BLOG

Pozycjonowanie – najczęstsze błędy agencji SEO

Właściwe wykonanie pozycjonowania ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania strony w wyszukiwarce Google. Jeżeli już na początkowym etapie popełnimy błędy, to mogą nas one słono kosztować w przyszłości. Przede wszystkim należy pamiętać, że raz utracone zaufanie wyszukiwarki Google bardzo ciężko jest odbudować.

 

Szczególną uwagę należy przyłożyć do przeanalizowania historii domeny, w przypadku gdy mamy do czynienia z domeną, która była już pierwotnie pozycjonowana.Analizy domeny możemy dokonać za pomocą dostępnych w Internecie płatnych narzędzi  typu : Ahrefs, Majesticseo czy Senuto. Nie wszystkie jednak agencje przed rozpoczęciem działań poświęcają czas na takową analizę. A jest to podstawowym błędem, gdyż domena obciążona "złymi" linkami będzie się bardzo źle pozycjonować.

 

Konieczna jest także efektywna optymalizacja witryny zarówno pod kątem jej zawartości, budowy i nawigacji, szybkości działania i mobilności. Część agencji jest przyzwyczajona, że optymalizację wcześniej robiło się głównie pod samego robota wyszukiwarki - np Googlebota. Wystarczyło więc stronę nafaszerować odpowiednią ilością powtórzeń frazy kluczowej, by na mało i średniopopularne frazy wskoczyć do TOP10. Niemniej jednak, wraz z rozwojem Google wdrażane były kolejne wersje uaktualnień algorytmów Google (tzw updete'ów) typu Pingwin i Panda, które były i są odpowiedzialne za walkę ze spamem. Inne algorytmy były i są natomiast odpowiedzialne za analizę czasu ładowania strony, czy np mobilność strony. Okazuje się więc obecnie, że aby wypozycjonować stronę nie wystarczy po prostu wstawić na niej tylko słowa kluczowe...  

 

Poniżej lista kilku najczęściej popełnianych błędów przez agencje SEO :

  • brak optymalizacji strony lub jej przeoptymalizowanie, np poprzez zbyt gęste użycie słów kluczowych
  • linkowanie do strony internetowej, która otrzymała ręczny filtr za nienaturalne linki kierujące do witryny. To zamiast poprawić działanie witryny, jeszcze bardziej pogarsza jej sytuację. Zazwyczaj, jeżeli agencja takie działania wykonuje, nie ma świadomości, że dana witryna taką karę posiada.
  • linkowanie strony wyłacznie na najtrudniejsze frazy z pominięciem tych łatwych i mniej popularnych. Zwykle agencje rezygnują z metody długiego ogona, co okazuje się być bardzo dużym błędem. Agencje bardzo często po prostu nie sprawdzają jaka jest konkurencja dla danych słów kluczowych. Okazuje się wtedy, że pozycjonowanie choć wykonywane poprawnie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. A więc jest po prostu formą wyrzucenia pieniędzy w błoto. Do takich sytuacji jak najbardziej nie należy dopuszczać i należy się przed nimi wystrzegać. 
  • brak stałej kontroli i analizy efektów, która pomaga na bieżąco korygować błędy

 

Na co przede wszystkim w zakresie optymalizacji powinna zwrócić uwagę agencja SEO :

  • zawartość / content - zbudowanie odpowiedniej struktury tekstów zawierających nagłówki, obrazki wraz z opisami, odmiany słów kluczowych oraz podlinkowania do pozostałych podstron pozostaje nadal jednym z kluczowych elementów SEO.
  • budowa strony, a więc między innymi silnik CMS na którym strona jest oparta - czy jest to Wordpress, Joomla, Typolight, etc, czy może jakiś autorski system. I dalej idąc, czy struktura adresów url jest przyjazna dla wyszukiwarki, czy występuje samogenerująca się mapa serwisu, czy dla poszczególnych stron / kategorii możemy dodać indywidualne sekcje meta, itp.
  • nawigacja strony - łatwa nawigacja i mądre podlinkowanie podstron przy użyciu odpowiednich słów kluczowych na stronie to nie tylko kluczowy element dla SEO, ale również dla samego użytkownika. Źle zaplanowana nawigacja może powodować słabe indeksowanie podstron, a także zniechęcać internautów to dłuższego pozostania na naszej stronie i przemieszczania się po niej.
  • szybkość działania strony - od kilku dobrych lat Google stawia na to, aby strony były możliwie najmniej obciążające dla komputerów użytkowników i szybko się ładowały. Strony wolno i długo się ładujące mają obniżaną punktację, przez co niżej stoją w wynikach wyszukiwania.
  • mobilność strony - ze względu na fakt, że udział wyszukań mobilnych w Google z roku na rok jest coraz wyższy, Google przykłada coraz większą wagę do tego, czy dana strona jest responsywna, czy też nie. Strony responsywne są premiowane i lepiej stoją w wynikach wyszukiwania.

Szanująca się więc agencja Seo powinna nie tylko nas o tym poinformować, że coś jest nie tak, ale również doradzić co i jak należałłoby zmienić, aby strona w długim okresie czasu mogła się jak najlepiej rozwijać. I z pewnością jeśli te wszystkie powyższe kwestie zostaną wykonane właściwie, to w długiej perspektywie będzie możliwe uzyskanie wysokich wyników w rankingu Google. A pominięcie lub przeoczenie któregoś z nich  może spowodować, że pozycjonowanie strony będzie nieskuteczne.

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia 0801 011 742
tel 74 831 64 67
tel. kom. 608 054 626




Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu przedstawienia oferty handlowej oraz usług firmy.

Ciekawostki z bloga

 

ZAUFAJ DOŚWIADCZENIU

SitePromotor : strony, sklepy, seo - 14 lat doświadczenia
Rzetelna Firma

Miło nam poinformować, że przeszliśmy pozytywnie weryfikację i uzyskaliśmy certyfikat "Rzetelna Firma" KRD.

Google Advertising Professional

Doświadczenie naszego konsultanta SEM zostało potwierdzone poprzez przyznanie Certyfikatu Google Advertising Professional.

ZAUFALI NAM

Uniwersytet Wrocławski Politechnika Wrocławska WP money Dospel Magellan Dolnośląska Szkoła Wyższa Castrol eGospodarka OEX

Referencje


Średnia ocena jakości usług SitePromotor     Głosów: 5/5 (17 Głosujących)

Sitepromotor