowiednio zoptymalizowane treści w opisach, tytułach i tak dalej. Oczywiście działania te z reguły firmy zlecają specjalistom z tej dziedzinom, którzy nie rzadko pracują w zorganizowanych zespołach optymalnie wykorzystujących takie narzędzia marketingowe jak Google Analytics, Keyword Planner i tym podobne.

 

Opinie – niezastąpione źródło wiedzy?

 

            Jak wiadomo mnóstwo ludzi, którzy posiadają własne firmy mają również swoje darmowe wizytówki w Mapach Google – dla przypomnienia, jest też możliwość posiadania własnej kilkustronicowej, prosto edytowalnej strony internetowej w ramach tej usługi – i co najważniejsze pozwala na dodawanie opinii konsumenckich, które pozwalają osobom zainteresowanym również oceniać gwiazdkami zadowolenie z zakupów, to z kolei można uczynić w zakładce Merchant Center. 

            Czy opinie są ważne warto tylko przytoczyć dane statystyczne, które mówią wprost, że ponad 90% osób dokonujących zakupów w sieci najpierw sięga po opinie w internecie i tyleż samo w zasadzie decyduje się na ich podstawie na dokonanie dla nich interesujących – głównie od strony cenowej – zakupów. Nie trzeba chyba tłumaczyć dlatego warto jest bardzo mocno zachęcać swoich klientów do tego, aby publikowali w Mapach Google wpisy na temat zadowolenia klientów z ich usług.

            Jak się również okazuje opinie negatywne mogą mieć też negatywny wpływ na Twoje pozycjonowanie, warto jest zatem monitorować wpisy pojawiające się nie tylko na Mapach Google, ale również w serwisach społecznościowych oraz również – chociaż te przełożenia na pozycjonowanie bezpośredniego nie ma – na serwisach aukcyjnych takich jak Allegro itp. Warto jest też interweniować czym prędzej jeśli jakieś wpisy są bezpodstawne i merytorycznie na nie odpowiadać w wątku.

 

Podsumowanie

 

            Niewątpliwie zbieranie opinii i zachęcanie klientów do pisania opinii na temat usług i produktów jest wielce pożądane zarówno z punktu widzenia możliwości dodatnich od strony pozycjonowania, ale również we względu na walor marketingowy takiego przedsięwzięcia. Zbieranie opinii może się odbyć na wiele sposobów nie tylko przez serwisy społecznościowe, ale wszystkie możliwe formy komunikacji, dlatego warto jest maksymalnie wykorzystać wszystkie formy komunikacji i pozyskać od klientów pozytywne opinie.

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor